Amióta 2021 decemberében megkezdődtek a tesztek a Misanoban, az első Ducati elektromos motorkerékpár fejlesztése megállíthatatlanul halad előre. Az összegyűjtött adatok elemzése, a folyamatos műszaki fejlődés és számos belső áramkörökön elvégzett teszt tette lehetővé.
Roberto Canè, a Ducati eMobility igazgatója így nyilatkozott az eredményekről: Amióta először pályára léptünk a Ducati MotoE prototípusával, a projekt fejlesztési munkája soha nem állt le, még egy pillanatra sem.
Az egész csapat kemény munkája meghozza gyümölcsét, a haladás nagyon elégedetté tesz bennünket. Mindössze négy hónap telt el a prototípusunk kigördülése óta, és már sok pozitív visszajelzést adott. Még sok a munka, de az irány határozottan jó. A Vallelunga pályán forgatott videón a Ducati MotoE motort Alex De Angelis pilóta hajtja. A 2019-es szezonban a FIM Enel MotoE Világkupán is motorozó, korábbi világbajnoki futamokon induló versenyző teljesen jól ismeri ezt a világot.
De Angelis hivatalosan is csatlakozott a fejlesztőcsapathoz, amelynek tagja még a veterán tesztelő, Michele Pirro, aki elsőként ülte meg a prototípust. A 2023-as szezontól kezdve a bolognai márka lesz a FIM Enel MotoE Világkupa (a MotoGP világbajnokság elektromos osztálya) egyetlen beszállítója. Végül, de nem utolsósorban a kiváló csapatmunkának köszönhetően, amelyben számos vállalati részleg részt vesz a „V21L” prototípus fejlesztésében a Ducati Corse és a Product Development is kiveszi a részét.
A szoros együttműködés és az ötletek folyamatos cseréjének célja, hogy egy olyan motorkerékpárt hozzanak létre, amely egyszerre kínál nagy teljesítményt és példamutató súlyt az elektromos motorkerékpárok világában. A MotoE projekt kétségtelenül fontos lépés a cég történetében, hiszen ezzel kezdődik a Ducati elektromos korszaka.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati