Az új Diavel V4 izmos, sportos, különleges és elegáns. A tervezése során a figyelem mindig arra irányult, hogy első ránézésre látható legyen a technika, a dinamikus és stílusos megjelenés, amit egy csupasz, izom és cirkáló motortól elvárnak a rajongók.
Ezekre az alapokra építve a különlegességekre fogékony motorosok megtalálják ebben a gépben az erőt, a komfortot és a stílust. A Ducati Diavel V4 meglepően dinamikus viselkedése és kezelhetősége révén a vezető úgy érzi, egy sport gépen ül.
Mindehhez a gyorsulás, az alacsony tömeg is hozzáteszi a magáét. Alacsony sebességnél jelen lévő magabiztosság a vezethetőségben jó szolgálatot tesz, és lehetővé teszi, hogy hosszabb túrákon is élvezet legyen a motorozás. Ehhez a vezető és utasának kényelmét is megteremtették, hogy az erre érzékeny vásárlókat se tartsák távol a típustól.
A megjelenés terén az egyediség, az erőteljesség hangsúlyozása került a középpontba, amit a „vállas” idom, a négy kipufogó kialakítása azonnal szembe tűnik. A tervezők nem titkolt célja volt, hogy egyesítsék az izom autók kinézetét a szuperhősök atletikus megjelenésével.
A karakteres első és hátsó lámpa, a kormányba integrált indexek mind LED technológiára épülnek, ahogy a nappali menetfény által kirajzolt dupla „C” grafika is hozzájárul ahhoz, hogy ne tévesszük össze másik motorral. Ezt a tulajdonságát hátul nézetben is megőrzi a Diavel, a 240/45-ös méretű hátsó abroncs, és a mart könnyűfém, öt küllős felniknek köszönhetően.
A V4 Granturismo 1158 köbcentis erőforrását felhasználva garantálták az átmenetet a dinamika és a menetkomfort között. Ehhez hozzájárul az ellentétesen forgó főtengely mellyel a giroszkópikus erők kiegyenlítődnek, és ezáltal a motorkerékpár kezelhetősége megnő.
A 168 lóerős teljesítményhez minden fordulatszám tartományban gazdag nyomaték társul, a 126 Nm-es csúcsot 7500-as fordulatszámon éri el a motor. Mindehhez alacsonyabb fenntartási költségek társulnak a 60000 kilométerenként esedékes szerviz miatt. A hátsó két henger leállítása alacsony fordulatszámon, és a jármű forgalmi okokból történő megállásakor, jótékony hatással volt a kisebb fogyasztás és az alacsonyabb emissziós értékek elérésére. Emellett nem elhanyagolható az akusztikai hatás sem, a két hengeres üzemmódban a hangzás mélyebb mind a négy henger működése esetén magasabb hang hagyja el a kipufogót. A Diavel V4 223 kg-os száraz tömege 13 kg-mal kevesebb, mint a Diavel 1260 S típusé.
Ez a súly megtakarítás jótékony hatással van a vezethetőségre, amit támogat még a különleges méret kialakítás és az alkatrészek felhasználása. Az első felfordított 50 mm átmérőjű villa és a hátsó rugózás könnyű beállíthatósága, a Brembo Systema 330 mm-es tárcsákkal támogatja a megfelelő úttartást és fékhatást. Minderre szükség is van, hiszen a motor 0-100 km/ó sebességre gyorsításához kevesebb, mint 3 másodpercre van szükség.
Az ergonómia szempontjából a vezető van a középpontban, az ülés pozíció garantálja az optimális kezelhetőséget. A 790 mm –es ülés magasság, a lábtartók elhelyezése és a magas kormány tovább segíti a vezetőt a jármű „terelgetésében”.
A hosszabb túrák megtételét a 15 mm-rel hosszabb hátsó rugózás, a szélesebb ülés is támogatja, megtartva a mozgás szabadságát a vezetőnek, ha sportos stílusban szeretne helyezkedni a motoron menet közben. Az utas is élvezheti a tervezők nagylelkűségét, amellyel kényelmes ülést, megfelelő lábtartókat és kihúzható kapaszkodót álmodtak az új Diavelhez. A sportos lelkületű tulajdonosok örülni fognak a könnyen felszerelhető utasülés borításnak, ami az alapfelszereltség részét képezi.
A motor vezérlő elektronika négy vezérlési módja lehetőséget ad a vezetőnek, hogy a menetteljesítményt az igényeihez igazítsa. A sport, túra, város sémák mellé egy „vizes” beállítás is került.
A kipörgésgátlóval, az egykerekezést kiküszöbölő rendszerrel és a kanyar ABS-szel kombinálva minden szituációban kezelhető maradhat a jármű. A sebességtartó automatika, a legjobb gyorsulást garantáló rendszer és a gyorsváltó tovább fokozzák a vezetési élményt. Az 5 collos, színes kijelzőn a menetközben elengedhetetlen adatokon kívül a Ducati alkalmazáson keresztül a mobiltelefon csatlakoztatása után hívások és szöveges üzenetek megjelenítése vagy zeneszámok lejátszása is lehetséges. Navigáláshoz a Turn by Turn külön megvásárolható alkalmazás használható.
Az utazásokhoz elengedhetetlen dobozok 48 literes össztérfogattal elérhetők a tartozék katalógusban. Ezek felszereléséhez nem kell külön tartót szerelni a motorra, a rögzítéshez szükséges elemek kialakításra kerültek. Kombinálva az utas háttámlával és a túra szélvédővel igazán komfortos utazó motort lehet kialakítani a Diavelből. Aki a sportos karakterét erősítené tovább a motornak, az a négyes titán dobokkal, a mart alumínium és szénszálas alkatrészekkel teheti ezt meg. További lehetőség a kovácsolt kerekek és a fekete vagy piros tárcsák használata lehet.
Az új Diavel V4 a klasszikus vörös vagy fekete színben lesz kapható januártól a kereskedésekben.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati