Mint mindig, a történelem során a Vespa műszakilag különleges megoldásokat használt a motor építésnél, a kényelem, a motor, a sebességváltó vagy az összes elem terén. Az acél és alumínium alkatrészek összhatása a funkció szolgálatában mind-mind a felhasználás széles körét támogatta. A minőségi kidolgozás és a kiváló anyagok használata meghatározza a Vespa 946 egyéniségét, és nincs párja a világon.
Az alumínium kiszolgálja az esztétikát, a könnyebb súly révén javítja az energiahatékonyságot, amelynek eredményeképpen az alacsonyabb üzemanyag fogyasztás és károsanyag kibocsátás mérhető. A formákat az MP6 ihlette, amelyet 1946-ban prototípusként mutattak be.
A kis és nagy robogók között egy új osztály született a Vespa családon belül a 946 megjelenésével. Talán a legjobb kifejezés a „vissza a jövőbe” lehetne a modern és klasszikus vonalak keveredése miatt. A több évtizedes tapasztalatból merítve ügyesen keveredik a GTS-ből származó alváz, tengelytáv, stabil futómű, a nagyobb távolságok leküzdésére, és az LX-hez társítható könnyű vonalak alacsony tömeg és kormányzási szög, amivel különösen mozgékony az új jármű. A rugózás adta mindig az eredetiségét a márkának, ezen a klasszikus lengőkaros megoldáson nem változtattak. A hátsó részen több újdonság vehető észre, mint a gázos négy fokozatban állítható egy oldalra szerelt lengéscsillapító, ami vízszintesen elhelyezett progresszív himbához kapcsolódik.
Természetesen a stílus követelményei miatt ebből első pillantásra semmi nem tűnik fel. A világítást LED technológiára bízták, ez alól az első fényszóró sem kivétel. Az első sárvédő alumínium, a szokásos eleganciával fedi el a 12 colos kereket, amely azonos méretű a hátsóval. A fékrendszer a maximális biztonság jegyében két tárcsafékből áll, és két csatornás ABS rendszer kapcsolódik hozzá. A Vespa 946 ASR-t (kipörgésgátló) kapott, amely megakadályozza a hátsó kerék megcsúszását. Ezt első alkalommal használja a Vespa robogókon a Piaggio csoport. A Vespa 946 lüktető szíve, egy rendkívül modern motor, alacsonyabb üzemanyag fogyasztással és drámai gáz-és zajkibocsátással. Az egyhengeres 125 köbcentis, 4 ütemű, 3 szelepes, léghűtéses motor, elektronikus befecskendezéssel a Piaggio csoport legkorszerűbb robogó motorja.
Ahhoz, hogy nagyobb teljesítményt lehessen elérni, miközben csökken az üzemanyag fogyasztás és a károsanyag kibocsátás, sok elemzést végeztek, csökkentették a súrlódást és felhasználták az áramlástani eredményeket. A legjobb teljesítmény / fogyasztás arányt, a három szelepes hengerfejjel érték el, javítja a beáramló mennyiséget, növeli a motor hatékonyságát, a hagyományos két szelepes motorokhoz képest. A befecskendezési térkép optimalizálását új generációs vezérlőegység látja el. A három utas katalizátorral megfelel az Euro3 szabvány előírásainak, és még tartalékokkal rendelkezik a tovább szigorodó előírások betartására felkészülve.
A maximális teljesítménye 8,5 kW (11,56 Le) 8.250-es fordulatszámon, maximális nyomatéka 10,7 Nm 6500 fordulaton. A Vespa 946 125 3V az előző generációs motorokhoz képest 7,1%-kos és a nyomaték terén 10,3%-kos növekedést ért el. Az üzemanyag fogyasztás: 50 km/ó átlag sebességnél 55 km / l (1,8 liter/100 km). Továbbá nőtt a karbantartási intervallumok hossza, mostantól 10.000 km az átvizsgálási időszak, így az új 3 szelepes motor még alacsonyabb költséggel üzemeltethető.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio