Nagyobb teljesítmény, magasabb szintű kényelem, jobb kezelhetőség – a Harley-Davidson újraértelmezte a túramotorozás fogalmat. A 2017-es modellév Touring újdonságai a Milwaukee-Eight™, történelmi sorozatában a kilencedik Big Twin motorblokk, továbbá a szintén vadonatúj első és hátsó felfüggesztés. „Ezek a Harley-Davidson által valaha kínált legerősebb, legjobban reagáló és legkényelmesebb Touring motorkerékpárok.” – mondta Scott Miller, Stílus- és Termékfejlesztés Stratégiai Elnökhelyettes. „Az ebben az évben végrehajtott fejlesztések a Harley-Davidson Touring motorkerékpárok összetéveszthetetlen megjelenését, hangját és az általuk keltett érzést még nagyobb magasságokba emelik. Ki kell őket próbálnod, hogy magad is megtapasztald őket, – ezért minden motorost tesztvezetésre invitálunk a helyi kereskedőjéhez.”
Az új Milwaukee-Eight motorblokk
Az új Milwaukee-Eight motorblokk, a vállalat történelmi sorozatának kilencedik Big Twin motorkonstrukciója, egy olyan alapvetően új tervezés, amely a Harley-Davidson Big Twin motorblokkjainak klasszikus megjelenését, hangját és érzetét viszi tovább egy minden tekintetben még jobb teljesítménnyel társítva. „A Milwaukee-Eight motorblokk a Harley-Davidson örökségét helyezi át a jövőbe.” – mondta Alex Bozmoski, hajtáslánc-fejlesztési főmérnök. „Az alapvető Big Twin karakter megőrzésével hoztunk létre egy vadonatúj motorblokkot. A Harley-Davidson vásárlók megfogalmazott igényeire adott közvetlen válasz a teljesítmény, a tartósság és a stílus együttes fejlődése az új modelleknél.”
A klasszikus 45°-os V-Twin hengerszög megtartásával a Milwaukee-Eight motorblokk a korábbi évek modelljeihez képest akár 11 %-kal magasabb névleges forgatónyomatékot teljesít. Továbbá négyszelepes hengerfejekkel rendelkezik, amelyek 50%-kal nagyobb töltetcsere öblítést biztosítanak. A Milwaukee-Eight motorblokk kiegyensúlyozása az alapjárati elsőrendű vibrációk 75 %-át megszünteti, megőrizve a klasszikus Harley® V-Twin érzést, miközben országúti sebesség-viszonyok alatt nagyon simán fut. A Milwaukee-Eight új motorhőmérséklet-szabályzási stratégiája javítja a motoros és az utas kényelmét. A megnövelt teljesítmény ellenére a Milwaukee-Eight motorblokk gazdaságosabb üzemanyag felhasználással rendelkezik a korábbi motorkerékpár modellekhez képest. A Milwaukee-Eight motorblokkokat kétféle lökettérfogattal kínálják: a Milwaukee-Eight 107 (107 köbinch/1745 cm3) és a Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 107 (107 köbinch/1745 cm3) motorblokkok a normál motorkerékpár modellekhez, valamint a Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight 114 (114 köbinch/1870 cm3) a Harley-Davidson® Custom Vehicle Operations (CVO)™ motorkerékpár modellekhez.
Az új Touring felfüggesztés
Az összes 2017-es Harley-Davidson® Touring motorkerékpár modell kényelmét, kezelhetőségét és teljesítményét vadonatúj első és hátsó felfüggesztés komponensek javítják.
A korábbi normál Touring lengéscsillapítókhoz képest az új – emulziós technológiájú – hátsó lengéscsillapítók 15 – 30 %-kal nagyobb előfeszítés állíthatóságot nyújtanak a hidraulikusan állítható előterhelés egyetlen gombja segítségével. „A hátsó rugóstagok előfeszítése most már szerszámok és
levegőpumpa nélkül állíthatóak a motoros, az utas és a felszerelés súlyához.” – mondta Paul James, a Harley-Davidson Motorkerékpár tervezési igazgatója. „Ha egyszer be van állítva az előfeszítés, az nem fog leereszteni és
nem igényel további utána-állítást.”
Az első villák az új Showa® SDBV™ felfüggesztés technológiát alkalmazzák, amely a patronos professzionális verseny villák csillapítási teljesítményét hozzák lineáris csillapítási karakterisztikával kisebb tömeg mellett.
Screamin’ Eagle® Performance
A Harley-Davidson Screamin’ Eagle® Performance egy sor ECE-jóváhagyással rendelkező terméket fog kínálni a Touring
modellekhez, beleértve a Street Cannon Slip-On kipufogódobokat és a Heavy Breather Performance, Ventilator és High-Flow levegőszűrőket. Ráadásul az új Screamin’ Eagle® Milwaukee-Eight™ I, II, III és IV fokozatú teljesítmény növelő készletek – az ezt megengedő országokban – lehetővé teszik a motorosok számára motorjaik teljesítményének motorozási stílusuknak megfelelő maximális tuningolását; a fokozatos teljesítménynöveléstől a maximális teljesítményre való
hangolásig.
Harley-Davidson Custom Vehicle Operations (CVO)
A 2017-es Harley-Davidson® Custom Vehicle Operations™ (CVO) modellek a tekintélyt és a teljesítményt egyesítik három korlátozott darabszámú gyári-custom motorkerékpárban. A 2017-es CVO™ Limited modellt az új Twin-cooled Milwaukee-Eight 114 motorblokk kifinomult teljesítménye, és az új felfüggesztés következtében javult motorozási élmény és kezelhetőség erősíti. 2017-re szintén újak a Contrast Chrome Slicer kerekek és a motoros kényelme érdekében átalakított nyereg. A CVO Limited négy új színkombinációban megjelenő új custom fényezési programmal rendelkezik. A
2017-es CVO™ Street Glide® motorkerékpár az új Twin-Cooled Milwaukee-Eight 114 teljesítményével, az új felfüggesztés kifinomult motorozási és kezelési paramétereivel, és a négy hangszórós 600 W-os Boom hangrendszerrel, amely a maga nemében utolérhetetlen hangteljesítményt és motorozási élményt nyújt. 2017-es újdonság a nyeregtáskák motoros zárása, és az egyetlen biztonsági központizáras távirányítóval vezérelt kormányzár valamint az áttervezett nyeregburkolat.
A CVO Street Glide 2017-ben négy új színkombinációban kapható. A 2017-es CVO™ Pro Street Breakout® motorkerékpár a különösen nagy teljesítményt egyesíti a hosszú, izmos, drag-racing stílusú megjelenéssel. Az élvonalbeli felületkikészítések és anyagok a CVO Pro Street Breakout-nak sötétebb megjelenést kölcsönöznek a CVO választékban. A CVO Pro Street Breakout-ot a Screamin’ Eagle® Twin Cam 110B™ léghűtéses V-Twin motorblokk hajtja. A háromféle felületkezelés választék egyike az új Starfire fekete/Sült alma színkombináció.
Erőteljes Cruiser választék
Az összes 2017-es Softail® modell alapfelszereltsége a nagyteljesítményű Twin Cam 103™ motorblokk, miközben az
S-sorozatú cruisereket a Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™ blokkal szerelték. A Harley-Davidson továbbra is a valaha épített legerőteljesebb cruisereit kínálja.
Szöveg és kép: Harley.hu