Valamivel több mint egy évvel az első Misano-i teszt után, megkezdődött a „V21L” prototípusok gyártása. Decemberben indult a motorok összeszerelése, hogy a 2023-as FIM Enel MotoE világbajnoki kategória számára szükséges 23 gép február közepére elkészüljön. A versenyeken részt vevő 18 motorkerékpár mellett a Ducati öt tartalék géppel látja el a szervezőket. Minden prototípust a Ducati MotoE versenyosztályának tapasztalt technikusai állítanak össze, ugyanazokat az eljárásokat, pontosságot és a részletekre való odafigyelést alkalmazva, amelyek a MotoGP motorokra jellemző magas szintű kivitelezést igénylik.
A „V21L” prototípusok gyártásának kezdete egy új és fontos fejezet kezdetét jelenti a Ducati történetében. A cég számára ez a projekt azzal a céllal indult, hogy a jövőbe mutató technológiát fejlesszen.
Mindig is a Ducati motorokra jellemző új technológiai megoldásokkal kísérleteznek most is a versenyzés világában. A Ducati Corse által kifejlesztett elektronikus technológiák és alvázméretek ötvöződnek a Panigale V4-hez hasonló utcai motorokra jellemző tervezési folyamattal és projektmenedzsmenttel. Ez a versenyzés és a gyártás legjobb tulajdonságainak kombinációja. Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója így foglalta össze az eredményeket: A Ducati MotoE gépe gyártásának megkezdése történelmi pillanat cégünk számára, amely betekintést enged a jövő motorkerékpár-világának technológiájába.
Ez egy fontos kísérleti terület, amelyben mi fektetünk be a fejlesztésébe, hogy készen álljunk, amikor az akkumulátortechnológia lehetővé teszi egy izgalmas elektromos utcai motorkerékpár kifejlesztését, amelynek súlya, teljesítménye és hatótávja megfelel az elvárásoknak, ami egy Ducatitól megszokott. Így hát nekivágunk ennek az új kalandnak, hogy a vállalaton belüli emberek és készségek fejlesztése hozzájáruljon egy jövőbeli Ducati elektromos utcai motorkerékpár karakterének kialakításához A MotoE projekt a Ducati első lépése a termékoldali CO2-kibocsátás csökkentésében, valamint a szintetikus üzemanyagok (eFuel) kutatásában.
A környezeti fenntarthatóság olyan dolog, amelyet minden egyénnek és minden vállalatnak prioritásként kell kezelnie, ha meg akarja őrizni bolygónk kényes egyensúlyát. A Ducati ipari szinten is elkötelezett emellett, ezt a közel nulla energiaigényű épületnek minősített új Finitura e Delibera Estetica épületek is bizonyítják, ami csak a legújabb példa erre. Egy év fejlesztés és intenzív tesztelés után, amelyben Michele Pirro, Alex De Angelis és Chaz Davies felváltva vezették a „V21L” prototípust, a Ducati MotoE projekt egyre közelebb kerül ahhoz a pillanathoz, amikor a motorok pályára léphetnek.
A 2023-as világbajnokságon induló versenyzők és csapatok első tesztje március 6-án, 7-én és 8-án lesz Jerezben, majd további három tesztnap következik április 3-án, 4-én és 5-én a barcelonai pályán. A verseny körülmények közötti bemutatkozásra a Francia Nagydíjon kerül sor május 13-án, szombaton. A 2023-as MotoE világbajnokság naptárában nyolc nagydíj szerepel, hétvégenként két futammal, amit szombatonként rendeznek. A franciaországi debütálás után a MotoE világbajnokság minden további európai futamon szerepel majd a Misano GP-ig.
A nyári szünet után a Ducati MotoE motorok augusztus 5-én térnek vissza a silverstone-i pályára, majd az utolsó három nagydíjért Spielbergben (augusztus 20.), Barcelonában (szeptember 2.) és Misanóban (szeptember 10.) szállnak harcba.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati