A BMW Motorrad nagy hagyományokkal rendelkezik új módszerek és ötletek kidolgozásában a kétkerekű mobilitás témakörében. A múltban számos jövőbe mutató tanulmányt mutattak be ezzel kapcsolatban. Az eRR koncepció a Müncheni Műszaki Egyetemmel indított közös projekt eredménye és a BMW Motorrad elektromos szuper sport motorkerékpárról alkotott elképzelését testesíti meg.
Néhány évvel ezelőtt a BMW i a BMW i3 és i8 járművekkel és azok forradalmi tervezési elveivel (alumínium alváz és karbon utasfülke) már megmutatta a BMW Group elképzelését és fenntartható hozzáállását, a BMW C evolution pedig bebizonyította, hogy a zéró emisszió, a motorozási élmény és a praktikusság nem zárja ki egymást.
Az eRR koncepció bemutatásával a BMW Motorrad egy újabb lépést tesz, továbbá betekintést nyújt egy teljesen elektromos meghajtású szuper sport motorkerékpár megalkotásának lehetőségébe. Az eRR dizájn és váz tekintetében az S 1000 RR szuper sport motorkerékpárra támaszkodik, azonban meghajtása teljesen elektromos. Stephan Schaller, a BMW Motorrad vezérigazgatója elmondta:
„Az RR piaci bevezetése óta libabőrössé teszi a motorsport szereplőit. Legyen szó gyorsulásról, irányíthatóságról vagy csúcssebességről az RR mércét állít.
Azonban, ha az első métereken elért gyorsulást tekintjük akkor az RR 199 lóereje alulmarad egy másik BMW termékkel, a C evolution-nel és annak elektromos meghajtásával szemben. Azt kérdeztük magunktól: Mi történik, ha egy sport motorkerékpárt és az elektromos hajtást egyesítjük? Az eRR koncepció a zéró emisszió és az elektromos meghajtás témáját egy új, még izgalmasabb szintre emeli.”
Szöveg és kép: BMW Magyarország