A Lambretta bemutatta az Elettrát, az elektromos mobilitás általuk képviselt vízióját. Az Elettra stílusával tűnik ki, amely tiszteletben tartja a 77 éves történelmi hátteret és újra pozicionálja magát, mint a jövő luxusmobilitás egyik képviselője.
A márkára jellemző az összetéveszthetetlen megjelenés következetes tisztelete. Az eredeti külcsín nagy teljesítményű elektromos meghajtással párosítva ez az Elettra.
Egyediségét az első lábvédő lemez éles és határozott vonalai határozzák meg, ami a lágyabb és organikusabb hátsó idomokkal harmonizál. Tisztelgés ez a megoldás a Lambretta LD stílusa előtt, a múlt és a jövő esztétikai párbeszéde ez, amit az ülés minimalista, kanyargós profilja keretez be. Az acélváz és a nagy méretű, 12″-os kerekek klasszikus ’pull-wheel’ dupla lengéscsillapítós első felfüggesztéssel biztosítja a lengéscsillapítást elől.
A hátsó felfüggesztés motor felett vízszintesen elhelyezett lengéscsillapító egysége, egy karral csatlakozik az alumínium lengőkarhoz. Innovatív lépés a „behúzható” fékkarokat rejtő kormány már maga remekmű a „kampós” fejlámpa mellett a leginnovatívabb megoldás a piacon. A digitális műszerek az esztétikai dimenzió egy másik vetülete. A teljes hátsó karosszéria felemelhető egy gombnyomással, ami hozzáférhetővé teszi az akkumulátort tartalmazó rekeszt. Maga a karosszéria hátsó része még rejt egy sisaktartót is. A Lambretta tradíciót követve, az Elettra garantálja a teljesítményt, kezdve a maximális sebességgel, ami körülbelül 110 km/h az erősebb verzióban.
Köszönhetően az egyenletes teljesítmény leadásnak a 4 kW, illetve 11 kW folyamatosan rendelkezésre áll, a forgatónyomaték pedig 258 Nm. Ez a kiemelkedő teljesítmény az állandó mágneses szinkronmotornak köszönhető (PMSM). Három különböző „üzemmódjával”, amellyel a vezetési stílust a mobilitás igényeihez lehet igazítani.
Eco – Ride – Sport, a választható sémák elnevezése, ami kb. 130 km-től (állandó 40 km/h sebesség mellett) a 60 km feletti megtehető távolságig terjedhet (80 km/h állandó sebességgel). Az akkumulátor (lítium, 4,6 kWh) töltési ideje körülbelül 5 óra 30 perc 220 V-os otthoni rendszerrel, és körülbelül 35 percre csökkenthető „gyors töltéssel” nyilvános helyen (80%-ig).
A méretek megegyeznek a mai városi mobilitás tökéletes robogójától elvárt szinttel. Az ülésmagasság 780 mm, és a tömege 135kg. Egyetlen műszaki megoldás sem öncélú, minden részlet hozzájárul az egyediség kialakításához. A Lambretta tovább erősíti versenyképességét a nemzetközi piacon a kiváló minőségű termékeivel. Az Elettra egy meglévő sorozathoz csatlakozik, amely magában foglalja az X szériát az X125 és a X300 modellekkel, a V-Special és a G-Special sorozatot.
Az X sorozat egy innovatív termékcsaládot képvisel, modern dizájnnal, de fenntartja a tipikus Lambretta megjelenést. Az X125-öt az új generáció „ideális járművének” tekintik, kifejezetten városi használatra. Az X300 szélesebb körű felhasználásra alkalmas nagyobb. A G-Special sorozat zászlóshajója a G350, ami a jelenlegi V-Special termékcsalád csúcskategóriás megfelelője. A Walter Scheffrahn és Peter Beselin által készített koncepciója a prémium osztályba röpítette a klasszikus robogó kategóriában. A Lambretta V-Special sorozat három lökettérfogatban, V50, V125 és a V200 már 2017 óta megtalálható a kínálatban.
Szöveg: Buny
Kép: Lambretta