Az új R 18 Transcontinental modellel a BMW Motorrad egy Grand American Tourerrel egészíti ki az R 18-as családot, valamint az R 18 B „Bagger” modellel, amely különösen népszerű az Egyesült Államokban. A korábbi R 18-as modellekhez hasonlóan az új R 18 Transcontinental és az R 18 B a „Big Boxer” izgalmas erejét a történelmi modellek klasszikus futómű koncepciójával, exkluzív felszereltséggel és stílusos dizájnnal ötvözi.
Ezáltal az R 18 Transcontinental ideális az amerikai stílusú utazásokhoz és hosszú távú túrákhoz – mind szólóban, mind pedig utassal és csomagokkal.
Az R 18 B-t ezzel szemben „a motoros gépének” tervezték, amely szenvedélyes motorozási élményt nyújt, és ideális laza túrázáshoz vagy cirkáláshoz.
Az új R 18 Transcontinental különleges jellemzői a következők: Magas szélvédővel, légterelővel és szárnyakkal ellátott első borítás. Műszerfal négy analóg, kerek műszerrel és 10,25 colos TFT színes kijelzővel, kiegészítő fényszóró, Marshall hangrendszer, motorvédő bukócsövek, hátsó-, és oldaldobozok, ülésfűtés, krómozott díszítések és ezüstmetál színre fújt motorblokk.
Ezzel szemben az új R 18 B nélkülözi a hátsó dobozt és a „bagger” stílushoz illeszkedve többek között alacsony szélvédőt, karcsúbb ülést és matt fekete metálfényű motort kínál.
Az új R 18 Transcontinental és R 18 B motorok szíve egy kéthengeres boxermotor, a „Big Boxer”, amely egy teljesen új fejlesztés az R 18 modellek számára. Nemcsak lenyűgöző megjelenése, hanem műszaki specifikációi is mutatják, hogy kötődik a hagyományos léghűtéses boxermotorokhoz, amelyek több mint hét évtizede, a BMW Motorrad 1923-as motorkerékpár-gyártásának kezdete óta inspiráló motorozási élményt nyújtanak.
A motorkerékpárok sorozatgyártásában valaha épített legerősebb kéthengeres boxermotor 1802 köbcentiméteres hengerűrtartalommal büszkélkedhet. Teljesítménye 67 kW (91 LE) 4 750 fordulat/perc fordulatszámon. A 2000 és 4000 fordulat/perc közötti tartományban több mint 150 Nm nyomatékot, valamint elemi húzóerőt és feltűnő hangot produkál.
Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B futóművének központi eleme a dupla bölcsős, acél csőváz. Dizájnja a hagyományos BMW Motorrad váztípust viszi tovább. A kiemelkedő gyártási minőség és a részletekre való aprólékos odafigyelés olyan, elsőre fel sem tűnő elemekben is tetten érhető, mint az acélcsövek közötti hegesztések vagy a kovácsolt, illetve öntött elemek.
A legendás BMW R 5-höz hasonlóan a hátsó lengőkar körbeveszi a hátsó tengelyt, a nagy előd látványát csavarkötésekkel reprodukálva.
Az új R 18 Transcontinental és R 18 B felfüggesztési elemei tudatosan nélkülöznek minden olyan beállítási lehetőséget, amelyet a motorosnak kell elvégeznie. Ehelyett egy teleszkópvilla és egy közvetlenül a lengőkarra szerelt, úttól függő csillapítással és automatikusan állítható rugó előfeszítéssel ellátott konzolos rugóstag biztosítja a kiváló könnyűfém öntvény kerék vezérlését és az érzékeny rugózási kényelmet.
Annak érdekében, hogy a lehető legjobb rugózási reakciókat érje el még akkor is, ha a utassal és teljesen megpakolva közlekedik, a hátsó rugóstag menetfüggő csillapítással és automatikus terheléskiegyenlítéssel rendelkezik. A legendás BMW R 5-öshöz hasonlóan a teleszkópvilla csöveit burkolt csúszószár takarja. A villa csőátmérője 49 mm, a rugóút elöl és hátul 120 mm. Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B lassítását elöl dupla tárcsafék, hátul pedig szimpla tárcsafék biztosítja, négydugattyús fix féknyergekkel és BMW Motorrad Full Integral ABS-szel együtt.
Az R 18 Transcontinental és az R 18 B már alapfelszereltségként rendelkezik DCC elektronikus sebességtartó automatikával (Dynamic Cruise Control). A DCC automatikusan szabályozza a motoros által beállított haladási sebességet. A dinamikus azt jelenti, hogy az előre beállított sebességet még lejtmenetben is állandóan tartja. Az aktív sebességtartó automatika (ACC) lehetővé teszi a nyugodt „siklást” távolságtartással – anélkül, hogy a motorosnak az előtte haladó járműhöz kellene igazítania a sebességet.
Az első sárvédőbe épített radarérzékelők segítségével a motorkerékpár vagy automatikusan gyorsít a sebesség beállításához, vagy az új, szériafelszereltségű, teljesen integrált fékrendszert alkalmazza lassítás céljából, az útviszonyoktól függően. Az ACC emellett különösen biztonságos kanyarodást is biztosít. Szükség esetén a kanyarvezérlő rendszer automatikusan csökkenti a sebességet, így a motoros a kényelmes és biztonságos kanyarodási szöghöz megfelelő sebességet kapja.
Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B a lábtartók laza, úgynevezett „középre szerelt” pozíciójával rendelkezik, amely teljes mértékben megfelel a BMW Motorrad filozófiájának.
Ez a klasszikus, hengerek mögötti pozíció nem csak a BMW-re jellemző, hanem a lehető legjobb motorkerékpár-irányítás érdekében nyugodt és aktív vezetési pozíciót is lehetővé tesz. Az R 18 Transcontinental szériafelszereltségként különösen kényelmes üléssel és ülésfűtéssel rendelkezik, hogy még kétszemélyes üzemmódban is biztosítsa a hosszú távú motorozás kényelmét. Az R 18 B valamivel karcsúbb kétszemélyes üléspaddal rendelkezik. Az új R 18 Transcontinental szériafelszereltségként széles lábtámaszokkal, az új R 18 B pedig az R 18-nál szélesebb és kényelmesebb lábtartókkal érkezik.
Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B számára speciálisan kialakított műszerfal négy analóg kerek műszerrel és egy 10,25 hüvelykes TFT színes kijelzővel harmonikusan illeszkedik a klasszikus megjelenésbe.
Az ikonikus „BERLIN BUILT” felirattal ellátott műszer egyrészt követi az új R 18 Transcontinental és R 18 B klasszikus stílusát, másrészt tökéletesen olvasható, maximális funkcionalitást és információt nyújtó TFT színes kijelzőt kínál.
Az ügyfelek egyedi igényeinek kielégítése érdekében az új R 18 Transcontinental és az R 18 B alapfelszereltségként és opcióként is rendelkezik a három „Rain”, „Roll” és „Rock” menetmóddal, ami szokatlan ebben a kategóriában. Az alapfelszereltséghez tartozik az ASC (kipörgésgátló) is, amely magas szintű menetbiztonságot garantál. Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B emellett szériafelszereltségként motorfék-szabályozóval (MSR) is rendelkezik.
Az egyéb opciók mellett a tolatási segédberendezés kényelmessé teszi a manőverezést, a Hill Start Control funkció pedig megkönnyíti az emelkedőn való elindulást.
Az új R 18 Transcontinental luxus túramotorként, az új R 18 B pedig stílusos „Bagger”-ként bűvöl el a jellegzetes „áramvonalasítással”, amely tökéletesen integrálja az első burkolatot, a dobozokat és az R 18 Transcontinental esetében a hátsó dobozt.
Ezek a motorok a múlt nagy túramotorjainak és cruisereinek ikonikus stílusát ültetik át napjainkba. A számos BMW Motorrad-klasszikus által formált purista dizájn sok részletben tovább él. Az olyan funkcionális és stílusmeghatározó elemek, mint a dupla bölcsős acél csőváz, a 24 literes, csepp alakú üzemanyagtartály, a nyitott kardántengelyes hajtás vagy a dupla csíkozású fényezés (gyári opció) a legendás BMW boxermotorokat idézik.
A felfüggesztés is egyértelműen emlékeztet a régi időkre. A kétoldali lengőkarral és a konzolos rugóstaggal együtt az R 5 merev vázszerkezetét tökéletesen átültették a modern időkbe.
A Marshall hangrendszerrel az új R 18 Transcontinental és az R 18 B intenzív hangélményt kínál. Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B már alapfelszereltségként rendelkezik a brit Marshall gyártóval együttműködésben kifejlesztett hangrendszerrel, amely a burkolat elejébe integrált kétutas hangszórókkal rendelkezik. A klasszikus megjelenést fekete borítórácsok fehér Marshall felirattal egészítik ki. A Marshall Gold Series Stage 1 és Stage 2 hangrendszerek opcionálisan már gyárilag is rendelhetők, hogy még intenzívebb zenehallgatási élményt nyújtsanak.
Az akár 4 hangszóró és 2 mélynyomó 280 watt összteljesítménnyel páratlan hangminőséget és „jó rezgéseket” biztosít. Az eredetileg a londoni Hanwellből származó, ma már a Milton Keynes-i Bletchley-ben (UK) székelő Marshall 60 éve gyárt legendás gitárerősítőket, amelyeket a világ legjobb zenészei használnak. 2012 óta hangminőségüket díjnyertes fejhallgatókra és aktív hangszórókra is kiterjesztették, amelyeket a zene szerelmeseinek terveztek.
Az új R 18 Transcontinental és az R 18 B már a piacra kerüléstől kezdve világszerte exkluzív R 18 Transcontinental First Edition és R 18 B First Edition változatban lesz elérhető.
Ezek az R 18 megjelenését exkluzív jellemzőkkel kombinálják, klasszikus fekete fényezésben, fehér kettős csíkozással. További jellemzők a speciálisan kialakított felületek (Chrome csomag), az üléseken található magas minőségű varrások és a „First Edition” felirat.
Az eredeti BMW Motorrad tartozékok kínálata a lehető legtöbb lehetőséget kínál az R 18 Transcontinental és az R 18 B személyre szabásához. Az R 18 és R 18 Classic modellekből ismert, a Roland Sands Designnal közösen létrehozott, mart alumínium alkatrészekből álló dizájnkollekciók az új R 18 Transcontinental és R 18 B modellekhez is elérhetők. Az audiorendszerek tekintetében a BMW Motorrad a brit Marshall gyártóval működik együtt.
Az új R 18 Transcontinental és R 18 B modellhez a BMW Motorrad „Option 719″ néven egy sor különösen magas minőségű és exkluzív extrafelszereltséget kínál, mint például az Option 719 Galaxy Dust metálfényű fényezés és az eredeti BMW Motorrad tartozékok.
Szöveg és kép: BMW Magyarország