A 2017-es átiratban a Honda által fejlesztett, folyadékhűtésű, 108 köbcentis, alacsony belső súrlódású eSP (enhanced Smart Power) erőforrás léghűtéses változata dolgozik, méghozzá Alapjárat-leállító Rendszerrel (start&stop) kiegészítve. Így nőtt a nyomaték a – leggyakrabban használt – alsó és középső fordulatszám-tartományban.
A teljesen átrajzolt idomzat még vonzóbb megjelenést kölcsönöz a modellnek, és nagyobb lábtér, valamint kényelmesebb nyereg varázsolja komfortosabbá a hétköznapokat. A megnövelt szabad hasmagasság és az erősebb első villa biztos úttartást, valamint kiváló menetkomfortot garantál rossz minőségű aszfalton, a kombinált fékrendszer pedig kiszámítható, hatékony fékezést tesz lehetővé minden helyzetben.
A Vision új, 108 köbcentis, kétszelepes, OHC-vezérlésű eSP erőforrása egyedülállóan könnyű és megbízható, mondhatni, a tartósság és a takarékosság mintapéldánya. Nyomatéka immáron 9 Nm, nyolcezres percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező csúcsteljesítmény pedig eléri 8,84 lóerőt (7500 f./perc), üzemanyag-fogyasztása mégsem változott: 1,92 l/100 km (WMTC szabvány szerint) számolhatnak a tulajdonosok. A hajtóművet érintő módosítások a károsanyag-kibocsátásra is kedvező hatással voltak, így a Vision megkapHonda Visionta az EURO4-es emissziós besorolást. Ez azt jelenti, hogy a kipufogógáz szén-monoxid-, nitrogén-oxid- és szénhidrogén-tartalma megközelítőleg felére esett vissza az EURO3-hoz mérten.
A hatékony működést szem előtt tartva a tervezők úgy alakították ki az égésteret, hogy igazodjon az égés sebességéhez és a hűtőrendszer teljesítményéhez: a furat és a löket 50,0, illetve 55,1 milliméter, a sűrítési viszony 9,5:1. A szívócsatorna formája és felülete a gyors, hatékony gázcserét szolgálja, akárcsak az optimalizált gyújtásidőzítés, ami megakadályozza a kopogásos égést. A belső súrlódás mérséklésére irányuló műszaki megoldások számos ponton felfedezhetőek, az öntöttvas hengerpersely külső felületének apró barázdái például megakadályozzák a furat bármilyen deformációját, méretváltozását. A konstrukció további előnye, hogy csökkenti a dugattyúgyűrű mechanikai feszültségét, ezáltal a súrlódást is. Ráadásként a szelephimba tengelye tűgörgős csapágyazást kapott, valamint könnyebb görgőket alkalmaztak és módosítottak a szeleprugók erősségén. Az erőátviteli rendszerben három speciális főcsapágy gondoskodik az alacsony gördülési ellenállásáról, ezeket a terhelés lehető legpontosabb meghatározásával tervezték meg.
A kedvező értékek egyebek mellett az Alapjárat-leállító Rendszernek (start&stop) köszönhetőek, amelyet a jobb oldali markolatnál elhelyezett gombbal kapcsolhat a pilóta. Ha aktív, három másodperces alapjárati üzemet követően Honda Visionautomatikusan leáll a motor, s akkor indul újra, ha a vezető elfordítja a gázmarkolatot.
Az – önműködő dekompresszorral kiegészített – rendszer hihetetlenül kifinomultan működik, leállításkor ugyanis a dugattyú mindig a szívási ütem előtti pozícióban áll meg. A modern technikai megoldások közé tartozik a kettős funkciójú, szénkefe nélküli ACG generátor, ami az indítómotor feladatait is ellátja.
A Vision felépítése a könnyű, egyszerű motorozást szolgálja. Merev, acél csővázához masszív, a korábbinál 4 millivel vastagabb, 35 milliméter csúszószár-átmérőjű teleszkópok kapcsolódnak, így az úttartás és a menetkomfort is klasszisokkal jobb, mint az elődmodellnél. A villaszög 27°, az utánfutás 70 mm, a tengelytáv 1290 mm, a menetkész tömeg pedig csupán 102 kg, holott a Vision akár 150 kilós terhet is vihet.
Az új dizájnelemek kihangsúlyozzák a Vision erősségeit, egyszersmind jellegzetesebbé teszik a modellt. Ilyen például a markáns élekkel látványosabbá tett fejidom vagy a modern, feltűnő irányjelző-garnitúra, de említhetjük a hátsó sárvédőt is, ami gyakorlati és esztétikai szempontból egyaránt fontos összetevő.
A korábbinál 10 millivel karcsúbb idomzat és a keskenyebb tükrök hozományaként a Vision még könnyebben elfér a zsúfolt kocsisorok között és a szűk városi utcákban, s kezelni is egyszerűbb, hiszen 25 millivel 770 mm-re csökkent az ülésmagasság, s számottevőenHonda Vision gyarapodott a lábtartórész. Utóbbit oldalirányban 20, hosszban 15 millivel toldották meg a Honda mérnökei, így 370×170 milliméternyi területen pihenhetnek a lábak.
Mindemellett nem feledkeztek meg az utastól sem, erre utal, hogy a kényelmesebb testtartást szem előtt tartva 25 milliméterrel előrébb helyezték a lábtartókat, s új, jobb fogású kapaszkodót szereltek fel. A kényelmi szempontok a robogó minden egyes pontján érvényesültek, van például oldaltámasz, a nyereg alatt pedig 18 literes, gyújtáskapcsolóval nyitható tárolórekeszt találunk, amelybe egy teljes értékű, zárt bukósisak is behelyezhető. Ráadásként jókora kesztyűtartót alakítottak ki a térdekkel szemben, s két bukósisakrögzítő-fül is került a robogó bal és jobb oldalára, hogy mindig biztonságban lehessenek a fejvédők.
Az öntött, könnyűfém felniket 80/90 R16, illetve 90/90 R14 méretű abroncsok ölelik körbe, s a fék is igazodik a típus küldetéséhez, hiszen kombinált, egyetlen karral is működtethető rendszert alkalmaztak a tervezők. Ez 220 mm-es tárcsával társított, egydugattyús első féknyerget és hosszú élettartamú, 130 mm-es hátsó dobféket hoz működésbe.
A 2017-es Vision az alábbi színekben lesz elérhető: Matt Carbonium Grey Metallic (metálszürke), Pearl Cool White (gyöngyházfehér), Pearl Nightstar Black (gyöngyházfekete), Moondust Silver Metallic (ezüstmetál), Pearl Splendor Red (gyöngyházpiros).
Szöveg és kép: Honda Hungary