A Honda dicső múltja és jövője a Glemseck 101 fesztiválon

Most hétvégén, a németországi Leonbergben zajlik az immáron hagyományosnak mondható Glemseck 101, ahol a Honda hat épített gépet leplez le, s ezek egyikét indítják is a nyolcad mérföldes, „Sprint International” névre keresztelt meghívásos versenyen. A
hatosfogat tagjai közül három a hetvenes évek klasszikusaiból készült
CX500, CB750, Gold Wing, a kortársak képviselői a Monkey és a CB1000R lesz.

A jellegzetes CX500 már jó ideje a motorépítők egyik kedvence, a hosszirányban rögzített V2-esről elhíresült masinát ezúttal a dartfordi Libra Coachworks szakembere, Michael Michael vette kezelésbe.

CX500 Glemseck 101 2018


A díjnyertes kétkerekű alkatrészeit kézzel formálták, beleértve a díszes varrással ékesített nyerget és a mester „kézjegyét” viselő kipufogót. Szintén párját ritkító a világ első sorozat gyártott superbike-ja, a CB750– a legendás modell ezúttal a Kaspeed Customs műhelyében született újjá. A családi vállalkozás tagjai több mint kétszáz munkaórát töltöttek a négyhengeres Honda csinosításával, amely háromdimenziós számítógépes tervezés segítségével nyerte el végső, rendkívül harmonikus formáját. Egyebek mellett csinosabb alumínium első sárvédő, átdolgozott, karcsú üzemanyagtartály és klasszikus café racer farokidom teszi még vonzóbbá a Honda egykori sportmotorját.

CB 750 Glemseck 10 2018 101

Glemsecken jelen lesz a hetvenes évek ikonja is, a tetőtől-talpig átalakított ezres Gold Wing, mely Roy Holtman munkáját dicséri. A holland szakember megőrizte a GW letisztult vonalait, ugyanakkor még hangsúlyosabbá tette a négyhengeres erőforrást, emellett egyedi tankkal, üléssel és kettő-a-kettőbe kipufogórendszerrel szerelte fel a motort. Mindezt megkoronázza a katonai stílusú, szintén Gold Wing emblémát viselő, zárható csomagtartó. Természetesen napjaink legnépszerűbb Hondái, pontosabban ezek átiratai is jelen lesznek a fesztiválon.

GL1000 Glemseck 101 2018

Óriási sikert aratott Európában az idén visszatért Monkey, s ez nem is csoda, hiszen a modellben tökéletesen ötvözték a régies, szerethető formát az olyan műszaki csemegékkel, mint a LED-es lámpatest, a fordított első teleszkóppár, a kifinomult, helyzetérzékelővel társított blokkolásgátló vagy éppen a folyadékkristályos kijelző. A lakóautó-tulajdonosok körében oly népszerű Monkey ezúttal Dirk Öhlerking kezei között született újjá a Kingston Custom műhelyében. A német szakember kifejezetten a Glemseck 101-re építette a flat tracker stílusú kétkerekűt, mélyreható munkája során átalakította a vázat, lecserélte a kormányt, egyedi nyerget és kipufogót gyártott, míg a gép lábtartóit egy 1976-os Honda Elsinore 125-ről kölcsönözte.

Monkey Glemseck 101 2018

Mindezt megkoronázza a rendkívül igényes, arany és Honda-trikolor fényezés, mellyel igazán ámulatba ejtő lett a japánok újdonsága. A Monkey-hoz hasonlóan Németországból származik Jens Kratschmar páratlan CB1000R-je is, ami a Neo Daemon nevet viseli. A Honda idei kínálatának egyik ékkövét fényvisszaverő VTN-köntösbe öltöztették, különleges, fehérre festett kipufogóból tör elő az ezres négyhengeres hangja, s kormányát, fékcsöveit, visszajelzőit és kezelőszerveit is lecserélték a még harmonikusabb végeredmény érdekében. Szintén CB1000R-ből készült a felhozatal talán legérdekesebb darabja, ezt a brit Honda Racing szakemberei építették, mégpedig az ötszörös gyorsaságimotoros-világbajnok, Mick Doohan számára. A nyolcad mérföldes „Sprint International” versenyen debütáló Honda úttartásáért – a Fireblade SP-ről ismert – Öhlins futómű felel, emellett Akrapovič kipufogóval, Brembo fékrendszerrel, egyedi lengővillával és tengelykapcsolóval, no meg a Rizoma szemet gyönyörködtető kezelőszerveivel vált még csábítóbbá.

CB1000R Glemseck 101 2018

A sajátos, „Neo Sports Café” stílusú Glemseck CB1000R – a Monkey-hoz hasonlóan – arany és trikolor fényezéssel lép a nagyközönség elé. A látogatók ízelítőt kaphatnak a Honda jelenlegi, illetve a hetvenes években tündöklő modelljeiből, a megjelent motorok közös pontja, hogy egytől-egyig a legnagyobb, évente megrendezett európai esemény, a Glemseck 101 szellemében születtek. Arról nem beszélve, hogy tökéletesen megtestesítik a cégalapító, Soichiro Honda gyakran emlegetett mottóját: „Az a valódi boldogság, amikor tudásodat és készségeidet latba vetve létrehozol valami újat.”

Szöveg és kép: Honda Hungary

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes