Aprilia Tuono V4 és Tuono V4 Factory

Az Aprilia Tuono V4 a Hypernaked kategória referenciapontja, akár utcai sport, akár extrém pálya motorozásról van szó. A Tuono V4 mára olyan teljesítménnyel és kifinomultsággal rendelkezik, amit az Aprilia hosszú évek óta tartó legmagasabb szintű versenyeken szerzett tapasztalatából építettek. Így jött létre a Hypernaked kategória, kiindulva egy szuperbike-ból. Ezzel a történelmi háttérrel indultak az új fejlesztések a Tuono V4 családnál.

Az olasz gyártótól kikerült motorok adrenalin bomba motorjai élményt nyújtanak a közúton és verhetetlenek a pályán, legyen szó bármelyik éráról. A most bemutatott Tuono V4 széria nagy különbsége az elődökhöz képest, a sorozat két modelljének új és világos színű megjelenésében áll.

Aprilia Tuono V4


A Tuono V4 Tarmac szürke és gleccser fehér színekben kapható. A megemelt kormány és a jobban védő felső burkolat által nyújtott kényelem inkább a vezetőre vonatkozik inkább csak, a Tuono V4 esetében az utasnak több hely jut hátul, mint a gyári extrás változaton. Ehhez a modellhez rendelkezésre álló kiegészítők között aszimmetrikus csomagtartót is találunk a gyári katalógusban. A Tuono V4 Factory – az Aprilia Black színvilágában – adrenalintermelő gépként erősíti a tiszta, hamisítatlan motoros élményt.

Aprilia Tuono V4

Igényes közönségnek szánták, exkluzív alkatrészei, mint az Öhlins Smart EC 2.0 félaktív felfüggesztési rendszer az alap felszereltség részét képezi. A Tuono V4 külalakja teljesen új, az RS 660 által bevezetett stílust viszi tovább. A kettős burkolat innovatív koncepcióját itt is alkalmazták, az aerodinamikai funkció miatt. A Tuono V4 hagyományaihoz híven a kialakítás egyszerű, és a jellegzetes fejidom már-már elengedhetetlen. Az új, három részes LED-es fényszóróegységet nappali menetfényt kibocsátású lámpákkal szerelik. Az RSV4-től származik az üzemanyagtartály formája.

Aprilia Tuono V4

Az elektromos kezelőszervek funkcionálisabbak és intuitívabbak, az új színes TFT műszerfal pedig nagyobb. A Marelli 11MP ECU erősebb és a hattengelyes tehetetlenségi platformnak köszönhetően a teljes Ride-by-Wire fojtószelepet használó elektronikus irányítás is javult, valamint az APRC működés is finomodott. Az exkluzív Aprilia elektronikus vezérlés hatékonysága és technikai kifinomultsága mindig is a legjobb volt a világon, ebből most sem engedtek.

Aprilia Tuono V4

Az állítható motorfék-vezérlés még tovább javult, jelenleg hat séma áll rendelkezésre, három a pályára (köztük két egyénre szabható) és három a közútra ( egy egyénre szabható). A vezetőnek csak a vezérlési módot kell kiválasztania, amely a legjobban illeszkedik igényeihez, ezután automatikusan a legjobb beállításokat kapja a kipörgésgátló, az egykerekezés gátló vezérlés, a motorfék, az ABS és a többi kezelt paraméter tekintetében.

Aprilia Tuono V4

A hatékonyság szempontjából már referenciapontként elismert futómű kialakítás jelentősen tovább fejlődött a könnyebb alumínium lengőkarnak köszönhetően. Az alkatrész már ismerős lehet az SBK-t megnyerő Aprilia motorkerékpárokról, vagy a MotoGP versenygépről. Az új alkatrészt úgy tervezték, hogy csökkentse a tömeget, és gyorsulás közben növelje a hátsó rész stabilitását.

Aprilia Tuono V4

A Tuono V4 továbbra is az egyetlen mezítelen sport motor, amelyet egyedülálló tulajdonságokkal rendelkező 65 °-os V4-es motor hajt. A venetói 1077 köbcentis V4 változatlan maradt, a már amúgy is kiemelkedő teljesítményét tekintve. 175 lóereje és 121 Nm nyomatéka uralja a Hypernaked kategóriát.

Aprilia Tuono V4 Factory

Még az Euro 5 kibocsátási normáknak is megfelel az új kipufogórendszerrel, a hangzás és a karakter megtartása mellett, amelyet a közvélemény és a kritikusok is elismernek.

Szöveg: Buny

Kép: Aprilia

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes