Honda CB 650 F

A CB650F 2014-ben jelent meg a piacon, és a lehető legjobb formában vitte tovább a hagyományt. Fiatal tervezőmérnökei megőrizték a kis tömeget és a kimagasló minőséget, ugyanakkor olyan gépet alkottak, ami – oldalra húzott leömlőivel – tiszteleg a hetvenes évek sztárja, a CB400 előtt, egyszersmind igazodik a XXI. század esztétikai és műszaki elvárásaihoz. Nos, a 2017-es modellfrissítéssel még ütősebbé vált a CB650F. Erősebb lett, jellegzetesebb hangon dalol, könnyebben irányítható és lengébb öltözettel hívja fel magára a figyelmet.

Erőforrás
A 2017-es CB650F motorjának csúcsteljesítménye négy lóerővel haladja meg a kifutó változatét, így immáron 91 tagú ménest terelgethet a pilóta. A leginkább 5000-es percenkénti főtengelyfordulat felett érezhető teljesítménynövekedés nem csak a rövidebb szívócsatornáknak köszönhető, legalább ennyire fontos, hogy a levegőszűrőházon a korábbinál nagyobb beömlőnyílásokat alakítottak ki, a – nagyobbHonda CB 650 F átmérőjű véggel készülő – kipufogódobban pedig a korábbi három átkötés helyett csak kettőt helyeztek el a kisebb ellennyomás érdekében. Maga a kipufogórendszer 4-1 rendszerű, és a motor jobb oldalán fut végig, a négy fojtószelep átmérője 32 milliméter.
Hogy a CB650F rugalmasabb legyen, a második, harmadik, negyedik és ötödik fokozat rövidebb áttételt kapott. Ezzel a konstrukcióval az új kivitel 60 km/óráról gyorsulva hárommotornyival előzi meg elődjét 400 méteren.
Az 64 Nm-re emelkedett csúcsnyomatékot már 8000-es percenkénti főtengelyfordulattól kihasználhatja a pilóta, és hatosban is egészen visszaejtheti a fordulatot, a motor már 1500 f./perctől finoman húz. A teljes felhasználói élmény jegyében az alsó és a középső fordulatszám-tartományban mély, öblös hang kíséri a motorozást, kiforgatva viszont a márka legendás versenymotorjait idézve üvölt az új CB.
A 16 szelepes, DOHC-vezérlésű, 649 köbcentis erőforrás teljesítményéhez viszonyítva rendkívül kis méretű, a harminc fokban előredöntött hengersor, Honda CB 650 Faz önindító, a hatfokozatú váltó és a tengelykapcsoló egyedülállóan kompakt egységet alkot. A vezérműtengelyek himba nélkül mozgatják a szelepeket, a furat 67, a löket 46 milliméter, a sűrítési viszony pedig 11,4:1.
Az aszimmetrikus dugattyúszoknyák a lehető legkisebb felületen érintkeznek a hengerfallal, így kisebb a súrlódás. A hüvelyek külső felületén kialakított bordázat hatékony hőelvezetést biztosít, egyszersmind gátolja a hüvely deformálódását – alkalmazásával az olajfogyasztás és a súrlódás is mérséklődött. Ez utóbbi miatt hajtják a vezérműtengelyeket vanádiumbevonatú csapokkal gyártott láncok, melyek nem mellesleg csendes működésűek, még kifinomultabbá téve a járáskultúrát. A hűtőfolyadék keringtetését az erőforráson belül oldották meg a szakemberek, így elmaradhattak a kívül elhelyezett csövek, és semmi nem töri meg az elegáns hajtómű formai egységét.
A modern műszaki megoldások eredményeként az erőforrás fogyasztása csupán 4,76 l/100 km (WMTC szabvány szerint)Honda CB 650 F, tehát – a 17,3 literes üzemanyagtartályt figyelembe véve – 300 kilométernél is nagyobb hatótávolsággal büszkélkedhet a típus. Végül, de nem utolsó sorban érdemes megemlíteni, hogy a modellfrissítés a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkenését is magával vonta. Hála a lelkiismeretes fejlesztésnek, az emissziós értékek immáron az EURO4-es környezetvédelmi előírásoknak is megfelelnek.
Váz és futómű
Az acélból készülő, gyémánt alakú perimeter váz 64×30 milliméteres, elliptikus oldalelemekből épül fel, anyagtulajdonságai részegységenként eltérőek. Míg a váznyak környékén kifejezetten merev a szerkezet, az oldalelemek valamelyest rugalmasak, így egyszerre garantált a kiváló útfekvés, a precíz irányíthatóság és a közvetlen visszajelzés. A villaszög 25.5°, az utánfutás 101 mm, a tengelytáv 1450 mm, a CB650F menetkész tömege pedig 208,8 kg.
AHonda CB 650 F vadonatúj, 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű, 120 milliméteres rugóúttal felvértezett Showa Dual Bending Valve (SDBV) teleszkópok tovább javítják a menetkomfortot és a kezelhetőséget. Legfőbb erényük, hogy a húzó- és nyomófokozati csillapítás az összenyomódás mértékéhez igazodik, az már csak apró figyelmesség a gyártó részéről, hogy a nyolcszögletű csőzárókupakok Alumite bevonatot kaptak. Hátul hasonlóképpen kifinomult rendszer dolgozik az úthibák kisimításán. A központi rugóstag előfeszítése hét fokozatban szabályozható, a gravitációs présöntésű, stíluselemnek is kiváló lengőkar pedig alumíniumból készül.
Persze a kiváló tapadás is elengedhetetlen, ezért a CB650F hatküllős, L-alakú levegőszelepekkel felszerelt, öntött alumíniumfelniket kapott, melyeken 120/70 R17, illetve 180/55 R17 méretű, radiális gumiabroncsok feszülnek.A hatékony lassításról elöl továbbfejlesztett, kétdugattyús Nissin féknyergek és 320 millis tárcsák gondoskodnak, míg hátul egydugattyús nyerget és 240 millis tárcsát találunk. A kétcsatornás blokkolásgátló természetesen az alapfelszereltség része.
Mint az ökölbe szorított kéz, olyan beszédes a CB650F lengébbre vett öltözéke. Az újHonda CB 650 F, kisebb oldalelemek és a szögletes üzemanyagtartály révén többet látni a csodaszép erőforrásból, a tömzsi ülés és a „visszavágott” első sárvédő pedig kihangsúlyozza az előre súlyozott arányokat. A „síküveges” fényszóró és a hátsó lámpa egyaránt fénydiódás, e modernitásra tesznek rá még egy lapáttal az éles szögek és markáns vonalak.
Az üléspozíciót kissé előre mozdították, hogy a vezető közelebb legyen az első kerékhez, és laposabb, gumiágyazás közbeiktatásával rögzített kormánykifliket szereltek fel, hogy még kényelmesebb legyen az utazás. A gondosan megtervezett nyereg gumi felfogatási pontokon támaszkodik meg, és speciális, rezgéseket kiszűrő anyaggal párnázták. Az ülésmagasság 810 milliméter.
A műszeregység két nagy digitális kijelzőből áll össze. Bal oldalon a sebesség- és a fordulatszámmérő, jobbon az üzemanyagszint-mérő, az óra, a napi számláló és a visszajelzőfények csoportja kapott helyet. Mindkét képernyőnek fehér a háttérvilágítása, az indítókulcs pedig laponmart.
A fekete vázzal, lengővillával és felnikkel, valamint bronz motortakaró-idomokkal feldobott CB650F-et az alábbi színekben forgalmazza a Honda: Milano Red (piros), Sword Silver Metallic (ezüstmetál), Pearl Metalloid White (gyöngyházfehér), Matt Gunpowder Black Metallic (metéálfekete), Pearl Spencer Blue (kék).

Szöveg és kép: Honda Hungary

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes