A bajor motorgyártó új F900R típusú fejlesztésére úgy is lehet gondolni, mint precíz és direkt visszajelzést adó gépre, ami a kanyarokban az ideális íven tartva is képes nyugalmat sugározni. Ennek ellent mond a külső, a 900-as eleje agresszív vonásokat mutat, a három színű fényezés (Hockenheim ezüst metál-verseny vörös- San Marino metál kék) mellett metál feketében kapható motor, az utcai sport motorok vad stílusát ötvözi a nyugalmat sugárzó belső értékekkel.
Az alapfelszereltség részét képezi a színes TFT kijelző, BMW Motorrad Connectivity, LED-fényszóró és index, 12 voltos töltő aljzat, beállítható fék és kuplung kar, és az elektronika rendelkezik vezetést könnyítő motorvezérlő sémával (eső, országút).
Az F900 R-nél hat ülés magasság közül lehet választani 770 mm-től 865 mm-ig. A folyadékhűtéses, két hengeres, soros motor 105 lóerőt ad le a két felül fekvő vezérmű tengellyel működtetett szelepek segítségével. A teljesítmény 216 km/órás végsebesség elérésére elég, de az A2 vezető engedély kategóriához igazított teljesítmény variánssal is 201 km/órás sebességgel lehet száguldani.
Az üzemanyag-fogyasztás 4,2 liter/100 km érték körüli értéket ad, ami a 13 literes tank űrtartalmát tekintve hosszú túrák megtételére teszi alkalmassá az újdonságot. Ezen az alapon gondolta a Hepco&Becker, hogy a modellhez specifikus kiegészítő készletet készít. A C-Bow oldal tartók, a Lock-it tank gyűrű már előre jelzi, hogy az oldal táskák számos típusa közül választhat a tulajdonos, ahogy a tanktáskák kapacitása alapján is lehetőség van a poggyász méretek személyre szabására. A felső doboz rögzítésére az Alu-/ Easyrack tartók nyújtanak segítséget, ez utóbbi később kerül az üzletekbe, és az eredeti csomagtartóra lesz szerelhető.
Aki jobban bízik a táskákban, azok választhatják a Minirack kiegészítőt. A károk megelőzésére is gondoló tulajdonosoknak bukócső, oldal állvány felfekvési felületét növelő adapter áll rendelkezésre. A motoros iskolák számára előre és hátra is kínálnak bukócsövet.
Szöveg: Buny
Kép: Hepco&Becker