A Kawasaki a sport-túra kategóriában a Bosch partneri együttműködésének köszönhetően, új innovatív ARAS technológiával vág neki a 2022-es szezonnak. A két radarszenzorral felszerelt Ninja H2 SX – és a Showa elektronikus felfüggesztéssel és Skyhook technológiával felszerelt csúcs SE modell még az ütközésre figyelmeztető jelzést (FCW), adaptív sebességtartó automatikát (ACC) és Spot Detection (BSD) figyelő rendszert is kap.
A motoros által választható távolságbeállítással az FCW vizuális figyelmeztetést ad a műszerfal feletti fénycsíkon keresztül, ha a motor eléri a beállított távolságot az előtte haladó jármű mögött.
A vezető így időben tud reagálni, fékezni vagy más műveletet végezni az esetleges ütközés elkerülése érdekében. Az ACC – adaptív tempomat – három lehetséges távolságbeállítással rendelkezik. Ebben az esetben, amikor a motor eléri a beállított távolságot, a fékek automatikusan működésbe lépnek, hogy a motor lelassuljon és tartsa az előre beállított távolságot. A távolság növekedésével a gép fokozatosan és automatikusan visszatér a motoros által eredetileg kiválasztott utazósebességre.
Míg mindkét funkció az első radarérzékelőkre támaszkodik, addig a hátsó érzékelő (BSD) a holtteret figyeli. Amint érzékeli, hogy egy másik jármű a vezető holtterébe kerül, egy lámpa (akár balra, akár jobbra) jelzi ezt a megfelelő visszapillantó tükörben. Az ilyen fejlett technológiai platformmal a Ninja H2 SX a kompresszoros motorjával. Az éles, agresszív nindzsa stílussal, és a felfüggesztéssel párosítva ennek a tökéletes túramotornak még a sportossága is lenyűgöző.
A kanyarkezelési funkció, a többszintű kipörgésgátló, az indítás-vezérlés és a motorfék-vezérlés, az integrált menetmódok, és az alapfelszereltséghez tartozó gyorsváltó is azt mutatják, hogy ez a legmagasabb szintű sportmotor. Ehhez illeszkednek az olyan túrafunkciók, mint az opcionális a motor színével egyező dobozok, választható menet- és teljesítménymódok, kulcs nélküli indítás, LED-es kanyarvilágítás, valamint az abroncsnyomás-figyelés. Ezen túlmenően az alapfelszereltség része a VHA, ami a motor leállítása után aktiválódik, amint a vezető meghatározott mértékben használja bármelyik féket.
A rendszer automatikusan kikapcsol, amikor a motoros eltávolodik, vagy ha az oldaltámaszt kiteszik. Ez a befékezés óriási segítség, ha emelkedőn vagy utassal és csomagokkal megrakottan kell egyensúlyban tartani amotort. Hasznos kiegészítő még az Emergency Stop Signal is, egy automatikus funkció, amely „pulzáló” féklámpával hívja fel a mögöttes forgalom figyelmét az intenzív fékezésre. Ami a tájékoztatást illeti, a Kawasaki nem spórolt egy nagy, színes TFT panel segítségével jelenít meg számos adatot, ami csak egy része a 6,5 hüvelykes képernyő funkcióinak. 2022-re a Ninja H2 SX és SE modellek alapfelszereltségéhez tartozik a Kawasaki SPIN.
A „képernyő a képernyőn” információs rendszer lehetővé teszi a vezető számára, hogy kapcsolódjon okostelefonjával a motorhoz, és hozzáférjen körülbelül 20 alkalmazáshoz, amelyek tartalmazzák a navigációt, az időjárást, a zenét, vagy a motorosok közötti kommunikációt. Rengeteg technológia és intelligens funkció egyetlen sporttúra-csomagba foglalva olyan kihívás volt, amelyre a Kawasaki tervezői és technikusai büszkén vállalkoztak. Leegyszerűsítve, a Ninja H2 SX valószínűleg sokak várakozását felülmúlja, és időbe telik, míg a motoros világ teljesen felfedezi a kínált sport- és túraképességeket.
A 2022-es szezonban a Ninja H2 SX és SE modellek zöld (Emerald Blazed Green), metál fekete (Metallic Diablo Black) és metál szürke (Metallic Graphite Grey) színekben lesznek elérhetőek.
Szöveg: Buny
Kép: Kawasaki