Az X sorozat egy teljesen új termékcsaládot képvisel, melynek innovatív kialakítása továbbra is a tipikus Lambretta jegyeket viseli magán. Az X300 ennek az új sorozatnak az első modellje, ami előrevetíti a siker új, ambiciózus vonalát.
A formák Walter Scheffrahn, a Lambretta elnökének ötletéből születtek, hogy az X300-at a Lambretta rajongók új generációjának „ideális járműveként” lehessen meghatározni, előre vetítve a minőségi és formai elvárásokat.
Az X sportos és elkeskenyedő vonalai idézik a múlt legendás Lambrettáinak jellegzetes stílusjegyeit, mint a karosszéria vonalvezetése innovatív, „gyémánt” vonalakkal, amelyek továbbra is megőrzik a Lambretta szellemét, új köntösbe bújtatva. A felül rögzített sárvédő a Lambretta sajátos jellemzője, ez az új modellnél sem kerülhetett máshová.
Technikai szempontból az X váza egy félig önhordó szerkezet, ami egyesíti a lábvédőt, a taposólemezt és az acélból készült oldal elemeket. A modell sajátosságai között szerepel az első teleszkópvilla, a kettős tárcsafék, kétcsatornás ABS, LED fényszórók és a kulcs nélküli indítórendszer. Az elektronikus befecskendezésnél a Bosch mellett döntöttewk a fejlesztők.
Az X300 magában foglalja az olasz szellemiséget, de a nemzetközi műszaki partnerekkel való együttműködés eredménye. A G-Special a 2019-es EICMA kiállításon mutatkozott be először G325 Special néven. A járvány kirobbanásával a fejlesztés és így annak elindítása is jelentősen késett. A motor lökettérfogatának növelése után a G325-ből G350 lett.
A G-Special a prémium piacot kívánja meghódítani, és a meglévő V-Special termékcsalád csúcskategória felé nyitását mutatja. Walter Scheffrahn és Peter Beselin által összeállított koncepciót és dizájnt a múlt klasszikus Lambretta modelljei ihlették. A méretei fontosak, a prémium klasszikus robogó kategóriában is ez a legnagyobb lökettérfogatú modell.
A minőségi kidolgozása emeli a márka zászlóshajójává ezt a modellt. A szegmens új, kihívásokkal teli etalonjaként mutatták be, a konkurens modelleknél jóval többet nyújtó megjelenéssel. A G-Special egy klasszikus acél önhordó vázzal készül, melyen cserélhetőek az oldal panelek, a márka legautentikusabb hagyományainak megfelelően. A modell jellemzője az első felfüggesztés, a kétcsatornás ABS és a TFT kijelző.
A Lambretta V-Special 2017. óta a sorozat méltán népszerű tagja, továbbra is három lökettérfogatban (50-125-200 köbcentis változatban) kerül a boltokba.
Szöveg: Buny
Kép: Lambretta Magyarország