A testvér modell melletti közvetlen összehasonlításban az új CRF1000L Africa Twin Adventure Sports jelentősen nagyobbnak tűnik, az ülésprofil pedig alacsonyabb és az ülő helyzet jobb. A szélvédő nagyobb szélvédelmet biztosít, motorvédőt és bukócsövet
kapott a jobb védelem érdekében és az 5,4 literes üzemanyagtartály kapacitás bővüléssel több, mint 500 kilométert képes megtenni, a fűtött markolatok még tovább javítják a komfortot.
Az adottságai alapján az Africa Twin Adventure Sports meggyőző a terepen, és a hosszú utazások során. A négy szelepes 998 köbcentis, soros két hengeres motor kompakt méretével helytakarékos.
A vízpumpa védve van a tengelykapcsoló oldalán lévő házban, a víz- és olajszivattyút egy kiegyensúlyozó tengelyről kapja a hajtást. A hasmagasság az Afrika Twin Adventure Sportnál 270 mm-es. A 2018-as évjáratánál módosított légszűrő, a kiegyensúlyozó tengely csökkentett tömege, és a módosított kipufogórendszer optimalizálja a teljesítményt.
A 2018-as modell fontos újítása még a Throttle by Wire rendszer, mely elektronikus fojtószelep állítással lehetővé teszi három üzemmód választását a motor jellemzőinek és teljesítményének szabályozására. Az automata üzemmódban, amelyben a rendszer automatikusan kiválasztja, beilleszti és váltja a sebességfokozatokat, lehetőség van a két fokozat közötti váltásra (D és S) mód segítségével. A D optimális kompromisszumot kínál a kényelem orientált vezetési stílushoz és kedvező az üzemanyag fogyasztás tartásához.
Az S-üzemmódban a sportos vezetési stílus három további lehetőséget kínál az automatizált váltáshoz. A G-üzemmód aktiválásakor a kettős tengelykapcsoló rendszer lehetővé teszi a vezető számára, hogy minden vezetési módban még pontosabb választ kapjon a tengelykapcsolóról. Az Africa Twin gumiabroncsa – terep mintázata ellenére – aszfalton biztosítja a szükséges stabilitást, az agilitást és a kiegyensúlyozottságot.
A kéthengeres szívet hat felfüggesztési ponton rögzítik a vázhoz, ami segít megakadályozni a rezgéseket. Az új lítium-ion akkumulátornak köszönhetően a 2018-as modell két kiló súlyt takarít meg. Az állítható Showa felfordított villához sugárirányban szerelt Nissin négy dugattyús féknyereg és 310 mm-es hullámos féktárcsákat szereltek. A küllős, rozsdamentes acélból készült kerék 21 hüvelykes elöl és 18 hüvelykes hátul. Az első dupla fényszóró LED technológiával, a lehető legjobb megvilágítást biztosítja. Az ülés magassága 900 mm-ről 920 mm-re emelhető, ami 30 mm-rel magasabb, mint az alap modellé.
A mérsékelt üzemanyag fogyasztásnak köszönhetően (4,58 liter/100 km WMTC mérési mód DTC váltóval), a 24,2 literes benzintartály 500 km-nél nagyobb hatótávolságot biztosít. A 2018-as CRF1000L Africa Twin Adventure Sports kizárólag a trikolor festéssel elérhető, az 1988-ban napvilágot látott, első XRV650 Africa Twin születésének 30. évfordulója tiszteletére.
Szöveg: Buny
Kép: Honda