A KEDO a Yamaha felkérésére készítette el első átépített motorját, de a német cégnél úgy gondolták, hogy az együttműködés akkor lesz igazán gyümölcsöző, ha mindjárt két motort építenek az SR 400-as klasszikusból. A két alapjaiban egyező motor mégis két különböző szegmenst jelenít meg.
A Stallion modellen az éles vonalak dominálnak a lekerekített élek mellett, amely egy klasszikus sport motort idéz.
A hátsó farok idomba rejtett kis lámpa, a filigrán megjelenés, az első lámpa a burkolatba integrált műszerfallal, tovább fokozza a verseny pályák hangulatát a 70-es évek stílusában. A rövid első sárvédő, és a tank tetején látható hangvillákból álló embléma kifejezetten jól néz ki az egyedi sport kormány mögött.
A rövid kipufogó és a gázos hátsó teleszkóp már inkább a mai korra jellemző alkatrészek, mégsem törik meg az összképet. A gyönyörű türkíz kék fényezést logóval ellátott felirat dísziti, a tankon és a lámpa fejen végig futó polírozott dísz csík szintén ennek az időszaknak elengedhetetlen dizájn eleme, és passzol a tank ezüst fényű betétjéhez. A Bronco ezzel szemben egy kemény utcai harcos, amely magán viseli a modern technológia jegyeit, de a 70-es évek terep motorjaira emlékeztet leginkább.
Az alumínium hátsó lengővilla, egyedi kormány, hátsó rövid sárvédő a tetejére szerelt kis méretű hátsó lámpával, és a keresztben hurkás üléssel, hűen idézi fel a korszakra jellemző stílus jegyeket. Az első sárvédőket és az oldalsó borításokat a KEDO-nál tervezték és készítették mindkét motorhoz. A Bronco keményebb megjelenését kiemelik a 18-as bütykösebb abroncsok. Ennek a modellnek a klasszikus lámpa testjébe, modern digitális műszer került, ami funkcióit tekintve képes megjeleníteni minden információt, amit sportosabb testvérkéje, félig analóg óráiról olvashatunk le. A motor színéhez jól passzoló „simléder” és a lámpafej tetején elhelyezett gyújtáskapcsoló, egy letűnt kor megoldásait elevenítik fel.
A krómozott alkatrészek az enyhén polírozott felületekkel jól megférnek. A Bronco-t szemet gyönyörködtető arany színű fényezéséről és a tankon keresztül futó fekete csíkozásáról lehet felismerni. Az ülés inkább alkalmas két személyes utazásra a Bronco-nál, de akik ilyen motorokra vágynak, valószínűleg csak egyedül fognak vele megjelenni, az individualizmus jegyében.
Szöveg: Buny
Kép: Yamaha