A Harley-Davidson nagyobb teljesítményt és még több variációt kínál a 2022-es cruiser család két új tagjának bemutatásával, itt van az új Low Rider ST és a Low Rider S. Mindkét motor könnyed irányítható, köszönhetően a Harley-Davidson Softail váznak, de erőből sincs hiány hála az izmos Milwaukee-Eight 117 blokknak. A Low Rider S 117 egy agresszív teljesítményű ékszer azoknak, akik a megbocsájthatatlan erőt keresik. Az új Low Rider ST modell pedig túrásabb a kemény oldaltáskákkal és a fejidommal.
Low Rider ST modell
Ilyen egy Harley-Davidson sport-túra motor, stílus a kaliforniai “magas motor” érából. Az oldaldobozok feljebb kerültek és keskenyebbek is, hosszabb hátsó rugóstag, a kormány magasított, és az FXRT-től vett fejidom a vázra lett szerelve. A Low Rider ST modell a motorost egy felső vezetési pozícióba helyezi, így a motorozás jóval direktebb és érezhetőbb. Ha a túrának vége, egyszerűen csak csatold le az oldaldobozokat, így a Low Rider ST egy túrázóból utcai erőmotorrá alakítható. “Az új vázra rögzített fejidom a klasszikus FXRT Sport Glide modelltől származik, amit mindig is előszeretettel használtak a West Coast átalakításoknál.” – mondta Brad Richards, a Harley-Davidson dizájn részleg vezetője. “
A központi első lámpa és a mellette elhelyezett nyílásokkal a genetikai kapcsolata az eredeti FXRT-hez teljesen kivehető. Azonban az élesebb vonalakkal az alacsonyabb Low Rider ST fejidom már egy modernebb, atletikusabb és aerodinamikusabb külsőt mutat az FXRT-hez képest. A megemelt oldaldobozok a kipufogók felett pedig kiemelik a modell teljesítményét és mintegy üzenetként közlik, hogy ezek az oldaldobozok nem fogják behatárolni a kanyarodási szöget.” Az aerodinamikai formáját az idomnak egy szélcsatornában fejlesztették tökéletesre. Hármas felfogatású átvezető nyílások csökkentik a vezető felé áramló menetszél elvezetését nagyobb sebességnél. A 6-inch magas plexi sötétítést kapott, valamint a fejidomba egy 5.75 inch átmérőjű LED-es lámpát szereltek. A zárható, kemény falú oldaltáskák egy könnyedén le- és felszerelhető csattal lettek a vázhoz fogatva. A dobozok egy kézzel is könnyedén nyithatóak és a teleszkópnak köszönhetően a fedelek finoman mozgathatóak. A táskák pár másodperc alatt levehetőek egy belső gyorszárnak köszönhetően. A két doboz űrtartalma együttesen 53.8 liter. A mély szóló ülés megfelelő testtartást ad az agresszív gyorsulások és kanyarodásokhoz. Az 1-inch átmérőjű kormány egy 4-inches magasítóra került a vezető felé megdöntve, míg az öt gallonos tankot egy fekete konzol díszíti.
A műszerek egy kompakt digitális kijelzőre kerültek a kormánymagasítón, egyedi, keret nélküli stílusban. A váz fokozza a vezetést és irányíthatóságot, valamint optimálisan csökkentett súlya nem befolyásolja a merevségét. A Milwaukee-Eight 117-es blokk feszesen a vázhoz lett rögzítve, így hozzájárul az egész motor jó merevségéhez. 43mm-es első villa rugózik elől és segíti a motorozást, a szimpla-patronos technológiának köszönhetően pedig az úton tartja az első kereket a jobb kanyarodáshoz és fékezéshez. A villaszög 28 fokos. A Low Rider ST az alap Softail vázhoz képest egy magasabb hátsó monoshock rugóstagot kapott (1/2 inchel nagyobb furat, 1 inchel hosszabb rugóút, ¾ inchel emelt ülésmagasság), ami megemeli a motor hátulját. Ezzel jobb vezetési kényelmet ad és 1 fokkal emeli a motor dönthetőségét, a magasabb hasmagasság pedig jobb visszajelzést ad agresszívabb kanyarodásnál. Az ülés alatti hidraulikus előfeszítés állítás az optimális beállításban segíti a motorost az adott súlyhoz és útviszonyokhoz mérten. A 300 mm-es dupla első féktárcsák elegendő fékerőt biztosítanak az agresszív vezetéshez. A széria ABS ( blokkolásgátló rendszer) magabiztos fékerőt adnak akkor is, ha nem ideálisak a körülmények. Prémium Michelin Scorcher 31 gumiabroncsok ( elől 10/90B19, hátul 180/70B16) tovább fokozzák a vezetést és irányíthatóságot.
További kiemelt alkatrészek a Signature LED fejlámpa, világos LED-es hátsó lámpák és az USB töltőcsatlakozó. Érdes, kifeketített elemek a blokkon, a primér deknin, az alsó és felső villabefogón, a hátsó sárvédőn és a tank konzolon, az oldaldeknin, a légbeömlőn, az alsó szelepdeknin és a kormány emelőkön. A kormány selyem fekete fényezésű. A villaszárak eloxált feketék. A kipufogó és hangtompító burkolatok is feketék. A sötét matt bronz színü Radiate alumínium mart felnik (19” átmérővel elől és 16” hátul) jó kontrasztot adnak a motor sötétített elemeinek.
Kiegészítő audió: A nagy teljesítményű motor audió kivezetést is kapott. A Harley-Davidson Audio Rockford Fosgate -tól származik. A fejidom belső részébe szerelt, kiválóan illeszkedő hangrendszer a Low Rider ST modellhez lett tervezve. A rendszer 250 Wattos erősítőt kapott digitális (DSP) technológiával és egy pár 5.25 inch átmérőjű hangszórót és két csipogót. Mobil készülékkel párosítva Bluetooth-on keresztül lejátszhatóak a zeneszámok. Választható fényezések: Vivid Black ( fekete), Gunship Gray (ezüst).
Low Rider S modell
A Low Rider S egy cruiser modell olyan motorosoknak, akik az erőt keresik és azt ki is tudják használni.
A Milwaukee-Eight 117-es blokk öt százalékkal több nyomatékot ad a Milwaukee-Eight 114 blokkal szerelt 2021-es Low Rider S modellhez képest, ami azonnal tiszteletet parancsol. A prémium futómű pedig még tovább emeli a vezetési élményt. A Weast Coast átépítési stílust nyújtja ez a gyári motor és olyan teljesítményt, ami ezelőtt csak nagyon költséges alkatrészekkel volt lehetséges. A 2022-es Low Rider S modell új kormányra rögzített analóg és digitális óracsoportot kapott, ami a korábbi Low Rider típusok tank konzolra helyezett műszereit váltja fel. A kormányon közelebb kerülnek az műszerek a vezető látásteréhez. Most egy alacsony textúrájú fekete tank konzol díszíti a tankot egy FXLRS jelvénnyel. Kiváló teljesítményű fényszórók a motoron elől egy LED-es lámpával és hátul is LED-es irányjelzők és féklámpákkal. Ugyan az a magasított monoshock rugóstag emeli meg a Low Rider S modell hátulját, mint a Low Rider ST modellen, biztosítva a vezetési komfortot és 1.3 fokkal jobb dőlésszöget az előző Low Rider S modellhez képest, így jobb hasmagasságot és agresszívebb motorozást nyújt az újdonság. Az ülés alatti hidraulikus előfeszítés állítás az optimális beállításban segíti a motorost az adott súlyhoz és útviszonyokhoz mérten.
A 300 mm-es dupla első féktárcsák elegendő fékerőt biztosítanak az agresszív vezetéshez. A széria ABS ( blokkolásgátló rendszer) magabiztos fékerőt adnak akkor is, ha nem ideálisak a körülmények. Prémium Michelin® Scorcher 31 gumiabroncsok tovább fokozzák a vezetést és irányíthatóságot. További West Coast stílusjegyeket is találni a motoron: Egy inch átmérőjű kormány négy inch magasítókkal, mély szóló ülés, középre helyezett lábtartók, és egy szineiben hozzáillő mini fejidom, ami körbeöleli a fényszórót és eltereli a levegőt az országúton. Az egész blokk, a hátsó rész és a kipufogók is teljesen feketék, a sötét matt bronz színü Radiate alumínium mart felnik (19” átmérővel elől és 16” hátul) jó kontrasztot adnak a motor sötétített elemeinek. Választható fényezések: Vivid Black ( fekete), Gunship Gray (ezüst).
Szöveg és kép: Harley.hu