Új Ténéré 700 World Raid

A Ténéré 700 csak a kezdet volt. Most a Yamaha a kalandmotorozás új dimenzióját nyitja meg az új Ténéré 700 World Raiddel – egy prémium kategóriás hosszú távú motorkerékpárral, amely kiváló közúti és terepjáró képességeket kínál, kiemelkedő sokoldalúsággal és élvezetes motorozási karakterrel kombinálva. A Ténéré 700-as család harmadik tagja sokat hoz a motorozás világába, hiszen mindenféle motorosnak lehetőséget ad arra, hogy megélje álmait. A világ drámaian megváltozott az elmúlt néhány évben, és ez a motorkerékpár mindenkinek lehetőséget ad arra, hogy újra felfedezze a korábban természetesnek vett szabadságot.

A Ténéré 700 World Raid fejlesztése túlmutat minden korábbi Ténérénél, és a legfejlettebb specifikációval rendelkezik, amely magában foglalja a legmodernebb felfüggesztést a nagyobb magabiztosság és kényelem érdekében, a továbbfejlesztett ergonómiát, a rally szelleme által ihletett formavilágot és a több üzemmódú műszereket a bejövő hívásokkal és értesítő szöveges üzenetekkel, így a Ténéré 700 World Raid egy olyan motorkerékpár, amellyel a világ sokkal kisebb helynek tűnik.  

Yamaha Tenere 700 World Raid


A Ténéré 700 World Raid a Yamaha legextrémebb hosszú távú kalandmotorja, amely minden eddiginél messzebbre képes eljutni. A kalandmotorosok félelemtől mentes fazonok, akik mindig a következő kihívást keresik, de az egyetlen dolog, ami állandóan ott pörög minden hosszútávú motoros fejében, az üzemanyag elérhetősége egy távoli környezetben. Az új, 23 literes, oldalt elhelyezett kettős üzemanyagtartályok úgy lettek kialakítva, hogy a leghosszabb utakon is nyugalmat teremtsenek, és gátat szabjanak a hatótávolsággal kapcsolatos aggodalmaknak, amelyet minden motoros megtapasztalt már a tartalékjelző lámpa villogásakor.

Yamaha Tenere 700 World Raid

A becslések szerint ezek az új tartályok átlagos használati körülmények között akár 500 km-es hatótávolság elérésére is képesek, ami nagyobb autonómiát biztosít, és a Ténéré 700 World Raidet a vadon urává teszi. Az egyedülálló, oldalra szerelt kettős kialakítás számos jelentős előnyt kínál azzal szemben, hogy a tartály kapacitásának növelése érdekében egyszerűen magasabbra és szélesebbre kelljen tenni a tartályt. Azáltal, hogy két különálló, alacsonyabban elhelyezett tartállyal rendelkezik a motor, és az üzemanyag-szivattyú az egyik tartályban alacsonyabb helyen van, a motor súlypontja szinte ugyanolyan maradhat, mint a meglévő, 16 literes tartályú Ténéré 700 esetében – ez segít megőrizni az agilis kezelhetőséget a nagyobb üzemanyagtömeg megnövelt súlya ellenére.

Yamaha Tenere 700 World Raid

A jármű tömege még inkább központosított, a tömeg eloszlása ideális az első és a hátsó rész között. Az új elrendezés fontos jellemzője, hogy az új, oldalt szerelt ikertartályok legmagasabb pontja alacsonyabb, mint a Ténéré 700-as tankjának teteje, így a tartály és az ülés közötti magasságkülönbség lecsökkent, és sokkal laposabb profilt eredményez, ami növeli a motoros mozgékonyságát és elöl-hátul megkönnyíti terepen a súlyváltást. A kettős tartályos kialakítás másik előnye, hogy az üzemanyag fluktuációja korlátozott az egyetlen nagy tartályos elrendezéshez képest, és ez különösen kanyarodás közben jelent előnyt. Végül pedig a Ténéré 700 World Raid két oldalt elhelyezett üzemanyagtartálya nem csak a motor sivatagi rallys örökségére emlékeztet, hanem egyértelmű bizonyítéka annak, hogy ez az új kalandmodell a Yamaha legsikeresebb gyári versenymotorjaival közös DNS-sel rendelkezik.

Yamaha Tenere 700 World Raid

Az új, kettős tank kialakításának csökkentett magassága mellett a Ténéré 700 World Raid az új, 890 mm magas ülés előnyeit is élvezheti, amely sokkal laposabb profilt biztosít az ülés és a tank simább átmenete érdekében. Az ergonomikus kialakítás lehetővé teszi a motoros számára, hogy könnyen tudjon előre és hátra mozogni a testsúly áthelyezések során, és ura maradjon a motornak nehéz terepen is – akár ülve, akár kiállva. Az ülés 2 darabból álló kialakítása lehetővé teszi a hátsó rész egyszerű eltávolítását, hogy olyan tartozékok, mint az állvány vagy a csomagtartó felszerelését lehetővé tegye. Az ülés kétféle bőrből készült, középen magas tapadási zónával és sima bőrrel, amely lehetővé teszi motorozás közben a szabad mozgást.

Yamaha Tenere 700 World Raid


Az új 5 hüvelykes színes TFT kijelző összeköttetésben áll a motorkerékpár kommunikációs vezérlőegységével (CCU), amely a MyRide alkalmazással kommunikál, és a műszerfalon megjelenő szöveges üzenetek és bejövő hívásokról szóló értesítések formájában biztosítja a kapcsolatot – a mobil akkumulátor állapota pedig azonnal megjelenik, amint létrejön a kapcsolat. Ez a kapcsolódási lehetőség és a javításra szoruló műszaki problémák azonosításának képessége további nyugalmat és biztosítékot nyújt a kalandmotorosok számára, különösen akkor, ha ismeretlen területen hosszú távú utakon vesznek részt. A releváns információkhoz való hozzáférés minden hosszú távú expedíció során létfontosságú, és a Ténéré 700 World Raid versenyzői 3 különböző téma közül választhatnak az új 5 hüvelykes színes TFT kijelzőn.

Yamaha Tenere 700 World Raid

Az „Explorer” képernyő elrendezése modern digitális kialakítású, amely a gép összes fontos működési adatát korszerű és könnyen olvasható stílusban jeleníti meg. A „Street” kijelzőn egy kör alakú számlapot és tűt tartalmazó fordulatszámmérő található, amely az analóg korszak hagyományosabb megjelenését nyújtja, a „Raid” kijelzőt pedig tipikus rallyversenyzői útikönyv ihlette, és két független visszaszámlálót tartalmaz, amelyek lehetővé teszik a motoros számára, hogy lássa a következő úticél távolságát. A műszerfal jobb oldalán található egy A típusú USB-csatlakozó, amely a navigációs rendszereket táplálhatja, illetve a mobilkészülékeket töltheti.

Yamaha Tenere 700 World Raid


A változó vezetési körülmények közötti optimális irányíthatóság érdekében az új Ténéré 700 World Raid 3 állásban kapcsolható ABS rendszerrel van felszerelve, amely álló helyzetben a jobb oldali markolókapcsolóval működtethető, a műszerfalon keresztül elérhető speciális menü segítségével választható ki. Az 1. üzemmód teljes bekapcsolást jelent, ilyenkor mindkét kerékre érvényes az ABS, ahogy azt a közutakon való közlekedés során törvényileg előírták. A 2. és 3. üzemmódot a nem közúton történő motorozásra tervezték. Részletesebben: a 2. üzemmódban (a Ténéré 700 World Raid számára kifejlesztett új funkcióban) az első kerék be van kapcsolva, a hátsó kerék ki van kapcsolva, ez az ajánlott üzemmód olyan terepen, mint a kavicsos pályák, ahol valószínűsíthető az alacsony tapadási szint.

Yamaha Tenere 700 World Raid

A 3. üzemmódban minden ki van kapcsolva, és olyan tapasztalt motorosok számára alkalmas, akik teljes mértékben terepen szeretnének motorozni. A műszerfalon látható, ha a 2. és a 3. üzemmód aktív, és a vezető a műszerfal bal oldalán található gomb megnyomásával bármikor azonnal visszatérhet az 1. üzemmódba – akár mozgásban van, akár álló helyzetben.
A Ténéré 700 World Raid futóműve a kifinomult terepkezelési teljesítmény érdekében számos jelentős fejlesztést tartalmaz. Az új tervezésű, 43 mm-es KYB első villák 230 mm-es rugóutat biztosítanak – 20 mm-rel többet, mint a Ténéré 700-é –, ami durva terepen megnövelt lengéscsillapítási potenciált kínál.

Yamaha Tenere 700 World Raid

Az új villák a Ténéré 700-on már megtalálható lengés- és nyomáscsillapítás-szabályozókon és légtelenítő csavaron kívül rugóelőfeszítés-szabályozóval is rendelkeznek, így a motoros a különböző terepviszonyokhoz és terhelésekhez igazíthatja a felfüggesztést. A tartósabb kialakítás és a csökkentett belső súrlódás érdekében a hosszabb, 43 mm-es rugóúttal rendelkező első villák a külső csövön alkalmazott rugalmas Kashima bevonattal vannak felszerelve, amely jellegzetesen sötét bronz színű, és a hosszabb löket ellenére a súly minimalizálásához könnyű belső villakomponenseket használ a motor.  A jobb irányíthatóság érdekében – különösen terepen – az alapfelszereltség része egy Öhlins kormánycsillapító. A szerelési pozíció közel van a felső hármas villahídhoz, így a motoros gyorsan beállíthatja az egységet a számára megfelelő érzés és visszajelzés szintjére a különböző terepviszonyokhoz a 18 különböző csillapítási beállításnak köszönhetően.

Yamaha Tenere 700 World Raid

A hátsó felfüggesztés is tovább lett fejlesztve az új első villához igazodva, és átdolgozott, hosszabb lökettérfogatú, piggyback típusú lengéscsillapítóval ellátott kapcsolódást tartalmaz. A hátsó felfüggesztés csillapítási jellemzőit, a rugósebességet és a rudazat arányait mind optimalizálták annak érdekében, hogy az utakon kényelmes vezetést biztosítson, ugyanakkor terepen is képes legyen elviselni néhány keményebb ütést. Az egyenletes csillapítási teljesítmény érdekében az új lengéscsillapító alumínium teste jó hőelvezetést biztosít, míg a különálló piggyback típusú olajtartály megakadályozza a kavitációt – és a villákhoz hasonlóan az új lengéscsillapító is 20 mm-rel nagyobb rugóutat biztosít, valamint teljesen állítható a rugó előfeszítése és a nyomás- és lengéscsillapítás. Egy új gumiütköző is megjelent, amely növeli az energiaelnyelés teljesítményét lekoppanáskor.

Yamaha Tenere 700 World Raid


A Yamaha ikonikus 689 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, soros, kéthengeres motorja a hajtóereje az új Ténéré 700 World Raidnek. A 270°-os főtengellyel rendelkező, jellegzetesen egyenetlen gyújtási sorrendet biztosító, keresztsíkú koncepciójú CP2 motor híres az erős lineáris nyomaték-kibocsátásáról, valamint a rendkívül érzékeny és könnyen szabályozható teljesítményéről, amely minden sebességnél élvezetessé és ösztönzővé teszi a motorozást. A kompakt méretek és a kis súly a CP2 egységet ideálissá teszi a kalandmotorozás igényeihez és követelményeihez – emellett a lineáris nyomatékleadással, amely bőséges alacsony és középső tartományban nyújtott húzóerőt biztosít, ez a robusztus, megbízható és gazdaságos motor különösen alkalmas a kalandmotorosok által jellemzően használt különféle közúton és terepen való használatra. A motor, amely már a legkelendőbb Ténéré 700-asban is bizonyított, a Yamaha egyik leglegendásabb erőműve, hiszen a bevezetése óta több mint 221 000 CP2 motorral szerelt egységet adtak el belőle.

Yamaha Tenere 700 World Raid

A Ténéré 700 család új légszűrőházat kapott, amelyet kifejezetten az extrém terepviszonyokhoz terveztek, és ez a nagy távolságú kalandmotor erre készült. A Ténéré légszűrőháza előrefelé néző szívócsatornát kapott, amelyet úgy terveztek, hogy elkerülhető legyen a hátsó kerék által felvert por és törmelék bejutása. A hosszú távú kalandok során a további szélvédelem érdekében a motor 15 mm-rel magasabb, könnyen eltávolítható oldalsó szélterelőkkel ellátott szélvédővel van felszerelve, és a LED-es villogók az eredeti felszerelés részét képezik. A hűtőt körülvevő elülső panelek és a kormányosfülke körüli belső panel strapabíró üvegszálas kompozit anyagból készült. Ezeket úgy tervezték, hogy képesek legyenek kezelni a kemény terepmotorozást. A Yamaha tervezői a Ténéré 700 World Raid-et kompromisszumok nélkül, a legmagasabb specifikáció szerint fejlesztették ki. Az új, nagyobb lábtartók is ezt a részletekre figyelést hangsúlyozzák. A nagyobb felület nagyobb tapadást biztosít a motoros lábbelijének, és csökkenti a talpra nehezedő nyomást extrém terepen való motorozáskor.

Yamaha Tenere 700 World Raid

A nagyobb felület megakadályozza a sár és a homok felhalmozódását, a kivehető gumibetétek pedig javítják a bakancs és a lábtartó stabilitását nedves körülmények között. A gumibetétek eltávolításával a lábtartók kifejezetten rallyverseny-orientált alkatrészekké válnak, mind a megjelenés, mind a teljesítmény szempontjából. A terepen való vezetés során a fokozott védelem érdekében a motor új, 3 darabból álló alumínium motorvédővel van felszerelve, amely segít megelőzni a sziklák, kövek és egyéb törmelékek által okozott esetleges károkat – köszönhetően a hosszabb lökettel és 250 mm-es hasmagassággal rendelkező felfüggesztésnek. Annak érdekében, hogy a hűtőrendszer megőrizze magas szintű hűtési hatékonyságát terepjárás közben is, új hűtőrácsot szereltek fel. A Yamaha terepjáró versenymodellekhez hasonlóan függőleges lamellákkal ellátott új hűtőrácsot úgy tervezték, hogy megvédje a hűtőrácsot az első kerék által felvetett törmeléktől.

Yamaha Tenere 700 World Raid


A Yamaha az új Ténéré 700 World Raidet kétféle színben kínálja majd. Az Icon Blue-t a gyár versenymotorjai ihlették, kék karosszériaelemeket és sárga hangsúlyú oldalsó paneleket tartalmaz, kék felnikkel. A Midnight Black minimalista és komoly megjelenést sugároz teljesen fekete karosszériával és fekete keréktárcsákkal. Az európai Yamaha-kereskedők számára 2022 májusától indulnak a szállítások.

Szöveg és kép: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes