A Pirelli a utca sportmotorosai számára is elérhetővé teszi legújabb fejlesztéseit. Az országúti motorozás és a sportos igénybevétel sem áll messze a most megjelent új abroncsoktól. Az olasz márka a FIM Superbike Világbajnokság futamain szerzett tapasztalatait kamatoztatta, amikor a stabilitást és futásteljesítményt optimalizálva, száraz és nedves felületen is kiváló teljesítményt nyújtó abroncsot dobott piacra.
A Pirelli a DIABLO ROSSO tervezésekor a legújabb megoldásokat és szabadalmakat ötvözte, hogy a CORSA II alkalmas legyen közúti és pálya használatra. Az első DIABLO ROSSO CORSA 2010-es bevezetése óta, a motorkerékpárok és a motorosok is fejlődtek, és a sportos teljesítményt kedvelők a sokoldalúságot is értékelik, ha nem kell minden pálya napon gumicserével tölteni az időt.
A motorok nyomatéka és teljesítménye jelentősen nőtt, és a kifinomult kipörgésgátló rendszerek bevezetése óta, valamint az ABS alkalmazásával a motorosok képesek sokkal mélyebbre dönteni masinájukat. Ez a felismerés ösztönözte a Pirellit, hogy megfeleljen az új kihívásnak. A Pirelli mérnökeinek új technológiai megoldást kellett kifejleszteniük a CORSA II számára különböző vegyületekkel, hogy a gumiabroncs profilja mentén olyan legyen a gumi keverék, ami gyorsítás és fékezés közben is kiváló tapadást biztosít.
Az eredmény egy gumiabroncs, amely magabiztos „érzést” és biztonságot ad az úton minden körülmények között. A DIABLO ROSSO CORSA II két vegyületet használ, az első gumiabroncson három, hátul öt zónában.
A hátsó gumiabroncsok felépítése:
– A középső részen magas szilícium-dioxid-tartalmú a felület rendelkezik, ami nagy sebességnél biztosít kiváló stabilitást, egyenletes kopás mellett.
– Az oldal falon a szilícium-dioxidot egy keményebb anyaggal keverték, ami nedves és száraz felületen is jól tapad.
– A vállövön használt vegyület a kompressziót hővé alakítja, így gyors felmelegedést biztosít. A széles munkahőmérséklet tartomány garantálja a tapadást és a stabil teljesítményt.
Az első gumiabroncsot úgy alakították ki, hogy a hátsóval összhangban legyen:
– Szilikagélt használtak a futófelület közepén, „kémiai tapadást” eredményezve száraz és nedves felületen, a stabilitást megőrizve az utcai és nagy sebességű kihívások leküzdésére. A vízkiszorítás az egyik elsődleges funkciója az első gumiabroncsnak, ellentétben a hátsóval, ahol szilícium-dioxid-vegyületet használnak ebben a zónában.
– A vállon szénszálas vegyület biztosítja az oldalirányú tapadást és pontos visszajelzést ad a csúszás határról.
Az innovatív profilok, a versenypályáról származó új szerkezet és az új futófelület kialakítása teszik ezt a gumiabroncsot a legkiegyensúlyozottabbá azok számára, akik kiváló utcai gumiabroncsot keresnek, ami a versenypályán is megállja a helyét. A Pirelli stratégiája, hogy 2004 óta a világbajnoki sorozatban alkalmazott gumiabroncs technológiákat elérhetővé tegyék az utca motorosa számára is.
Az új DIABLO ROSSO CORSA II nagy teljesítményű motorkerékpárok tulajdonosai számára készült. Gyors felmelegedést, agilitást, kiváló tapadást és állandó teljesítményt nyújtanak az abroncsok a mindennapokban.
Első abroncs méret: 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL.
Hátsó abroncs méretek: 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL, 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL, 180/60 ZR 17 M/C (75W) TL, 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL, 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL, 200/55 ZR 17 M/C (78W) TL.
Szöveg: Buny
Kép: Pirelli