A CB125R egy igazi nagy motor benyomását kelti, mégis csak 125,8 kg tele teankolt tömegével könnyen kezelhető jármű. A folyadékhűtéses, egyhengeres motor alacsony és a közepes sebességtartományban is kiválóan gyorsul, és hozza mindazt, ami a kezdőknek és a hívőknek elég.
A kialakítása tele van gyönyörű részletekkel, például alumínium kormány, LCD kijelző és a LED világítás.
Az új CB125R nemcsak egy kiválóan felszerelt motorkerékpár, hanem igazi büszkeség tulajdonosa számára. A CB125R négy színben kapható: fekete, matt szürke metál, gyöngy fehér metál és vörös. A váz geometria stabilitást, agilis kezelést és a legjobb visszajelzést ígéri a vezető számára.
Az első 41 mm-es villaszárak biztosítják a felfüggesztés kényelmét, a jól beállított csillapítás és a gondosan kiválasztott rugóarány révén. A hátsó lengéscsillapító rugó előfeszítése öt állásban állítható, az első és a hátsó kerék közötti terheléseloszlás 51,6-48,4 százalék. A vezetőülés magassága 816 mm. Az első keréken lévő 296 mm-es féktárcsát Nissin négy dugattyús féknyereggel szerelik.
A hátsó keréken lévő egydugattyús féknyereg egy 220 mm-es féktárcsával emészti a sebességet. Az ABS egy központosított érzékelőt (Inertial Measurement Unit, IMU) használ, amely a gép mozgását több érzékelőn keresztül követi. Ezt az információt feldolgozzák annak érdekében, hogy biztosítsák a fékerő optimalizált elosztását az első és a hátsó kerekek között. A LED-es fényszórók, irányjelzők és hátsó lámpa prémium érzetet kelt és az első fényszóró stílusos kettős sugarú elrendezéssel, a tompított fény felül és a távolsági fény alul szolgálja a jobb látást, míg a hátsó lámpa a legvékonyabb LED hátsó lámpatestet a Honda motorkerékpárokon.
A 10,1 literes üzemanyagtartály, több mint 480 km-re elegendő benzint képes befogadni, a mért fogyasztási érték 2,066 liter/100 km. A CB125R folyadékhűtéses, egyhengeres motorját mindennapi használatra tervezték, a sportos előd CBR125R blokkjának továbbfejlesztésével.
A SOHC két szelepes motor 124,7 köbcentis, a csúcsteljesítménye 13,3 lóerő (9,8 kW) 10 000 / perc fordulatnál és a maximális nyomaték 10,4 Nm, 8000 / percnél. A furat és a löket 58 x 47,2 mm-es, a sűrítési arány 11: 1. A váz alatti kipufogó kétkamrás hangtompítóval szűri a gázokat. A hatfokozatú sebességváltó tökéletesen működik, és erőteljes gyorsulást kölcsönöz az alsó és középső sebesség tartományban.
Szöveg: Buny
Kép: Honda Hungary