Az exkluzív, dönthető többkerekű rendszerrel, és a stabilitás érzését biztosító két első kerékkel ellátott Tricity 125 az Urban Mobility arca. A felhasználóbarát modell minden elemét úgy tervezték meg, hogy elcsábítsa mind az új, mind a régi robogósokat, akik a városi közlekedés gazdaságos és praktikus módját keresik. A 2017-es Tricity 125 új, folyadékhűtéses, négyütemű Blue Core motorblokkal rendelkezik, amelyet nagyobb teljesítményre terveztek, kisebb üzemanyag fogyasztással és csökkentett károsanyag kibocsátással.
Ez a gazdaságos új blokk ugyanolyan kialakítású, mint a népszerű NMAX 125-é. Fő jellemzői közé tartozik a változtatható szelepvezérlés (VVA) – amely széles fordulatszám-tartományban biztosít nagyobb teljesítményt –, az eltolt henger és a nagy kompressziós fej optimalizált szelepméretekkel.
Kompakt, oldalra helyezett hűtője hozzájárul a jó hűtési hatásfokhoz, és számtalan súlycsökkentési ötlet javítja az általános működési hatékonyságot. Az új Blue Core blokk jobb gyorsulást és magasabb végsebességet biztosít a 2017-es Tricity 125-nek, jobb üzemanyag fogyasztással – még vonzóbb alternatívát kínálva a tömegközlekedéssel szemben.
Dinamikus karosszéria kialakítás
Az áttervezett hátsó panelek még inkább felfelé ívelnek, így sportosabb kinézetet adnak a 2017-es modellnek.
Az újratervezett integrált kapaszkodók kihangsúlyozzák a hátsó karosszéria által formázott kecsesen hajló oldalpanelt, amely a könnyűség és mozgékonyság érzését kölcsönzi. Az új élénk színek széles választékával – mint például a Sunny Yellow és az Aqua Blue – a 2017-es Tricity 125 készen áll, hogy feldobja a városi utcák hangulatát, emellett fehér és matt szürke színben kapható még.
Új váz
A Tricity 125 áttervezett vázat kapott, amely ugyanolyan kialakítású, mint a nemrég piacra dobott Tricity 155-é. 1350 mm-es tengelytávja 40 milliméterrel hosszabb, mint a jelenlegi modellé, ami nagyobb helyet biztosít a vezetőnek a kényelmesebb vezetés érdekében,
és lehetővé teszi az áttervezett – laposabb és hosszabb – ülés beépítését. Az új váz nagyobb tárolórekeszt is biztosít, amelyben elfér egy XL-es méretű zárt bukósisak.
Valamint van egy új első zseb is, praktikus 12 V-os kimenettel GPS navigációs eszközök számára vagy mobiltelefonok töltéséhez.
LED fényszórók
A fényszórók és a helyzetjelzők erős fényű LED lámpákat kaptak, amelyek kevesebb energiát fogyasztanak, és így javítják a motor hatékonyságát. Három LED világít tompított fénynél, míg két LED kapcsol be távolsági fényszóróként, amik a LED helyzetjelzőkkel együtt egyedi és modern kinézetet adnak a Tricity 125-nek. Szintén LED-ek világítanak a hátsó lámpában és a féklámpában, valamint a reflektorokat alumínium bevonattal látták el, hogy jó láthatóságot biztosítsanak.
ABS és UBS
A háromtárcsás fékrendszer egyenletes, jól irányítható fékezést tesz lehetővé, valamint ABS-szel és a Yamaha egyesített fékrendszerével (UBS) van felszerelve. Ez a rendszer
kiegyensúlyozza a vezető minden beavatkozását, hogy a fékerőt egyenletesen ossza meg az első és hátsó kerekek között. Az UBS akkor lép működésbe, amikor csak a bal oldali (hátsó) fékkart húzzák meg, vagy amikor mindkét kart egyszerre meghúzzák. Ha csak a jobb (első) fékkart húzzák, az UBS nem avatkozik be.
Nagyobb, 13 colos hátsó kerék
Az új váz nagyobb, 13 colos hátsó kerékkel társul, amely számos előnyt kínál az előző 12 colos kialakításhoz képest. Nagyobb átmérője simább vezetést tesz lehetővé az egyenetlen
útfelületeken, valamint az újonnan kifejlesztett 130/70-13 abroncs a vezethetőség, a lengéscsillapítás, a tapadás és a kényelem kiváló egyensúlyát biztosítja.
Nagyobb kapacitású üzemanyagtartály
Az új, nagyobb tengelytávolságú váz nagyobb, 7,2 literes üzemanyagtartállyal van felszerelve, amely csaknem 10%-kal nagyobb a korábbinál. A megnövelt üzemanyag-mennyiségnek és a Blue Core blokk jobb hatásfokának köszönhetően nagyobb távolságot tudunk megtenni két tankolás között.
Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország