Tagadhatatlan, hogy az ADV350 kitűnik az „egy kaptafára készült” robogók tömegéből. Határozott kiállása és markáns élekkel tarkított, látványos fényezésű idomzata valódi terepmotoros külsőt kölcsönöz a modellnek, így megjelenése alapján méltó társa az off-road stílus nagyágyúinak, mint az X-ADV vagy éppen a CRF család tagjai.
Az ADV350 nem egyszerűen kalandmotoros megjelenésű robogó, hanem valóban a városi dzsungel és a végtelen földutak felfedezésére született gép. Világítási rendszere minden elemében LED-es, dupla első fényszórója magasan az első kerék felett, az idom külső peremén trónol, a jócskán felsliccelt burkolat pedig láttatni engedi a masszív, fordított első teleszkópokat.
Akárcsak a ralimotorokon, a talajhoz közeli burkolatok feketére festettek, míg felülre a színes, fényezett elemek kerültek. Ezáltal magasabbnak tűnik az ADV350 szabad hasmagassága, és olyan komoly terepmotor benyomását kelti, mint az X-ADV vagy például a versenyzésre született CRF450R. Közelebbről szemlélve számos olyan részletet láthatunk, mely arról árulkodik, hogy mennyire sokoldalú a modell. Ilyen például a sínen mozgó, könnyen, egyszerűen állítható magasságú légterelő. Ennek alsó és felső helyzete között 133 mm a különbség, így városban könnyedén elláthat felette a vezető, miközben kellemesen hűsíti a levegő. Ezzel szemben autópályán – legfelső állásban rögzítve – a vállak fölé tereli a menetszelet, ezáltal nagy sebességgel haladva is pihentető lesz az utazás. A nyerget felnyitva jókora csomagtér tárul fel, így 48 literes rekeszben kényelmesen elfér két zárt bukósisak. Hogy a kisebb tárgyakat is stabilan rögzíthessük, a poggyásztér két részre osztható a beépített elválasztólemezzel.
Emellett a kesztyűtartóba is pakolhatunk, ráadásul itt egy USB-C-aljzat is található, tehát garantáltan nem merül le a telefonunk a hosszabb utak során sem. Az alacsonyabb pilótákra is gondoltak a modell tervezésekor, ezért az ülésmagasság, mindössze 795 mm. Ötletes megoldás, hogy az LCD-műszeregységbe építették a Honda RoadSync rendszert, melynek legfontosabb előnye, hogy a vezető menet közben, hangvezérléssel fogadhat hívásokat az okostelefonján, s ugyanígy válogathat a készüléken tárolt zenék közül. A rendszer használatához mindössze egy sisakbeszélőre, valamint a Honda RoadSync okostelefon alkalmazásra van szükség, és a Bluetooth-on keresztül kapcsolódó telefont hangvezérléssel, illetve a kormány bal oldalán rögzített kapcsolóval is kezelheti a pilóta, mégpedig anélkül, hogy elővenné a zsebéből vagy a kesztyűtartóból. Szintén a mindennapi közlekedést megkönnyítő részlet az okoskulcs (Smart Key), hiszen ennek köszönhetően kulcs nélkül, gombnyomással indítható az ADV350, s ugyanilyen egyszerű a nyereg felnyitása, sőt a zárakat is automatikusan aktiválja a rendszer, amint a vezető elsétál a motortól.
Mi több, az extraként választható, 50 literes okosdobozt (Smart top box) is ez vezérli: elég zsebünkben a kulccsal odalépni, és a doboz máris nyitható. Miként a Honda nagy robogóin megszokhattuk, a kulcson található gombot megnyomva felvillannak az irányjelzők, ezáltal a zsúfolt parkolókban könnyebb rálelni az ADV350-re.
Az ADV350 tervezésekor elsőrangú szempont volt, hogy a váz és a felfüggesztés ideális legyen rosszabb minőségű, kátyús utcák és földutak leküzdésére. Ezért aztán az acél csőváz – amellett, hogy rendkívül könnyű –, merevségével nagyban hozzájárul a robogó kiváló kezelhetőségéhez. Szintén a könnyed irányíthatóságot és a stabil egyenesfutást szolgálja az 1520 mm-es tengelytáv, a 26,5°-os villaszög, a 90 mm-es utánfutás és a menetkészen is csak 186 kilós saját tömeg. Mintha egy valódi terepmotorból érkezett volna, olyan látványos a 125 mm-es mozgástartományú, 37 mm-es csúszószár-átmérőjű teleszkóppár, melyet szintén masszív, „nagymotoros” alsó és felső villahíd köt össze, jelentősen fokozva az első villa merevségét.
A két külső gáztartályos rugóstag még ennél is nagyobb mozgási tartományt biztosít a hátsó keréknek, egészen pontosan 130 mm-t. Hogy aszfalton és terepen, illetve teljes terhelés mellett is kényelmes, egyszersmind stabil legyen a robogó, a rugóstagokba három-három – különböző ellenállású – rugót építettek be a mérnökök. Szintén a stabilitást fokozza, hogy egy darabból készült, alumínium lengőkar köti össze a hátsó kereket a rugóstagokkal. Különleges részlet az új, öntött alumíniumkerék is, tudniillik az ADV350 az első Honda, amibe ilyen könnyű, hatágú, küllőivel X-et formázó, fekete felniket építettek. A kerékméret elöl 15, hátul pedig 14”. Ez a méret és kialakítás tovább fokozza a robogó kezességét, míg a tömlő nélküli, 120/70-15-ös első és 140/70-14-es hátsó, terepmintás abroncsok – a széles futófelületnek és a remek öncsillapításnak köszönhetően – növelik a komfortérzetet. Az ADV350 lassításáról 256 mm-es átmérőjű első és 240-es hátsó féktárcsa gondoskodik, a féknyergek működését, természetesen kétcsatornás blokkolásgátló felügyeli.
Az ABS mellett az Automatikus Vészvillogó (ESS) is hasznos segédlet, hiszen – mint neve is utal rá – vészfékezéskor bekapcsolja a négy irányjelzőt, hogy figyelmeztesse a motor mögött haladókat a veszélyre. Amint újra gázt ad a vezető, a vészvillogó automatikusan kikapcsol.
Hála a súrlódást csökkentő műszaki megoldásoknak, az ADV 330 köbcentiméteres, továbbfejlesztett, négyszelepes SOHC-vezérlésű, Smart Power+ (eSP+) erőforrása egyszerre környezetbarát és nyomatékos, használjuk akár városon belül vagy a település határain túl. Csúcsteljesítménye 21,5 kW (29 LE) 7500-as percenkénti fordulatszámnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 31,5 Nm 5250-nél. Sokat elárul az erőforrás felépítéséről, hogy a furat 77 mm, a lökethossz 70,8 mm, a sűrítési viszony 10,5:1, míg az ADV350 olajteknője 1,8 liter kenőanyagot rejt. Mivel a megbízhatóság az egyik legfontosabb elvárás az ingázómotorokkal szemben, görgős szelephimbát, siklócsapágyas főtengelyt és tömített forgattyúházat építettek be a mérnökök, mely egyaránt garancia a tartósságra és a kiemelkedő teljesítményre.
Különleges megoldás, hogy a CRF450R enduróból származó olajfúvóka hűti a dugattyú alját és szoknyáját, ami pontosabb gyújtásidőzítést tesz lehetővé, és ennek eredményeként nagyobb energia szabadul fel az égés során. Nagy méretű, 5,5 literes légszűrőházon, valamint 36 mm-es torokátmérőjű fojtószelepen keresztül áramlik be a levegő és az üzemanyag keveréke a motorba, míg a hengerfejben 28 mm-es tányérátmérőjű szívószelep felel a hatékony üzemanyag-felhasználásért. Szintén a hatékonyság növelése volt a cél a szívócsatorna kialakításakor, örvényszerű áramlást hoz létre a hengerben, ezáltal egyenletesebb, tökéletesebb égés érhető el. Emellett az optimalizált, egyenes kipufogócsatorna és a csekély ellenállású, két részre osztott kipufogódob is nagyban hozzájárul az ADV350 kiemelkedő teljesítményéhez, valamint remek gyorsulásához. A főtengely középsíkjától 5 mm-rel eltolt dugattyú kevésbé súrlódik a henger falán, ezáltal még hatékonyabb az erőforrás működése, s ugyanezt szolgálja a hidraulikus vezérműlánc-feszítő, továbbá a kenőanyag-szivattyú alkalmazása is.
Ez utóbbit főként nagy teljesítményű gépekben láthatjuk, és azért ideális megoldás, mert használatával csökken az olaj pangása, a hajtómű súrlódási és szivattyúzási vesztesége, valamint mérséklődik a hajtómű belsejében uralkodó nyomás. Hogy minél pihentetőbb, gondtalanabb legyen az utazás az ADV350 nyergében, kiegyensúlyozó tengely oltja ki az egyhengeres zavaró rezgéseit, vibrációit, és a motor teljesítménye röpsúlyos V-Matic erőátvitelen keresztül jut el a hátsó kerékre. Az automatikus váltót úgy hangolták, hogy rendkívül gyorsan reagáljon a gázadásra kis sebességnél, ami a vehemens, mégis kiszámítható gyorsulás záloga. Akárcsak a V-Matic erőátvitelt, a kétfokozatú, alapáras Honda Selectable Torque Controlt (Honda Állítható Nyomatékszabályozó, HSTC) is úgy hangolták, hogy biztonságos legyen a gyorsítás száraz és nedves útfelületen is. A rendszer roppant egyszerű és hatékony: ha fordulatszám-különbséget észlel az első és hátsó kerék között, villámgyorsan kiszámítja az eltérés mértékét, és – az üzemanyag-befecskendezés módosításával – a hajtott kerék visszanyeri tapadását.
Eközben a műszeregységen villogó narancssárga TC-jelzés tájékoztatja a vezetőt arról, hogy a kipörgésgátló aktív. Ha a pilóta úgy dönt, nincs szüksége a segédletre, a kormány bal oldalára felszerelt kapcsolóval kiiktathatja a HSTC-t. Mivel az ADV350 üzemanyagtartálya 11,7 L-es és az Euro 5 szabványnak megfelelő erőforrás mindössze 3,4 L-t fogyaszt 100 kilométerenként (WMTC-szabvány szerint), az elméleti hatótáv meghaladhatja a 340 km-t.
Az Eredeti Honda Kiegészítők között számos tételt találni, amellyel tovább fokozható az ADV350 szépsége, hatékonysága és kényelme. Például: 50 literes okosdoboz (Smart top box), hátsó csomagtartó, belső táska, fűtött markolat, U-lakat, takaróponyva.
A 2024-es Honda ADV350 az alábbi színekben érhető el: matt metál fekete (Matt Coal Black Metallic), szürke (Pearl Falcon Gray), matt fehér (Matt Pearl Cool White), matt kék (Matt Pearl Pacific Blue).
Szöveg és kép: Honda Magyarország