APRILIA RS 457

Az Aprilia RS 457 a fiatal motorosok új technológiai és stílusbeli mércéjévé kíván válni világszerte, a sportvilág Aprilia változatának új kulcsává. Az RS 457 történelmi lépés az Aprilia számára, és nem csak technológiai szempontból. Valójában az Aprilia új, kéthengeres sportmotorja új célokat és piacokat céloz, hogy megfeleljen a könnyű, de szórakoztató, technológiailag és stílusilag úttörő motorok iránt növekvő keresletnek, amely széles piaci szegmenseket céloz meg.

Az RS mozaikszó az Aprilia sportban betöltött szerepét tükrözi. Ezeket a motorokat úgy tervezték, hogy ámulatba ejtőek legyenek, a hosszú és sikeres versenytörténetből származó innovációkkal, amelyek az Aprilia egyedülálló motoros kultúráját formálták.

Aprilia RS 457


Ugyanakkor a versenyzés világának vezető szereplője, uralta a kétütemű kategóriákat. Miután az SBK versenyek megnyerésével megerősítette technológiai fölényét, a MotoGP-ben is előtérbe került. Az Aprilia most visszatér küldetéséhez a motorosok új generációját célzó projekttel, amely a világ pályáin felhalmozott tudását egyesíti. 2020-tól kezdődően az Aprilia RS 660 (Európa legkeresettebb sportmotorja) hatalmas sikere forradalmasította a középkategóriás sportmotorok világát, és új szegmenst hozott létre. Ugyanez a nyerő képlet megismétlődik az Aprilia RS 457-nél is, amely egy teljesen új projektként indult, és ott született és fejlesztették, ahol az összes Apriliát megalkották. Az új Aprilia ideális kapocs az első 125-ös motor és az RS 660 között.

Aprilia RS 457

Az újdonság a fiatalabb versenyzők nyelvén beszél, azoké az embereké, akik kihasználják a cég minden szakértelmét egy igazi sportmotor tervezésében és megépítésében. Ennek a motornak az erőssége a könnyedsége, az A2-es jogosítvánnyal használható motor a lehetséges legjobb teljesítmény-tömeg aránnyal. Az ergonómiát a felső villahíd fölé szerelt kormány jellemzi, ez a közúton a legjobb kompromisszumot nyújtja a sportosság és a vezetési kényelem között. A stílusa követi a legendás RS sorozatot, kezdve a kettős első burkolattól a has alatti hangtompítóig, a 2 az 1-ben kipufogóig. A teljes LED-es első fényszóró az Aprilia nagyobb szupersport motorjaira jellemző kialakítású, míg az első irányjelzőket az első fényszóróba integrálták. A műszerfal elegáns és praktikus, 5 hüvelykes TFT színes műszercsoportot tartalmaz, míg a kormány kezelőszervei háttérvilágítással rendelkeznek.

Aprilia RS 457

Az Aprilia RS 457-et a legmodernebb, folyadékhűtéses, soros, két hengeres motort kapta, dupla vezérműtengely és hengerenként négy szelep gondoskodik a gázcseréről., A 35 kW teljesítmény a lehető legnagyobb az A2-es jogosítvány kategóriához igazodva. A tiszta erőn kívül a motor súlya is csak 159 kg szárazon, feltöltve 175 lesz. Az Aprilia RS 457 teljesítmény-tömeg aránya egyszerűen verhetetlen, mert a Noale tervezői a maximumra törekedtek, és ezt el is érték. Ezt az adatot az Aprilia Noale-i központjában végzett útfejlesztés során tiszta teljesítményre fordították. Az alumínium váz egyedivé teszi az RS 457-et a szegmensében. A forgattyúház teherhordó elemként funkcionál, ez a RS 660-tól kölcsönzött megoldás, amely biztosítja az Apriliát a híressé tevő alacsony súlyát.

Aprilia RS 457

Az 41 mm-es villa 120 mm-es csillapítási úttal és előfeszítéssel készül, míg hátul monoshock rugózás támaszkodik az acél lengőkaron, az előfeszítés állítható, a rugóút 130 mm. A fékrendszer egy 320 mm-es első tárcsát tartalmaz, 4 dugattyús ByBre radiális rögzítésű féknyereggel, hátul a ByBre féknyereg egy 220 mm-es acéltárcsát fékez. Mindezt két csatornás ABS-rendszer segíti. A 17 colos felniken elöl 110/70-es, hátul 150/60-as abroncsok feszülnek, tökéletes méretek a kiváló tapadás érdekében, miközben megőrzik a mozgékonyságot, ami az új Aprilia igazi erőssége. Az Aprilia RS 457 elektronikus felszerelése egy igazi sportmotort iéz, és teljesen hű az Aprilia hagyományokhoz.

Aprilia RS 457

A Ride by Wire rendszer – amelyet az Aprilia elsőként vezetett be a MotoGP-ben, majd a futurisztikus RS Cube-al a sorozatgyártásban is – három módban állítható, így beavatkozik a teljesítmény- és nyomatékleadásba, valamint a kipörgésgátló működésébe, és letiltható. A gyorsváltó külön tartozékként rendelhető.

Szöveg: Buny

Kép: Aprilia

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes