Trans Europe Express – Honda NT1100 teszt 2022

Az elmúlt években volt szerencsém kipróbálni, és ezen keresztül követni az Africa Twin sorozat fejlődését. Az egyszerű, mindenre használható kalandmotortól az elektronikusan vezérelt felfüggesztéssel rendelkező kaland sport modellig formáltam véleményt a fejlődés irányáról és a megvalósult jármű sajátosságáról. Már akkor sejthető volt, hogy a Honda nem áll meg, és hamarosan más rendeltetésű motorokba is bekerül majd az erőforrás, ha már olyan sikeres a kaland motorokban.

Nem is kellett sokat várni, tavaly megjelent a CMX 1100 Rebel, ami igazán mély benyomást tett rám, azóta is nehezen szabadulok a gondolattól, hogy csak kéne építeni belőle valamit.

Honda NT1100 teszt 2022


Aztán itt az idei szezon, és állok az NT 1100 mellett, ami a közúti túramotorok kategóriájában száll harcba a vevők kegyeiért. Mostanában nem néztem eladási statisztikákat, hogyan állnak az ebbe a szegmensbe tartozó modellek, de valószínűsítem, hogy nem az ilyen motorokból adják el a legtöbbet a kereskedők. A motor ránézésre, és rajta helyet foglalva is elég nagy széltében és hosszában, ez némi megszokást igényel. Ennek ellenére nem kell pipiskedve állni a városban a forgalom irányító fényjelző készülék szabad jelzésére várva, mert az ülésmagassága megengedi, hogy 170 cm magasság felett mindkét lábunkkal biztosan fogjuk a talajt ilyen helyzetekben.

Honda NT1100 teszt 2022

Ezeket a térbeli kiterjesztéseket amúgy menet közben nem érezni, esetleg a szűkebb kocsisorok között kell megfontoltabban haladni, legalábbis az első időkben. Amúgy a felszállást endurósan oldottam meg, mert alacsonyabb ülés magasság ide vagy oda, a hátsó ülés fölött azért gátfutó legyen a talpán – de legalább tornász -, aki a már említett testmagassággal simán átveti a lábát.

Honda NT1100 teszt 2022

Tehát lábtartóra feláll, láb átvet, leül, oldal állvány felcsuk, ez a metódus. Külön figyelmet kell fordítani a láb átlendítése során a felszerelt dobozokra, a motoros cipő talpával lehet gumicsíkokat húzni ezekre a kiegészítőkre fel- és leszállás során egyaránt. Aztán elindulunk a „hajóval”, és mindez a feledés homályába vész, mert megszáll minket a nyugalom. A „hajó” kifejezést nem véletlen használtam, ringatózunk az ülésben a futómű elektronikus rásegítés nélkül is kiválóan vasalja az út egyenetlenségeket, még a keresztbordák sem tudják számottevően befolyásolni a menet komfortot.

Honda NT1100 teszt 2022

Ez egy közúti jármű, ezért nem gondolkodtam egy percig sem abban, hogy földutakra menjek vele, hiszen találni aszfalt burkolaton is kihívásokkal rendelkezőt, eleget kis hazánkban. A 34-es úton, aki járt már Kenderes és Tiszafüred között Kunmadaras érintésével, az tudja, hogy miről beszélek. Van itt kátyú, nyomvályú, töredezett aszfalt, csak menni kell rajta szépen és minden kiderül. Úgy adódott, hogy elég jó tempóban tudtunk haladni, mert ez az útszakasz nem volt kihívás a felfüggesztő elemek számára, pedig két személlyel tettük meg a távot. Az ülésen helyet foglalva úgy érezzük, korlátlan ideig képesek lennénk üldögélni egyenes háttal, vízszintes combokkal és függőleges lábszárral.

Honda NT1100 teszt 2022

Aztán egy idő után, az eleinte párnásnak tűnő ülésen az ülő gumója az embernek elfárad, kicsit helyezkedik, de ez már nem lesz ugyanaz. Ilyenkor érdemes beiktatni egy pihenőt, még akkor is, ha tankolni éppen nem kell. Aztán mehet tovább minden úgy, mint előtte. Az utas szemszögéből nézve ugyanezeket a megállapításokat lehet tenni. Utazásunk során az első légterelő a legmagasabb fokozatba volt állítva, és a tankborítást a fejidommal összekötő burkolatra szerelt, kisebb plexik is kivették részüket a szélcsendes utazásból. Az idomok és a plexi kialakítása még az utastól is távol tartja a menetszelet, már-már álmosító nyugalomba ringatva a hátsó ülésen helyet foglalót.

Honda NT1100 teszt 2022

Amúgy az erőforrást nem lehet kihozni a sodrából, a teljesítménye mindenre elég, amit egy túra motortól normál ésszel elvárhatunk. Autópálya használat során simán le lehet tolni bárkit, aki előttünk „szüttyög”, de valahogy nem ez az igazi énje a motornak. Inkább fenséges nyugalommal kivárjuk míg megtalálja a külső sávot, és finom mozdulattal tekerünk egyet a gázkaron, hogy az erőforrás lágyan, ám annál határozottabb gyorsulással tudassa az éppen lehagyott autóssal, „az erő velünk van”. A folyamatos sebesség tartása sem jelent problémát, a tempomat ezt megoldja. Egy kis figyelem azért nem árt, mert a sebességtartó automatika kiiktatásakor a motorfék erőteljesen képes lassítani a járművet, ami meglepő lehet. A jószágot persze etetni is kell, a fogyasztás eleinte nem ment 5,3 liter alá, aztán a végén már sikerült 4,5-es értéket is leolvasni a műszerfalról, nem tudom DCT váltóval mennyire változnak ezek a számok.

Honda NT1100 teszt 2022

A műszerfalon az Africa Twinről már ismerős menü köszön vissza, a felhasználási feltételek elfogadása után, már láthatjuk, milyen módban használjuk a gépet. Az első nap a zápor miatt kipróbáltam az eső funkciót, az amúgy is óvatos vezetési attitűdöm mellett, még biztonságosabb volt a menet. Bár érezni lehetett, hogy ennél többet szeretne a blokk, de féken tartotta magát. Az eső elvonultával már csak a túra variánst használtam ingázáshoz és kiránduláshoz egyaránt, az általam támasztott követelményeknek ez felelt meg a legjobban. Pedig motorfék üzem, kipörgésgátló és teljesítmény leadás egyedi igényekre szabására is lehetőséget ad a két, beállítható felhasználói séma.

Honda NT1100 teszt 2022

A városi beállítást hanyagoltam, egyszerűen csak vonultam. Egy darabig próbálkoztam a mobil telefon és az Android Auto összehangolásán, de a Bluetoth-on keresztül csak a telefon funkció elérhető, a mobil tükrözéshez kábeles csatlakozás kellett volna, azt meg mobiltartó hiányában nem erőltettem. A tárolási kapacitásokról annyit, hogy a gyári oldaldobozok 32 (kipufogó oldali) és 33 literesek. Nekünk egy két hetes túrához biztos kevés lenne, de a felszállásnál meg kifejezetten jó, hogy ilyen karcsúak.

Honda NT1100 teszt 2022

Hátsó doboz van gyári, vagy a kiegészítő gyártók kínálata, mindenki megtalálhatja az igényeinek megfelelőt. De azt sem zárom ki, hogy lesz aki a hátsó csomagtartóra egy hengerzsákot tesz, emellé még tanktáskát is fellehet használni a poggyász kapacitás bővítéséhez, és már teljesen túrás lesz a kinézet.  Aki tehát egy olyan motorról álmodik, ami csak megy és megy, csak tankolni kell, az a vásárlás előtt mindenképpen tegyen egy próbát az NT1100-zal.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes