Honda CB500X – 2022 teszt

Sokáig elkerültük egymást a CB500X típussal, de a tavalyi modell frissítést követően eltökélten törekedtem arra, hogy kipróbálhassam a Honda középkategóriás „utazó” motorját. Az „F” már szerepelt a kipróbált motorok listáján, idén is lehetőséget kaptam az átdolgozott verzió próbájára, de a túrás „beidegződésem”, és a kétszemélyes használatra tűnő alkalmasság miatt az „X” által nyújtott menet élményre vágytam.

Eljött a nap, amikor átvehettem a zöld színű on/off kategóriába sorolt 500-ast, és kigördültem a kereskedés kapuján. Az idei „F” nagyon pozitív benyomást tett rám, itt volt hát a lehetőség, hogy az azonos alapokra épülő „X” változat túra képességét ellenőrizzem.

Honda CB500X


Ami feltűnt már az első métereken, hogy a szélvédelem jól sikerült, a gyári viszonylag keskeny plexi is hatékonyan tartotta távol a szelet a felső testemről. Ezt igazán jól akkor érezni, ha 15-16 fokos hőmérsékleti értékek mellett halad az ember az országúton nyári hálós motoros dzsekiben. A karomon éreztem a hűvös levegőt, de a mellkas környékén kellemes volt, mert nem ért a menetszél. A lábról a fejidom alsó részének kialakítása „leveszi” a szelet, ott sem érezni a friss levegő áramlását.

Honda CB500X

Az ülés pozíció magasan helyezkedik el, de nem annyira, hogy 170 cm testmagasság felett ne lehetne két teli talppal fogni a talajt megálláskor. A tank hátsó és az ülés hozzá illesztett részének elkeskenyítése természetesen hozzájárul mindehhez.

Honda CB500X

Róttam a kilométereket (országút-autópálya-főváros-autóút) magányomban, a motor teljesítménye ilyen körülmények között tökéletesen elég, nem hiányzott még egy ménes. Az utóbbi időben amúgy is gondolkodtam már azon, hogy kell-e a plusz, vagy ráérek másfél perccel később is előzni, ha már nagyobb a távolság a szemben jövő járművek között?

Honda CB500X

Ezen kérdés eldőlni látszott, mert ráérősen motoroztam a hétköznapokon, de az igazi mégis az lenne, ha egy rövid túra alkalmával tehetném próbára a gépet. Állandó utasom üléspróbát vett egy rövid, 35 kilométeres etapon, de a lábtartó magasságával nem volt kibékülve, ezért lemondott a hétvégi több száz kilométeres távolság megtételéről. Egész nap a nyeregben ülve sem fáradtam el, hiába volt tikkasztó a hőség, a lábtartó-kormány-ülés kialakítása ergonómiai szempontból jól sikerült. A nógrádi utakon sem vallott szégyent a futómű, nem nagyon lehetett teljesítőképességének határáig terhelni egyik rugózó elemet sem.

Honda CB500X

A visszaúton már meg kellett álljak tankolni, a 3,8 literes átlag fogyasztás ellenére is néha kitérőt kell tenni. Az üzemanyag fogyasztás felmegy 4 liter körüli értékre az autópálya szakaszok hosszától függően, mert ott azért egy kicsit szomjasabb a jószág.

Honda CB500X

A kuplung, a váltó vaj puha, könnyű a sebességváltás, igazán felhasználóbarát megoldásokat sikerült beépíteni a blokkba. Az idei modell látványos újdonságai az első felfordított villa és a dupla tárcsafék az első keréken, de erről és a további újításokról innen lehet tájékozódni, én maradnék a saját tapasztalatnál.

Honda CB500X

Mivel az előd modellel kapcsolatban a próba hiánya miatt nem tudok összehasonlítást tenni, annyit állapítanék meg, hogy mindkét alkotóelem hathatósan közreműködik a motor biztonságos, stressz mentes és kényelmes használatához. Az egyetlen szívfájdalmam a hátsó lábtartó elhelyezése, ami ergonómiai szempontból nem sikerült a legjobbra.

Honda CB500X

Bár sok más márka és típus próbája után állíthatom, ez nem csak az utas szállítás műszaki követelményeinek kielégítése céljából került felszerelésre, hanem valóban alkalmas két személyes közlekedésre, mégis a hosszú utakon hamarabb fárad az utas lába a hegyes térdszög miatt.

Honda CB500X

Az biztos, hogy egy személyes üzemmódban akár nagyobb távolságok megtételére is alkalmas az A2 vezetői engedély kategóriához igazított teljesítménnyel rendelkező 500-as, és nem csak a kezdőknek, hanem olyanoknak is, akiknek fontos az alacsony tömeg, a könnyű kezelhetőség és a jó pakolhatóság. Mert a gyári tartozék lista számos ilyen kiegészítőt rejt, és ha ott nem lenne elég széles a választék, akkor más gyártók kínálatából is bőséges a kínálat.

Honda CB500X

A konkurenciához viszonyítva árban nincs eltérés, itt mégis egy kiforrott konstrukcióról beszélhetünk és a névről, ami mögött annyi tapasztalat áll, hogy a Honda a márkakereskedő asztalára tenném le a garast, ha A2-es utcai enduro motor vásárlására szánnám el magam.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes