Az ötven éves MOTO GUZZI V7 széria jubileumára a gyár bemutatta a harmadik generációs modelleket. A V7 III három jól ismert és népszerű változata, a Stone, a Special és a Racer mellé csatlakozott az Anniversario, hogy a Moto Guzzi márka iránt érdeklődök köre megtalálja a saját igényeihez legjobban illeszkedő modellt.
A teljesítmény 10% -kal növekedett, köszönhetően az új erőforrásnak, mégsem a teljesítmény növelés volt a fő cél a V7 átalakítása során. A harmadik generációs „7-50” Moto Guzzi továbbra is belépő szintű modell, könnyű vezetni, mérete és tömege nem egyedi a kategóriájában, de ugyanakkor erős és hiteles karaktere a keresztirányú V-twin motorral mégis kuriózum.
Az első benyomás, hogy az ember egy érettebb és robusztusabb motoron ül, amit elsősorban a kettős kipufogó és a két túlméretezett henger inspirál. A valóságban ezek az alkatrészek többé-kevésbé megegyeznek az előző generációs modell alkatrészeivel, ahogy a fém üzemanyag tartály sem változott, a 21 literes kapacitás és a forma, még mindig a csodálatos 1971-es V7 Sport-ot idézi.Moto Guzzi V7 III Az alumínium üzemanyag sapka már nem egy síkban van a tartály vonalával, de a csavaros kupak zárható. További új stíluselem az injektor fedél, az új nyereg és a grafikai elemek az egyes modelleken. A kijelzők is változtak, a tükör 40 mm-rel jobban kinyúlik, a „visszapillantás” érdekében. A V7 III Stone, egyetlen kör alakú műszert kapott, míg a Special, Racer és Anniversario változatok egy másik 100 mm átmérőjű kerek kijelzőt is kaptak. A sebességmérő analóg, míg az összes többi információt digitális kijelzőn olvashatjuk le. Az összes megtett távot, a napi etapot, a menetidőt, a pillanatnyi és az átlagos fogyasztást, a levegő hőmérsékletét, az átlagos sebességet, valamint a sebességi fokozatot is megjeleníti, ez utóbbi értékhez a minimális és a maximális fordulatszám érték beállítható. A gazdag gyári kiegészítőket tartalmazó katalógusból a Moto Guzzi multimédiás platformjával összeköthető az okostelefon a járművel, amely ezáltal kivételes mennyiségű hasznos utazási információval szolgálhat.
Az acélváz levehető dupla bölcsős kialakítása megmaradt, és a súlyelosztás sem változott (46% elöl, 54% hátul), de az első rész már teljesen új. Az új kormány geometria révén, jobb lett a kezelhetőség és a stabilitás. Az első Kayaba lengéscsillapítókon állítható a rugó előfeszítés. Az utas is kényelmes üléshelyzetre számíthat, köszönhetően a Moto Guzzi V7 IIIlábtartók új elhelyezkedésének, messzebb előre kerültek. A vezető helyzete is változott, a 770 mm-es ülés magassághoz új alumínium lábtartók készültek. A nyereg-kormány láb háromszöge ideális mindenkinek. A hátsó új főfékhenger garantálja a gyorsabb reagálást és a hatékonyabb fékezést.
Sok kiváló kéthengeres motor van a világon, de csak egy keresztirányú V, és ez a Moto Guzzi védjegye. Az 1967-ben született ötletes intuíció Giulio Cesare Carcano nevéhez fűződik, és szerves részévé vált a motorkerékpár megjelenésének. A kis blokk mára megérkezett a harmadik evolúciós állomásához. Az átalakítás célja, hogy nagyobb vezetési élményt nyújtson az úton, valamint garantálja a magasabb teljesítményt és megbízhatóságot.
Az alumínium forgattyúházon megeresőtítették a legfontosabb pontokat, ez egy új olajteknőt és a főtengely átalakítását eredményezte, hogy élénken reagáljon gyorsításkor és megfelelő motorfékkel rendelkezzen a blokk. A kenési rendszert a forgattyúházon belül úgy tervezték, hogy a hőenergiát a lehető legjobban elvezesse, és ezáltal a teljesítmény növekedhessen alacsonyabb fogyasztási értékkel párosulva. Az olajszivattyú szívócsatornája is új, csakúgy, mint az ehhez kapcsolódó by-pass szelep és a dugattyúkat hűtő fúvókák kaptak egy áramlásszabályozó és vezérlő szelepet. A generátor fedél is megújult.
A dugattyúk és a henger teljesen új, bár a furat és a löket értékei ugyanazok, mint az előző modellnél (80×74 mm), a motor lökettérfogata sem változott. A hagyományos 2 szelep hengerenként, most ferde helyzetben került beépítésre, a hatékonyabb gázcsere érdekében. Az üzemanyagot Marelli elektronikus befecskendező rendszer juttatja a hengerekbe, elektronikus vezérlőegység segítségével. A kipufogó rendszert is átdolgozták, a dupla cső házak javítják a hőszigetelést. A szekunder levegő rendszer, a katalizátor használatával a motor kialakítása megfelel az Euro 4 szabvány követelményeinek. A maximális teljesítmény 52 LE 6200-as fordulaton, a maximális Moto Guzzi V7 IIInyomaték 60 Nm 4900-s fordulatszámnál. Természetesen rendelkezésre áll az A2 jogosítvány kategóriának megfelelő teljesítményű verzió is. Egy másik innovatív eleme a Moto Guzzi motoroknak a 170 mm-es a száraz, egytárcsás tengelykapcsoló, amely növeli a megbízhatóságot, és a működtetéséhez szükséges kézi erő csökkentésének eredményeként növekedett a vezetési komfort. A hatfokozatú váltó precíz és simán kapcsolható, de az első és a hatodik sebességfokozatokon változtattak, hogy teljes mértékben kihasználja a motor nyomatékának és teljesítményének jellemzőit.
A Moto Guzzi mindig élen járt a biztonsági szempontok figyelembe vételénél. A 1928-as Norge GT volt az első motorkerékpár, amit felszereltek első és hátsó felfüggesztéssel, az 1973-as V750 S egyike volt az elsőknek a világon, amin kettős tárcsaféket alkalmaztak az első féknél, majd az S3-at felszerelték tárcsafékkel hátul is. 1975-benMoto Guzzi V7 III a Moto Guzzi 850 T3 bevezette a kombinált féket. A cél az eszköz volt, hogy növeljék a stabilitást a motor fékezése közben, ugyanakkor csökkentsék a féktávolságot, valójában a két funkciós modern ABS rendszerek elődjének tekinthető, ami jóval megelőzte a korát. 2012-ben a Moto Guzzi volt az első az ABS / kipörgésgátló duó bevezetésében a California 1400-nál. A biztonsági rendszerek aztán végre az összes modellnél teret nyertek, a V7 III ABS-e egy új, állítható MGCT (Moto Guzzi Traction Control) rendszerrel van kapcsolatban, amely szükség esetén kikapcsolható. Az előbbi egy kétcsatornás Continental rendszer, amely megakadályozza a kerekek blokkolását, az intenzív fékezés során dolgozik, míg az utóbbi egy olyan rendszer, amely megakadályozza a hátsó kerék kipörgését. A kipörgésgátló egyik beállítása konzervatív, alacsony tapadási körülmények közötti teljesítmény leadást biztosít, míg a másik célja, hogy az izgalmas motorozás biztonságát garantálja száraz utakon. Egy különlegessége a MGCT rendszernek, hogy a hátsó gumiabroncs kerületéhez viszonyít, így ellensúlyozza az esetleges kopást vagy más méretű, mintázatú gumiabroncs használatát, ezzel a kipörgésgátló adatai mindig pontosak lesznek.
Szöveg: Buny
Kép: Piaggio