2021 fontos évszám a Moto Guzzi számára, hiszen idén ünnepli 100. születésnapját. A hagyomány, a szenvedély, a kereskedelmi és sport sikerek egy évszázada ez. Egy évszázad a Mandello del Lario-ban gyártott motorkerékpárok legfontosabb jegyei között, mint az olasz technológia és gyártás. 1921 óta ezek a Moto Guzzi alapértékek. Ezért egy ilyen erős hagyományokkal rendelkező márkánál büszkék erre és tiszteletben tartják ezeket a hagyományokat. Ezeknek a gondolatoknak a jegyében született meg az idei V85 TT, amit kalandos utazásokra terveztek.
A kalandozás mindig a Moto Guzzi örökség részét képezte, a legtisztább és legeredetibb elképzelések anyagba formálásával készítették ezt az újdonságot, felidézve az olyan sivatagi versenyeket, mint a Párizs – Dakar, ahol a 80-as évek elején dicső eredményeket értek el.
Az alapvető fogalmak a V85 TT-nél a minimalizmus, a könnyedség és a praktikum. Különös jellemzők ezek ebben az évtizedben egy endurora, amelyik bármire képes, a napi ingázástól a kalandos utazásokig. Ezek azok az értékek, amelyek lassan egyre inkább kivesznek a kínálatból, ahol azonosra szabott külsővel megjelenő termékek jelentős méretekkel és tömeggel indulnak a vásárlók kegyeiért.
A Moto Guzzi V85 TT elérte azt az ambiciózus célt, hogy ötvözze a stílust egy modern túra enduro felszereltségével. Emiatt nevezhetjük mára az első, és egyetlen klasszikus enduronak a hasonló termékek kínálatában. A kritikusok és a nagyközönség által is elismert tulajdonságainak dicsérete mellett, 2021-re a Moto Guzzi a rajongói kérések alapján bestsellerének frissített változatával jelentkezik.
A fejlesztések elsősorban a motort érintették, az építési elrendezés továbbra is a jelenleg gyártott Moto Guzzi motorkerékpárok jellegzetessége, a 90 ° -os keresztirányú, léghűtéses V-motor, tolórudas vezérlési rendszerrel és hengerenként két szeleppel, amire igazán büszke lehet a Mandello-i „sas“. Az erőforrás alacsony és közepes fordulatszámon nagyobb nyomatékot ad az optimalizált vezérlés és a motor vezérlő elektronika ehhez megfelelő igazításának köszönhetően.
Az új küllős keréktárcsákra belső nélküli gumiabroncsokat szerelnek fel, így együttesen körülbelül 1,5 kg-os súlyt takarítva meg csökkentik a rugózatlan tömeget. Ami az elektronikai rendszereket illeti, itt két új vezetési mód áll a tulajdonosok részére. A Sport, Custom sémák csatlakoznak a meglévő háromhoz, a Strada – utcai, Pioggia – eső és az Off-road variánsokhoz. Ebbe a rendszerbe integrálták a kipörgésgátlót, az ABS és a a Ride-by-Wire fojtószelep szabályozást.
A sebességtartó automatika és a színes TFT műszerfal szintén alapfelszereltségnek számít. A MIA, a Moto Guzzi multimédiás platformja, opcionálisan választható a gyári kiegészítőket tartalmazó katalógusban megtalálható egyéb termékek széles választékából. A MIA csatlakoztatja az okos telefont a járműhöz, kibővítve ezzel a műszerfal funkcióit. A V85 TT új színekben kerül a boltokba, fekete (Nero Etna), sárga (Giallo Mojave) és vörös (Rosso Uluru) árnyalatokban.
A V85 TT Travel megkapja a V85 TT összes műszaki frissítését, ahogy ez már megszokott ennél a típusnál, teljes felszereltsége marad. Erről a modellről elmondható, felkészült minden utazásra, Touring szélvédő, az Urban sorozat nagy teherbírású és keskeny dobozai, kiegészítő LED-lámpák és fűthető markolat adja a széria felszereltséget, és még jár hozzá a Moto Guzzi MIA multimédia platform is.
Szöveg: Buny
Kép: Moto Guzzi