A Honda Gold Wing már a 999 cm3-es ősmodell 1975-ös bemutatkozásakor ikonná vált, s azóta is az utazómotorok legjobbjaként tekinthetünk rá. Több évtizedes pályafutása során mérete és lökettérfogata is folyamatosan nőtt, egyúttal luxus, minőség és kényelem terén is évről évre egyre magasabbra tette a lécet.
Tekintettel a változó felhasználói igényekre és az átalakuló motorkerékpár-piacra, a fejlesztőcsapat 2017-ben teljesen újragondolta a típus koncepcióját, és a vásárlói igények változására reagálva új irányba kormányozta az ikonikus zászlóshajót.
Elődjével szemben ez egy karcsú, könnyű és elképesztően fordulékony jármű lett, ami – fiatal pilótáknak is – lenyűgöző vezetési élményt nyújt, nem mellesleg olyan technikai ínyencségekkel büszkélkedhet, mint például a hétfokozatú DCT váltó.
A változások eredményeként a Gold Wing és a Gold Wing Tour motorosok jóval szélesebb táborának ideális, mint a kifutó nemzedék, különösképp, a 2020-as modellévre még kifinomultabbá tették a fejlesztők.
A menetkomfort és a manőverezhetőség is számottevően javult, hogy még könnyebben kiaknázható legyen a hathengeres boxermotor teljesítménye. 2021-ben átdolgozták az audiorendszert, 2022-től pedig kizárólag DCT-s változatban volt elérhető a modell. 2023-ban a GL1800 Gold Wing egy rendkívül gyorsan és egyértelműen figyelmeztető abroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS), jövőre pedig egy lenyűgöző új színben kerül a szalonokba.
A 2018-as modellfrissítéskor új erőforrást és vázat kapott a Gold Wing, így sokkal kompaktabb lett. Ráadásul az új építésmódnak hála az ülés is előrébb kerülhetett némileg, ezáltal irányhatóság és kényelem terén is nagyot fejlődött a típus. Az alumínium hídváz tervezése a dupla lengőkaros első futóműtől indult, ez a – nagyobb rugóutat és merevséget, valamint kifinomultabb csillapítást, precízebb irányítást és kisebb súrlódási veszteséget garantáló – konstrukció tette ugyanis lehetővé, hogy előrébb kerüljön az erőforrás és a nyereg.
A hathengeres, optimalizált, 24 szelepes boxermotor finoman szólva magával ragadó jelenség, teljesítménye és lavinaként zúduló forgatónyomatéka egyaránt függőséget okoz. Barátságos habitusát nemcsak a 2018-ban bevezetett elektronikus gázmarkolatnak (Throttle By Wire, TBW) köszönheti, hanem a négyállású, TOUR, SPORT, ECON és RAIN programokat felkínáló üzemmódkapcsolónak is, ami a kettős, kombinált fékrendszer (ti. Dual Combined Brake System, D-CBS) működésének jellegét is meghatározza.
Nagyban megkönnyíti a motor használatát a gyorsan és egyértelműen figyelmeztető abroncsnyomás-ellenőrző rendszer (TPMS), a Hegymeneti Asszisztens (HSA), míg az Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop) felel a minél csekélyebb fogyasztásért és károsanyag-kibocsátásért.
A Gold Wing hétfokozatú, duplakuplungos automatikus váltóval (DCT) felszerelt modell. Az egység kuplungérzete és váltási sebessége éppúgy az aktív menetüzemmódhoz igazodik, miként az is, hogy milyen fordulatszámon kapcsol fel és le az erőátvitel. Mindezt elektromos üzemű, előre- és hátra gurulást segítő sétafunkcióval egészítették ki.
A technikai fejlesztések hatására a Gold Wing nyújtotta szabadságérzet semmihez nem fogható – a vezetési élményt, a teljesítményt és a stílust illetően is abszolút egyedülálló a modell. A stílusos, aerodinamikailag hatékony idomzat és az elektromos mozgatású szélvédő páratlan időjárás-védelmet szavatol, a gondosan formázott nyergek pedig az egész napos motorozásokat is kényelmessé teszik. Hogy a zenei aláfestés is feledhetetlen legyen, a Honda szakemberei kis tömegű, kiváló minőségű audiorendszerrel szerelték fel a modellt, s nem maradt ki a csomagból az intelligens kulcs (Smart Key), az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazás, valamint a Bluetooth-kapcsolatra alkalmas műszeregység sem.
A jövő évi GL1800 Gold Wing kizárólag a gyönyörű és vadonatúj metál fényezésű, matt páncélzöld színben rendelhető meg (Matt Armoured Green Metallic), melyet a motorblokk barna színű festése tesz még izgalmasabbá.
A technikai fejlesztések hatására a Gold Wing Tour nyújtotta szabadságérzet semmihez nem fogható – a vezetési élményt, a teljesítményt és a stílust illetően is abszolút egyedülálló a modell. A stílusos, aerodinamikailag hatékony idomzat és az elektromos mozgatású szélvédő páratlan időjárás-védelmet szavatol, a gondosan formázott, műbőr és velúrborítású luxusnyergek pedig az egész napos motorozásokat is kényelmessé teszik.
A gondosan kialakított, ideális szögben rögzített háttámla szintén azt szolgálja, hogy még kényelmesebb legyen az utazás a Gold Wing Tour nyergében. Kis tömegű, kiváló minőségű audiorendszer felel az utánozhatatlan zenei aláfestésért, s nem maradt ki a csomagból az intelligens kulcs (Smart Key), az Apple CarPlay és az Android Auto alkalmazás, valamint a Bluetooth-kapcsolatra alkalmas műszeregység sem. A 2023-ban a Gold Wing Tour felszereltsége a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszerrel (TPMS) bővült mely egyértelmű és feltűnő jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha szökik a levegő az abroncsból. A GL1800 Gold Wing Tour 2024-es változata az alábbi színekben elérhető: új a Heavy Gray Metallic – grafit fekete kiegészítéssel és bronz színű motorburkolattal és a Pearl Glare White – Graphite Black új kiegészítő színnel, valamint kapható még Beta Silver Metallic – Iridium Gray Metallic kiegészítő színezéssel.
Szöveg és kép: Honda Magyarország