Az SH350i feltűnő jelenség az utakon, prémium mivoltáról többek között kompakt felépítése, vadonatúj idomzata és minden elemében LED-világítása árulkodik. Tagadhatatlan, hogy a piacvezető SH125i sziluettje ihlette a mérnököket az SH350i tervezésekor, és ezúttal is a két fontos kulcsszó, az erőteljes kisugárzás és a harmónia jegyében született meg a robogó végleges formája.
Merőben új az SH orrkiképzése, ugyanis a nagy méretű idom alsó részén találjuk a közös lámpatestbe épített 1 távolsági és 2 tompított fényszórót, míg a helyzetjelző lámpák a kormány burkolatán kaptak helyet, ezzel sokkal letisztultabb, modernebb lett a megjelenés.
Természetesen a LED hátsó lámpa szépen belesimul az átdolgozott faridomba, és az is feltűnő módosítás, hogy immáron masszív, elegáns alumíniumkapaszkodó teszi komfortosabbá a hátul ülő utazását. Persze nem minden a szépség, ezért az SH legfőbb erénye továbbra is a rendkívül praktikus, célszerű kialakítása. Elismerésre méltó az üléspozíció – a kényelmes párnázat, a felegyenesedett, pihentető testtartás és a széles látómező hatalmas könnyebbséget jelent a motorozások során. Az SH350i 2160 mm hosszú, 742 mm széles és 1161 mm magas, szabad hasmagassága 131 mm. A kifejezetten alacsonyra helyezett nyereg ülőlapja mindössze 805 mm-re húzódik a talajtól, azaz csak 5 mm-rel magasabb, mint az SH125/150 páros esetében, és az ülés alatti, USB-C-töltővel felszerelt tárolóban kényelmesen elfér egy teljes értékű, zárt bukósisak. Nem lehet panasz a lábtér méretére sem, mert a sík padló csaknem 44 cm széles, nagyban megkönnyítve a fel- és leszállást vagy a méretesebb csomagok szállítását.
Ha már szóba kerültek a csomagok: a kormány alá felszerelt, masszív, kihajtható csomagrögzítő fül felel azért, hogy menet közben se mozduljanak el a padlón szállított tárgyak. Az SH vonzó LCD-műszeregységről olvashatjuk le a legfontosabb adatokat, így például a kijelző közepén feltűnő pillanatnyi sebességet, körülötte pedig az ABS és a kipörgésgátló (HSTC) visszajelzői kaptak helyet. Továbbra is rendkívül egyszerű a különböző funkciók elérése, ugyanis a bal oldali markolaton elhelyezett A és B gombokkal vezérelhető a műszeregység. Az Automatikus Vészvillogó (Emergency Stop Signal, ESS) is alapáras az SH350i-n, tehát amint az ABS érzékelőitől kapott jelek vészfékezésre utalnak, bekapcsol a négy irányjelző, hogy figyelmeztesse a többi közlekedőt. A felgyorsult, nagyvárosi életet megkönnyítő okos kulcs – Smart Key– rendszer nemcsak a gyújtáskapcsolóhoz és az ülés alatti tárolórekesz nyitómechanizmusához kapcsolódik, hanem az – extraként rendelhető – 35 literes hátsó dobozt is nyitja-zárja.
Működése rendkívül egyszerű, hiszen elég zsebre vágni a kulcsot, az pedig automatikusan lezárja azt, ha a vezető távol van, és nyitja, amint újra a jármű közelébe ér. Az újdonság bevezetése ellenére a hagyományos módszer is működik, azaz kulccsal is elfordítható a zár.
Hála a súrlódást csökkentő technológiának, a Honda SH350i új „enhanced Smart Power+” (eSP+) erőforrása egyszerre környezetbarát és nyomatékos. A folyadékhűtéses, elektronikus üzemanyag-befecskendezésű, négyszelepes, SOHC vezérlésű egység csúcsteljesítménye 28,8 LE (21,5 kW) 7500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, legnagyobb forgatónyomatéka 32 Nm (5250 f./perc). Álló helyzetből az SH350i 10,2 másodperc alatt tesz meg 200 métert. A hengerűrtartalom abból fakad, hogy a furatot korábban 72-ről 77 mm-re bővítették és hosszabb úton jár a dugattyú – a lökethossz így 70,7 mm lett, míg a sűrítési viszony 10,5:1.
Mivel olajszóró fej adagolja a kenőanyagot – akárcsak a CRF450R-nél -, a dugattyú hűtése is optimális, és természetesen a gyújtás időzítése is a lehető legpontosabb. A motorblokk olajkapacitása 1,85 liter. A motor az 5,5 literes űrtartalmú légszűrőházon keresztül szívja a levegőt. A 36 mm-es fojtószelep maximális hatékonysággal táplálja a 28 mm-es szívószelepeket. A szívó- és kipufogócsatornák kialakítása is módosult – a szívóoldalon keletkező erősebb áramlást kihasználva sokkal egyenletesebbé vált az égés a hengerben. Persze az ívelt konstrukció helyett alkalmazott, teljesen egyenes kipufogócsatorna is tovább fokozza a hatékonyságot. Hogy a kipufogórendszerből is könnyen távozhasson az égéstermék, a korábbi három helyett csak két részre osztott a Honda SH350i kipufogódobja, illetve változott a leömlőcső, valamint a katalizátor mérete és elhelyezése is, mely jótékony hatással volt a gázáramlásra, egyben hozzájárult, hogy csökkenjen a motor károsanyag-kibocsátása.
A főtengely középsíkjától 5 mm-rel eltolt dugattyú kevésbé súrlódik a henger falán, ezáltal még hatékonyabb az erőforrás működése, s ugyanezt szolgálja a hidraulikus vezérműlánc-feszítő, továbbá a kenőanyag-szivattyú alkalmazása. Ez utóbbit főként nagy teljesítményű gépekben láthatjuk, és azért hatékony, mert használatával csökken az olaj pangása, a hajtómű súrlódási és szivattyúzási vesztesége, valamint mérséklődik az erőforrás belsejében uralkodó nyomás. Az SH350i-be épített kiegyensúlyozó tengely azért felel, hogy kiszűrje a zavaró rezgéseket és hozzájáruljon az élvezetes, zavartalan motorozáshoz. Az új erőforrás 28,8 LE-s teljesítménye röpsúlyos V-Matic erőátvitelen keresztül jut el a hátsó kerékre, és az automatikus váltót úgy hangolták, hogy rendkívül gyorsan reagáljon a gázadásra kis sebességnél, ami a vehemens, mégis a kiszámítható gyorsulás záloga. Szintén az erőátvitelt érintő módosítás, hogy a továbbfejlesztett idomzathoz tökéletesen illő burkolatot kapott az egység.
A biztonságos és egyenletes gyorsulást szolgálja Honda Selectable Torque Control (HSTC) kipörgésgátlója, amely az alapfelszereltség része. A rendszer roppant egyszerű és hatékony: ha fordulatszám-különbséget észlel az első és hátsó kerék között, villámgyorsan kiszámítja az eltérés mértékét, és – az üzemanyag-befecskendezés módosításával – a hajtott kerék visszanyeri tapadását. Eközben a műszeregységen villogó narancssárga T-jelzés tájékoztatja a vezetőt arról, hogy a kipörgésgátló aktív. Ha a pilóta úgy dönt, nincs szüksége a segédletre, akkor kikapcsolhatja a kormány bal oldalára felszerelt kapcsolóval. Mivel az üzemanyagtartály 9,1 literes és az új erőforrás mindössze 3,33 litert fogyaszt 100 km-ként (WMTC szabvány szerint), a hatótáv így meghaladhatja a 270 km-t.
Az SH jól bevált vázszerkezete rendkívül agilissá, egyben stabillá teszi a robogót, legyen szó bármilyen közlekedési helyzetről.
A 2021-es újratervezés során a felülvizsgált csőátmérők, falvastagságok és az alsó keret alkatrészeinek anyagai javították a nagy sebességű stabilitást és kényelmet, miközben valójában 1 kg-ot takarítottak meg a keret súlyában. Az úthibák kiegyenlítését a 35 mm-es teleszkópokból összeállított első villára és kétoldali hátsó rugóstagra bízták a márka technikusai, és Oleo himbarendszert alkalmaztak, hogy hatékonyabb legyen a csillapítás, valamint precíz visszajelzések segítsék a vezetőt. A modell nedves tömege 174 kg, villaszöge 27,5˚, utánfutása 99 mm, tengelytávja pedig 1452 mm. Mindezt 90˚-os kormányelfordulási tartomány koronázza meg, és a tapadás is elsőrangú, köszönhetően a 110/70 R16, illetve 130/70 R16 méretű abroncsoknak, no meg a kétcsatornás ABS-szel kiegészített, 256 mm-es első-hátsó tárcsákból álló fékrendszernek. Az Eredeti Honda Kiegészítők között számos tételt találni, mellyel fokozható az SH350i szépsége, hatékonysága és kényelme.
A robogó színéhez illeszkedő City csomag célja, hogy fokozza az SH350i praktikusságát és kényelmét, anélkül, hogy az egyedi stílusjegyeit elveszítené. A csomag a következőket tartalmazza: 35 literes Smart hátsó doboz, komfort háttámla, elektronikus fedélnyitó, hátsó csomagtartó, szélvédő, markolatvédő burkolatok, markolatfűtés – beszerelő készlettel. Minden tartozék külön-külön is megvásárolható az alábbiakkal együtt: kültéri motorkerékpár takaró, belső táska a dobozhoz, U-zár.
Szöveg és kép: Honda Magyarország