Bernáth József séf nem unatkozott az utóbbi hónapokban, hiszen amellett, hogy több helyen is oktat, tanfolyamokat tart, elkészítette új szakácskönyvét is. Ennyi elfoglaltság mellett jól jön egy hobbi, ahol az ember kikapcsolhat egy kicsit. A séf ezt a hobbit a motorozásban találta meg.
Hogyan jött a motorozás?
Bernáth József: Az elmúlt pár évben már két keréken jártam a várost. Hol biciklivel, hol kismotorral. B kategóriás jogosítványommal sajnos csak robogókkal mehettem, de régóta vonzottak a nagyobb motorok. Egy rendezvényen találkoztam Kovács Niki motorversenyzővel, aki többek közt egy új, Yamaha MT-10 motorkerékpárra is ráültetett.
Akkor elhatároztam, hogySéf két keréken megcsinálom a motoros jogosítványt.
Egy jogosítvány megszerzése nem öt perc. Hogyan volt rá ideje?
BJ: Szerencsére találtam egy motoros iskolát közel a lakhelyemhez. A KRESZ tanfolyamok esténként voltak, ami kimondottan jól jött az egész napos receptírás, főzés és fotózás után, hogy kikapcsoljam az agyam. Jól esett újra diáknak lenni. A rutin pályás oktatási időpontokban is nagyon rugalmasak voltak, esténként és hétvégén is tudtam menni.
Gyorsan sikerült megtanulni nagymotort vezetni és váltani?
BJ: Szerintem igen. Az intenzív tanfolyamnak köszönhetően a mélyvízbe ugrottam, mégis fokozatosan sajátítottam el a Séf két kerékenmotorkezelés csínját-bínját. Az oktatók először azt javasolták, hogy kisebb motoron szokjam meg a fékek és a váltó használatát. Aztán jöttek az egymásra épülő feladatok, mint a szlalomozás vagy a kis ívben kanyarodás. Ekkor már igazi nagymotorokon gyakorolhattam. Sokat jelentett az is, hogy folyamatosan figyeltek rám, többször is megmutatták a feladatokat, s csak akkor folytattuk a következő pályával, amikor már magabiztosan vezettem az előzőeken. A 3 pálya közül a másodikon kellett a legtöbbet gyakorolnom, de magam sem gondoltam, hogy ilyen hamar megtanulok majd mindent.
Akkor mostantól retteghetünk az utakon a száguldó séf láttán?
BJ: Száguldozni szigorúan csak a megengedett sebességkorlátokon belül fogok. És bár egyből nagymotorra vágytam, meggyőztek, hogy most ősszel még maradjak a nagyobb robogóknál, mint például az X-MAX vagy a Tricity. Tavasszal biztosan visszatérek az oktatóimhoz, mivel vezetés-technikai tréningeket is tartanak. A cél az, hogy a tavasz végére még jobban érezzem, miről is szól a motorozás. Titkon abban is reménykedek, hogy Niki kivisz magával egy versenypályára. Persze először csak utasként, aztán ki tudja…
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország