A legutolsó exkluzív kiadású 1299 Panigale R Final Edition valóban egy különleges motorkerékpár, egy olyan motorral, amely a Ducati történetének és a Superbike világbajnokságban játszott szerepének egyik legizgalmasabb fejezete. Ezért a 1299 R Final Edition korlátozott és számozott kiadásban készült. Minden motorhoz tartozik egy igazolás, amely ezt az exkluzív Superbike-ot a két hengeres Bologna-i történelem még kívánatosabb és értékesebb részévé teszi.
A Borgo Panigale páratlan technológiával és egyedi kialakítással rendelkezik.
Az Euro 4 szabványnak megfelelő 1299 Panigale R Final Edition motorja 209 LE teljesítményt ad le 11 000 fordulat / perc fordulatszámon, és 142 Nm maximális nyomatékot szolgáltat 9000 fordulat / perc fordulaton. Könnyebb forgattyús tengellyel, nagyobb csapokkal és volfrám-kiegyenlítővel rendelkezik, titánból készültek a szívó- és kipufogószelepek.
A Superbike motorokhoz hasonlóan a két 116 mm átmérőjű dugattyú a szokásos három dugattyúgyűrű helyett kettővel van ellátva, és acélból készült henger palástokon fut.
A Ducati Corse által fejlesztett ultrakompakt mono konstrukciós vázszerkezetben helyezték el a légszűrőt, ez is hozzájárul az utolsó kiadás 179 kilogrammos száraz tömegéhez.
A futómű a Panigale R exkluzív konfigurációját örökölte, mechanikusan állítható Öhlins rugós elemekkel és 24 ° -os kormány szöggel. A titán kipufogórendszert az Akrapovič szállítja.
Az elektronikai csomag Bosch giroszenzoros egységet tartalmaz, kanyar ABS-t, Ducati Wheelie Control EVO-t (DWC EVO), Ducati Traction Control EVO-t (DTC EVO) és motorfékvezérlést (EBC).
Mindezek a rendszerek előre beállított vezérlési szinteket kínálnak a kiválasztott módnak megfelelően (Verseny, Sport és Vizes), ezek testre szabhatóak és tárolhatók.
Az első osztályú műszaki jellemzők és az exkluzív háromszínű festés teszi a Ducati 1299 Panigale R Final Edition kiadást a nagy Ducati kéthengeres motorjainak utolsó mohikánjává.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati