Feltűnő svéd zászló ihlette új szín és grafika emeli ki a Husqvarna 701 Enduro, valamint sötétebb, markánsabb fekete és szürke megjelenéssel készül a 701 Supermoto a 2023-as évjáratban. A motorok EURO 5-ös homologizációval rendelkeznek, és a versenyzők továbbra is élvezhetik a legmodernebb elektronikus vezetési segédeszközök előnyeit menet közben.
A könnyű rácsszerkezetű váz kiváló minőségű króm-molibdén acélból készül. Úgy alakították ki, hogy biztosítsa a precíz kezelhetőséget és teljes bizalmat keltsen a motorosban. A precízen kiszámított torziós merevségnek és hosszirányú hajlításnak köszönhetően kitűnő visszajelzést kap a motoros.
A mindössze 3,9 kg tömegű, alumínium gravitációs présöntvény lengőkar egykomponensű felépítése is hozzájárul a legmagasabb szintű tapadás és stabilitás eléréséhez. Az önhordó hátsó segédváz, az integrált 13 literes üzemanyagtartállyal a lehető legjobb súlyelosztást biztosítja. Az egy darabból álló konstrukció mindössze 5,2 kg súlyú. Ütésálló, és úgy tervezték, hogy lehetővé tegye az oldal és hátsó táska rögzítését, valamint lehetőséget kínál az utas fogantyúinak felszerelésére.
A páratlan, 692,7 köbcentiméteres, egy vezérműtengelyes, folyadékhűtéses, egyhengeres motor a legújabb technológiát tartalmazza a formatervezés és az elektronika terén. Az 55 kW-os (74 LE) maximális teljesítmény 8000-nél, míg a 73,5 Nm-es forgatónyomaték 6500-as fordulatszámon érhető el, ezek olyan kiemelkedő adatok, amelyek nem hagynak kétséget egyetlen motorosban sem az egyhengeres remekmű teljesítményével kapcsolatban. A rendkívül könnyű motor tömege mindössze 43,4 kg olaj nélkül, de minden olyan alkatrészt tartalmaz, mint az elektromos indítás, a fojtószelepház, valamint a tengelykapcsoló- és hűtőfolyadék-vezetékek.
A megbízhatóságot, a tartósságot és a hatékonyságot olyan műszaki megoldások garantálják, mint az aktív forgattyúház-ürítés és a kényszerkenés, amelyek csökkentik az olajsúrlódást és a szivattyúveszteséget, hozzájárulva a hosszú, 10 000 km-es szervizintervallumokhoz és a rendkívül alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz. A Hitachi-Astemo (korábban Keihin) elektronikus üzemanyag-befecskendezője 50 mm-es fojtószelepházzal rendelkezik, amit elektronikusan vezérel a gázkar. Az EMS (motorkezelő rendszer) folyamatosan összehasonlítja a motor paramétereit az érzékelőktől kapott adatokkal, és ennek megfelelően állítja be a fojtószelepet.
Ez tökéletes teljesítményleadást és gázreakciót eredményez. Ezenkívül a szívórezonátor javítja a bemeneti töltés mozgását, és ennek eredményeként optimális fojtószelep-reakciót biztosít, különösen kissé nyitott fojtószelep állásoknál. A 701 Enduro és Supermoto a fékrendszerek legújabb technológiájának felhasználásával készül, Bosch kanyar ABS rendszere kifejezetten a motorokhoz lett hangolva. A 701 Enduron a rendszer teljesen kikapcsolható a tapasztalt motorosok számára. Normál ABS-üzemmódban rendkívül erős fékezés esetén az érzékelők megakadályozzák, hogy a motorkerékpár első kerékre álljon.
Az Adler Power Assist Slipper Clutch (PASC) nagyobb sebességet tesz lehetővé a kanyarokban való be- és kihajtás érdekében, mivel maximalizálja a hátsó kerék tapadását erős gyorsításkor, valamint megakadályozza a hátsó kerék instabilitását a kanyarban történő erős fékezés esetén. Ez biztosítja a maximális irányítást és a tökéletes visszaváltást. Az egyedi kialakítás megkönnyíti a tengelykapcsoló kar meghúzását és csökkenti a kar rezgését. MAGURA hidraulika rendszer garantálja a tengelykapcsoló tökéletes működését.
Az EURO 5 szabványnak megfelelő rozsdamentes acél kipufogó lehetővé teszi az alacsony zaj- és kipufogógáz-kibocsátást. Az előre szerelt légszűrőház az ülés alól könnyen hozzáférhető, és optimális légáramlást garantál a befecskendező felé, miközben maximális védelmet biztosít az időjárás viszontagságaival szemben. A könnyű, hat fokozatú sebességváltó finom és precíz váltással magabiztosságot ad a motorosoknak extrém körülmények között is pályán vagy terepen. A dőlésszög-érzékelő figyeli a motorkerékpár bedöntöttségét, és információkat küld az ECU-nak és a vezérlőegységeknek, amelyek ezen adatok alapján állítják be a kipörgésgátlót és az ABS működését.
A dőlésszögre érzékeny kipörgésgátló rendszer figyeli a hátsó kerék sebességét, és azonnal (ezredmásodperceken belül) reagál, ha a hátsó kerék forgási sebessége nem áll arányban a menethelyzettel. A rendszer úgy működik, hogy a fojtószelep sima és alig észrevehető beavatkozásával csökkenti a motor teljesítményét mindaddig, amíg a rendszer a hátsó kerekek csúszását a kiválasztott menetmódhoz és az aktuális dőlésszöghöz képest optimális szintre nem csökkenti. Azok számára, akik maguk szeretnék kezelni motorkerékpárjukat ilyen helyzetekben, a kipörgésgátlót is ki lehet kapcsolni. Az alapfelszereltség részét képezi az Easy Shift funkció, amivel a fokozatok zökkenőmentesen kapcsolhatók fel vagy le a tengelykapcsoló használata nélkül.
A rendszer két érzékelőt használ, az egyik szenzor a váltókaron található, amely érzékeli a váltókar mozgását, a második érzékelő a sebességfokozatot összeegyezteti a motor paramétereivel, hogy lehetővé tegye az egyszerű sebességváltást bármilyen fordulatszámon vagy motorterhelésen. Lefelé váltáskor a rendszer a motor fordulatszámát az alacsonyabb fokozat sebességéhez igazítja a zökkenőmentes váltás érdekében. A 701-es karosszériáját a motor és a váz köré úgy tervezték, hogy összekapcsolja a motoros testét a motorkerékpárral, így tökéletes illeszkedést biztosít a géphez. A szabványos kézvédők mindkét modellen megtalálhatók, a vezető kezét védik az időjárás viszontagságaitól és egyéb mechanikai behatásoktól.
Szöveg: Buny
Kép: Husqvarna