Ducati Multistrada V4 RS

A Multistrada V4 RS a Multistrada család legfiatalabb tagja, amely idén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját. A Desmosedici Stradale motorja a Panigale V4 alapjaira épül. Ezt a modellt egyedi sorozatban gyártják. A desmodromikus szelepvezérléssel ellátott V4-es motornak köszönhetően a Multistrada V4 RS egyedülálló teljesítményt és vezetési élményt nyújt, miközben őrzi a Multistrada család szokásos tulajdonságait.

A száraz kuplunggal és Akrapovič hangtompítóval felszerelt Desmosedici Stradale összetéveszthetetlen hangzása párosul az izgalmas teljesítmény leadással, ez teszi igazán felejthetetlenné a megtett kilométereket. Az Öhlins felfüggesztés, az alumínium egyoldalas lengőkarnak köszönhetően a legsportosabb Multistrada úttartása is lenyűgöző.

Ducati Multistrada V4 RS


Az igényes motorosok értékelni fogják azokat a technikai és stilisztikai részleteket, amelyek egyénivé teszik ezt a motort. A Centro Stile megtervezte az RS logót, amely a modell igazi jellegzetes eleme. Feltűnik a fényezésen, a kulcson és a kijelző grafikájában. A kifejezetten ehhez a motorkerékpárhoz tervezett vékony farokidom még sportosabb megjelenést kölcsönöz. A Multistrada V4 RS egy olyan modell, amelyben minden alkatrészt, minden részletet – a radartechnológiával felszerelt elektronikától a nagyon könnyű titán hátsó vázig – egyetlen céllal alakítottak ki: minden idők legsportosabb túramotorját megalkotni. A Ducati Multistrada V4 RS a Multistrada sorozat összetéveszthetetlen, elegáns és dinamikus vonalát ötvözi a gyártó szupersport motorjaira jellemző technikai megoldásokkal. Az RS név pontosan ezt a jelentést hordozza, és egy másik Ducati-ra emlékeztet, a Monster S4 RS-re, amely ugyanezen elvek alapján készült. A különféle karbon alkatrészek, mint például az első sárvédő, a kézvédők, a hővédő és az első „csőr” kontrasztja az Iceberg White fényezéssel a MotoGP-ből átvett. A karcsú és könnyű technopolimer hátsó rész egyesíti az utas kapaszkodót, és sportos és jellegzetes megjelenést biztosít oldalnézetben.

Ducati Multistrada V4 RS

A titán hátsó váz egy elegáns alkatrész, amely emeli a sportosságot és 2,5 kg-os súlymegtakarítást tesz lehetővé az alapkivitelhez képest. A számozott sorozatot az olasz zászlóval díszített fekete eloxált alumínium lemezről lehet felismerni, amely a kormány bilincsre került. A Multistrada V4 RS az egyetlen gép ebben a modell családban, amelyet 1103 köbcentis Desmosedici Stradale motorral szereltek. Annak érdekében, hogy a Multistradára jellemző sima járást és vezethetőséget a Panigale és a Streetfighter egyéniségével és sportos jellemzőivel ötvözze, a Ducati áthangolta a V4-es motort. Alacsony fordulatszámon a motor egyenletes erőt ad le. A karakter megváltozik, amikor a vezető a felső fordulatszám tartományba lép. A desmodromikus szelepvezérlésnek köszönhetően a motor erős érzelmeket közvetít nagy sebességnél. Egy személyiség, amely a kipufogó hangján keresztül is kifejezésre jut, alacsony sebességnél mély, nagy sebességnél pedig olyan izgalmas, mint a szuperbike-okon. Ezeket a célokat a Panigale V4 R légszűrője jobban áteresztő képessége, valamint a kifejezetten a Multistrada V4 RS-hez kifejlesztett Akrapovič kipufogórendszerrel sikerült elérni.

Ducati Multistrada V4 RS

Ebben az Euro 5+ károsanyag-kibocsátási szabvány szerint jóváhagyott konfigurációban a Desmosedici Stradale motor maximális teljesítménye 180 LE. A fordulatszám-határoló csak 13 500-as fordulatszámon lép működésbe, ez garantálja a sportos vezetési élményt és egyben azt az egyensúlyt, amely a Multistrada V4-et az első változata óta jellemzi. A Desmosedici Stradale teljesítményének optimális kihasználása érdekében a végső áttételi arányt lerövidítették. A belső áttételek azonban változatlanok maradtak. Akárcsak a Panigale V4 SP2 és a Streetfighter V4 SP2, a Multistrada V4 RS is STM-EVO SBK száraz tengelykapcsolóval szerelt, speciális konfigurációval és egykerekezést gátló funkcióval. Ez az alkatrész a fékezés és a tengelykapcsoló működési fázisaiban, szintén hozzájárul ahhoz, hogy a kipufogó hangját a tengelykapcsoló kiengedésekor jellemző fémes hanggal gazdagítsa. A száraz tengelykapcsoló lehetőséget kínál a teljesítmény növelésére a Ducati Corse Performance olajok használatával, amelyeket a Shell Advance készít. Ez a különleges teljesítményű olaj a Ducati Corse és a Shell együttműködésének eredménye a Superbike Világbajnokságban és a MotoGP-ben szerzett tapasztalatok alapján. A motor hő egyensúlyának javítása érdekében a Desmosedici Stradale tervezése során figyeltek rá, hogy a hátsó hengersor leálljon, ha a váltó üresben van és a motor hőmérséklete 70°-nál magasabb.

Ducati Multistrada V4 RS

A kényelem növelése érdekében a hidegebb napokon a friss levegőt a lovas lábaihoz irányító légcsatornákat el lehet zárni. A Multistrada V4 RS szelephézagának ellenőrzéséhez szükséges karbantartási intervallum 30 000 km. A Multistrada V4 RS a Multistrada V4 S fejlett és kifinomult elektronikai csomagjával van felszerelve. A csomag többek között tartalmazza az alapfelszereltségű első és hátsó radartechnológiát, amely még olyan funkciók is bekerültek, mint az adaptív sebességtartó automatika (ACC) és a holttér-felismerés (BSD). A Bosch inerciális mérőplatformtól kapott információinak köszönhetően a Multistrada V4 RS elektronikus motorvezérlése négy teljesítménymódból áll (teljes, magas, közepes, alacsony), ehhez kapcsolódik a Ducati Traction Control (DTC) és a Ducati Wheelie Control (DWC). Valamint a motorféküzem vezérlő (EBC) és a Ducati Quick Shift (DQS) fel-le működő gyorsváltója. Mindezeket a rendszereket a modell jellemzőihez és rendeltetésszerű használatához igazították, és négy vezetési módba integrálták: verseny, sport, túra, város. A Multistrada családban először kerül bevezetésre a teljes teljesítmény mód (alapértelmezés szerint a Riding Mode Race-hez kapcsolódik, amit a név feletti kockás zászló jelzi).

Ducati Multistrada V4 RS

Ez a menetmód az összes sebességfokozatban elérhető maximális teljesítményt a közvetlen gázreakcióval kombinálja. A többi energiamódot kifejezetten a Multistrada V4-hez kalibrálták. Különösen: magas (alapértelmezés szerint a sporthoz kapcsolódik) maximális teljesítményt biztosít a 4., 5. és 6. sebességfokozatban, enyhe nyomatékcsökkenéssel az 1., 2. és 3. sebességfokozatban, valamint közvetlen gázreakcióval. A közepes (a túrához alapfelszereltségként tartozik) maximális teljesítményt biztosít a 4., 5. és 6. sebességfokozatban, enyhe nyomatékcsökkenéssel az 1., 2. és 3. sebességfokozatban, és egyenletesebb gázreakcióval. Alacsony (alapbeállítás városi motorozási módban), 84 kW-ra (114 LE) csökkentett teljesítménnyel és finom gázreakcióval A Multistrada V4 RS három fokozatban állítható EBC-vel (Engine Brake Control) is fel van szerelve, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy egyénileg állítsa be a motorféket a vezetési stílustól és a vezetési helyzettől függően. A V4 RS elektronikai csomagjának sportosabb hangolását a kijelző új grafikája hangsúlyozza. A főképernyőn megjelenik egy vezérlőpult a Panigale V4 és a Streetfighter V4 Infomode Track funkciójához hasonló funkciókkal. Ez a legördülő menü a DTC, ABS és DWC értékeket jeleníti meg a kiválasztott vezetési módban.

Ducati Multistrada V4 RS

Emellett a Ducati Traction Control és a Ducati Wheelie Control beavatkozását a megfelelő elem villogása is kiemeli a kijelző jobb felső sarkában. A 6,5 hüvelykes TFT-kijelzőjét speciális grafika jellemzi, lehetővé téve a térképes navigációt a Ducati Connectnek és az okostelefon tükrözésnek köszönhetően. E funkció támogatása érdekében az okostelefon rekesz szellőzővel rendelkezik, amely hűti a telefont a navigációs funkciók intenzív használata és töltés közben. A Multistrada V4 RS vázát a 17 hüvelykes első kerék köré fejlesztették, amely nagy pontosságot és reakciókészséget biztosít sportos vezetés közben. A kormányfej dőlésszöge eltér a Multistrada V4 S és Rally típusától (25,75° helyett 24,5°). A V4 Pikes Peakhez hasonlóan a tengelytáv is sportosabb beállítottságot jelez. A Marchesini kovácsolt alumínium felnik 2,7 kg-mal könnyebbek, mint a V4 S-en használtak és javítják a jármű irányíthatóságát. A Diablo Rosso IV Corsa abroncsok elöl 120/70-es, hátul 190/55-ös méretben biztosítják a kiváló tapadást gyorsításkor és a kanyar közepén. Az Öhlins Smart EC 2.0 felfüggesztés a lehető legjobb teljesítményt garantálja. A rendszert, amelyet már a Multistrada V4 Pikes Peak-ben is használtak, kicsit áthangolták, hogy a legjobb egyensúlyt érje el a magas szintű vezetési kényelem és a sportos vezetés között.

Ducati Multistrada V4 RS

A túra és a sport vezetési mód a vezetési kényelem növelése érdekében a nyugodt vezetést támogatja, főleg kanyargós hegyi utakon. Ezenkívül megerősítették a hidraulikát, hogy biztosítsa a vezetési dinamikát még akkor is, ha a motoros magasabb lengéscsillapítási szintet választ a különböző vezetési módokhoz a csomagokkal. A fékrendszer közvetlenül a Panigale V4-ről származik, elöl 330 mm átmérőjű tárcsákból és Brembo Stylema monoblokk féknyergekből áll, hasonlóan a Multistrada V4 S-hez. Hátul a rendszer egyetlen 265 mm átmérőjű tárcsát kapott a Brembó úszó ágyazású féknyergéhez. A regresszív kinematikai vezérlés egy kisebb átmérőjű munkahengerrel rendelkezik, amely javítja a fékteljesítményt és az adagolhatóságot. A rendszert Bosch-Brembo 10.3ME kanyar ABS vezérli. A karbon és titán elemek mellett egy kis akkumulátort is beépítettek a súly további csökkentése érdekében. Ezzel 3 kg-ot takarítottak meg a Multistrada V4 Pikes Peak-hez képest. Az új V4 RS sportosabb üléspozíciót kínál, mint a Multistrada V4. A vezetési élmény javítása érdekében a villabilincshez mereven kapcsolódó kormány alacsonyabb, keskenyebb és kevésbé ívelt. Az új, lágyabb sportosabb kialakításúak. A Multistrada V4 RS-en is nagy figyelmet fordítottak a kényelemre, hogy a sport és a túra legjobb szintézisét érjük el.

Ducati Multistrada V4 RS

A Ducati Performance katalógus különféle kiegészítőket kínál, amelyek kihangsúlyozzák a motor tulajdonságait, és esztétikai szempontból is egyedivé teszik. Azok a motorosok, akik a Multistrada V4 RS sokoldalúságát szeretnék növelni, különféle poggyász kiegészítőkkel találkoznak, a műanyag vagy alumínium oldaldobozoktól kezdve a tank- és üléstáskákig, valamint a különféle szélvédőkig. A Multistrada V4 RS sportos karakterének hangsúlyozására a katalógusban alumíniumból készült alkatrészek is megtalálhatók, például karok, lábtartók, hidraulikaolaj tartályok vagy tank- és olajbetöltő sapkák. Számos karbon alkatrész még sportosabbá teszi a Multistrada V4 RS megjelenését. A motorkerékpár 2024 januárjától egyetlen változatban lesz elérhető a Ducati márkakereskedőinél. Minden Multistrada V4 RS jéghegy fehérre van festve, a Multistrada család minden modelljéhez hasonlóan a Ducati a Multistrada V4 RS-re is vonatkozik az exkluzív „4Ever Multistrada” garancia, amely négy évig érvényes korlátlan futásteljesítmény mellett.

Szöveg: Buny

Kép: Ducati

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes