Egy új és izgalmas kaland kezdődik a Benelli TRK 800-as motorkerékpárjával. A pesarói márka vadonatúj gépét utazásra tervezték, maximális kényelmet és szórakozást garantálva mind az úton, mind azon kívül. A Benelli Style Center kutatás-fejlesztés részlege a Benelli márka születésének 110. évfordulójára időzítette az újdonság megjelenését, amely egy új fejezet kezdetét jelenti az olasz márka történetében.
Ez a motorkerékpár tovább bővíti a TRK típus kínálatát, csatlakozva a TRK 502 X-hez. Az új modell agilis és kezelhető, modern és kifinomult stílus jegyekkel.
A TRK 800 megjelenése erőteljes, mégis modern vonalakkal rendelkezik. Elegáns és finom felületek hangsúlyozzák az érzelmeket, amit ez a motor megjeleníteni képes. Megőrizve a TRK stílusát, az 500-as verzió egyes elemeinek átmentésével ikonikussá szeretnék tenni, amilyen az első rész a sárvédővel, bár a nagyobb testvéren már keskenyebbek és dinamikusabbak ezek az alkatrészek.
A kettős fényszóró a TRK 800-ban LED technológiára épül nappali menetfénnyel, és a méretek új arányát is megfigyelhetjük. A 754 köbcentis, kéthengeres, négyütemű motor folyadékhűtéses, és megegyezik a Leoncino 800-ba szerelt erőforással. A teljesítménye 76,2 LE (56 kW) 8500-as fordulatszámon és 67 Nm (6,8 kgm) forgatónyomatékot ad 6500-as fordulatszámon.
Dupla felül fekvő vezérműtengelyek hengerenként négy szelepet működtetnek, ehhez 43 mm átmérőjű kettős fojtószelepház csatlakozik a szívó oldalon. A forgatónyomaték biztonságos kihasználása érdekében csúszó kuplung került a hat sebességes váltó elé. A váz nagy szilárdságú acéllemezekkel erősített, csőváz, amelyet úgy terveztek, hogy maximális mozgékonyságot és kényelmet biztosítson. Az ergonómiáját a legapróbb részletekig gondosan kidolgozták, hogy a vezető és az utas is kényelmesen elférjen még oldal és felső dobozok felszerelése esetén is.
Az első rugózást 50 mm átmérőjű, állítható csillapítással és rugó előfeszítéssel rendelkező villára bízták. A 170 mm-es rugózással rendelkező Marzocchi fordított teleszkópokat hátul, alumínium lengőkarra támaszkodó központi, állítható rugó előfeszítéssel és a hidraulikus csillapítással rendelkező rugó támaszkodik, ami 171 mm-es úton csillapítja az útegyenetlenségeket.
Nagy gondot fordítottak az aerodinamikai védelemre, állítható szélvédő, kézvédők nyújtanak tökéletes védelmet vezetőnek és utasnak egyaránt. Maximális figyelmet fordítottak a kényelemre is. Az ülés, a kényelmes, masszív fogantyúk és az alapfelszereltség részét képező központi állvány ennek jegyében került a motorra. A 21 literes üzemanyagtartály kellő hatótávval ruházza fel a 800-as TRK-t.
Az újdonságok sora még nem ért véget, egy könnyen használható, intuitív műszerfalat is kapott az újdonság 7 hüvelykes, színes TFT kijelzővel. A Brembo fékrendszer teljesítményét elől dupla 320 mm átmérőjű tárcsák mellett négydugattyús féknyereg szolgálja. Hátul egy 260 mm átmérőjű, egydugattyús féknyereggel ellátott tárcsa biztosítja a sebességg csökkentését.
A 19”-os első és a 17”-os hátsó alumíniumötvözet felnikre 110/80-19, illetve 150/70-17 méretű abroncsokat szerelnek.
Szöveg: Buny
Kép: Benelli