A Concept RS 660 segítségével az Aprilia egy új, sportos és könnyen kezelhető motor megalkotását tűzte ki célul. A tervező mérnökök szerint a választ váz, a felfüggesztés valamint a jármű tömege adja meg az új vásárló generációk által támasztott igényekre.
A Concept RS 660 a sportosság fogalmát rendkívül modern alapokon értelmezi, a mélyreható technológiai fejlesztések és az aerodinamikai megoldások révén.
Az eredmény egy olyan motorkerékpár, amely egyedülálló. Az ikerhengeres, vonzó, rendkívül magas technológiai színvonalat felvonultató blokk magasabbra helyezi a lécet, mint a közép kategória jelenlegi szereplői. Az RS 660 egy lehetőség a kisebb hengerűrtartalmú erőforrással tapasztalatot szerzett fiatal motorosok számára, hogy következő lépcsőként igazi sportmotort találjanak, amely nap mint nap izgalmat és szórakozást biztosít, és készen áll arra, hogy támogassa a versenyzői ambícióikat a pályán is.
A Aprilia Concept RS 660 elsősorban az innovatív és kifinomult stílusa miatt emelkedik ki a mezőnyből. A legmagasabb szinteken használt aerodinamika a Concept RS 660-nál olyan fogalmakkal ismertet minket, mint az aerodinamikai terhelés szabályozás. A szélcsatornában végzett tesztek alapján született meg az alakja az idomoknak, a vonalak futását teljes mértékben alárendelték a funkciónak. A változó első rész ultra modern, dinamikus formát hozott létre. A koncepció kényelmes ülés pozíciót kínál, köszönhetően a nagy nyeregnek, a nem túl magas lábtartóknak és a kormánynak amely a felső kormánykifli tetejére van szerelve.
Az Aprilia kiváló vázszerkezete világszerte elismert, a hagyományt figyelembe véve a Concept RS 660 olyan alumínium vázat és lengőkart kapott, amelyre méltán lehetnének büszkék mások is. A váz kiaknázza a motor merevségét, teherviselő elemként került a helyére, hozzájárulva egy kompakt szerkezet kialakításához. A lengőkar jobb karja ívelt formájú, hogy a kipufogó elférjen. A lengéscsillapító különleges felfogatása kötés nélkül csökkenti a tömeget és szellősebbé teszi a motor hátuljának megjelenését.
Az RS 660-ban új motor dolgozik majd. A 660 cm3-es, soros két hengeres erőforrás a márkán belüli 1100-as V4-ből származik, amely a Tuono V4 és az RSV4 1100 modellekben szolgál. Ez a konfiguráció megadta a szabadságot, hogy a tervezők karcsú és könnyű vázat és felfüggesztést legyenek képesek létre hozni. Az RS 660 projektet az Aprilia kulcsfontosságú szereplővé kívánja tenni a jövőben, egy rendkívüli stratégiai piaci szegmensben Európában, Ázsiában és az amerikai piacon.
Szöveg: Buny
Kép: Aprilia