Erősebb, sportosabb TMAX

Már első pillantásra egyértelmű, hogy új fejezetet nyitott a Tmax történetében a Yamaha. A tervezés során a szögletes formákat részesítették előnyben, ami agresszívebb és dinamikusabb megjelenést adott az új modellnek. A motort takaró burkolat alatt a 2012-es TMAX modern, könnyű alumínium vázát és egy 530 köbcentis motort láthatunk. A váz érdeme, hogy javult a kezelhetőség és a stabilitás, a súlyelosztás megváltozása révén. De – nem kérdés – még mindig a TMAX az egyetlen, amely egyesíti magában egy motorkerékpár kezelhetőségét és egy maxi robogó praktikumát.


Nagyobb teljesítményű motor
A tesztvezetés világossá teszi, hogy a fejlesztések nem fejezhetők ki egy műszaki adatlappal. Vannak a gyorsulásban és a motor közvetlen reakcióiban olyan elemek,
ami
egy újfajta vezetési élményt ad, és ezt csak menet közben lehet tapasztalni.

Az új, 2 hengeres, 530 köbcentis, 4 ütemű DOHC soros motorral, hengerenkénti négy szeleppel, üzemanyag befecskendezéses automata váltóval szerelt robogó, az előző modellhez képest nagyobb forgatónyomatékot szolgáltat az alacsony és közepes fordulatszám tartományban. A figyelemre méltó nyomaték növekedést a motor egyes alkatrészeinek átdolgozásával érték el. A kovácsolt dugattyúk, az új égéstér kialakítás, a vezérmű tengely optimalizált profilja mind-mind hozzájárul ehhez. Az eredményt leginkább a 40-90 km / órára történő gyorsításkor érezhetjük. A szívó és kipufogó ág sem maradt érintetlen. Az új modell könnyű 34 mm átmérőjű műanyag szívócsonkot, és egy hosszabb, új kipufogót kapott. A nagyobb nyomatékhoz igazították a nedves karteres kenési rendszert és a folyamatosan változó áttételű automata váltót. Ez utóbbit úgy módosították, hogy új szíjhajtást alkalmazhassanak.

Átalakításra került a hűtés, csakúgy mint az elektronikus üzemanyag befecskendező rendszer. Mindezek az intézkedések biztosítják a sokkal dinamikusabb gyorsulást, valamint a nagyobb vonóerő átadást minden fordulatszám tartományban.
Váz
A 2012-es TMAX váza alumínium öntvényből készül, és a fejlesztések során a motor és a hajtás módosításait figyelembe véve nyerte el végleges formáját. Összességében mintegy 4 kg súlyt sikerült megtakarítani. Ez elsősorban az új, öntött alumínium lengőkarnak is köszönhető, amelynek torziós merevsége nagy jelentőséggel bír az irányíthatóság terén.
A robogó vezetési élménye csak akkor teljes, ha megfelelő fékek is rendelkezésre állnak. A hátsó kerék egy nagyobb, 282 mm-s féktárcsát kapott, ami a négydugattyús féknyergekkel szerelt, 267-mm-es első dupla tárcsafékkel működik együtt. Európa egyes
országaiban az alapfelszereltség részét képezi az ABS is.

A kényelem javult, a megerősített hátsó futómű lengéscsillapító és első villa átdolgozás eredményeként.
Agresszív megjelenés
A megjelenés inkább sportos, egyedi és merész, mint a korábbi modellek esetében, vagy más szóval több mint valaha volt. Új és aerodinamikus formájú karosszéria egészíti ki az agresszív frontot. Beágyazva a burkolatba egy újonnan tervezett, első pillantásra áttekinthető műszerfal található. A két sokszög alakú analóg kijelzőn a sebességmérő a bal
oldalon, a fordulatszámmérő a jobb oldalon kapott helyet. Hála a megfelelő háttér világításnak, a műszerek könnyen leolvashatók bármikor. Az újonnan kialakított tükrök csökkentik a légörvény képződést és rezgéseket.A jellegzetes TMAX „arcot” is átrendezték, sokkal kompaktabb, hatékonyabb lett, és tökéletesen harmonizál a markáns, szögletes idomokkal.

A LED-es hátsó lámpa a gyári szuper sportmotorok „DNS-ét” örökölte. A két
állítható szélvédő ízlés szerint variálható. Kisebb, mint az előző modellen, de az okos tervezés következtében , hatékony védelmet nyújt a szél és a turbulencia ellen.
Gyári kiegészítők
Aki szeretne nagyobb rakhelyet, választhat a 39 vagy 50 literes hátsó doboz között. A dobozhoz fekete vagy ezüst színű csomagtartó rendelhető. Az utas kényelmét háttámla
támogatja: matt fekete vagy ezüst színben az üléshez passzolva. A nagyon elegáns, kényelmes ülések, fekete vagy ezüst színűek, piros varrással és domborodó TMAX motívumokkal. 12 Voltos csatlakozó aljzatot alakítottak ki, a navigációs készüléknek
vagy mobil töltőnek. A különösen hideg és esős napokra, a láb védelmére szolgáló kötény is rendelkezésre áll. A TMAX négy vonzó színben kapható: szürke, ezüst, éj fekete, fehér.

Szöveg: Buny

Kép: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes