A Ducati két merész és innovatív koncepció motorkerékpárt mutatott be a Bike Shed MotoShow 2024-en Londonban. A második generációs Ducati Scrambler műszaki alapjain megalkotott Centro Stile Ducati két verziója megmutatja, mennyire alapvető a kreativitás és a testre szabhatóság a Ducati világában.
A CR24I koncepció egy motorkerékpár a legtisztább café racer stílusban, a 2017-es azonos nevű Scrambler természetes evolúciója.
A sorozatot az 1960-as években a brit pubokban legendává vált motorkerékpárok ihlették, amikor a rajongók kihívták egymást, hogy teljesítsenek. egy kört a háztömb körül, amikor egy lemez szólt éppen a zenegépben. A teljes egészében a Ducati stílusért felelős műhelyében megalkotott projekt a Ducati Scrambler műszaki alapjainak sokoldalúságát emeli ki, amelyet ebben az értelmezésben a 17 colos első keréktárcsa közúti gumival és sportos kormánycsonkokkal, a végén tükrökkel. A tankhoz erősített keskeny burkolat a Ducati történetének ikonjait idézi, mint például a Pantah és a 750 SS, amelyek formáit újraértelmezték, hogy megőrizzék a kortárs megjelenést, amely mindig is a Ducati Scrambler márkát fémjelezte.
Az ülés egyetlen üléssé alakul át a levehető üléstakarónak köszönhetően, amely az 1970-es évek sportmotorkerékpárjainak klasszikus „Panettone” nyergére emlékeztet. A színséma az 1960-as évek brit rockerek ikonográfiájának szerelmeseit célozza meg.
Az RR24I a mozi és tévésorozat posztapokaliptikus sorozataiból merít ihletet. Ez a Ducati Scrambler a legapróbb részletekig minimalista és funkcionális, ellentétben áll a CR24I koncepció tiszta és harmonikus vonalaival. Az RR24I visszatérés a motorkerékpár-építés eredetéhez. Két kerékből, egy tankból, egy motorból és egy kormányból áll. Nincsenek rajta felesleges komponensek. Minden a motorozás közbeni szabadság érzéséről szól, amely mindig is a Ducati Scrambler koncepció alapja volt.
Minden alumínium alkatrész különösen hangsúlyos, a műszaki és funkcionális részletek jól láthatóak, hogy hitelessé tegyék ezt a motorkerékpárt. Kizárólag olyan anyagokból készült, amelyek szemre és tapintásra is jellegzetesek. A tartályon a burkolatokat egy keret helyettesíti, amelyre egy tanktáska rögzíthető a nélkülözhetetlen dolgoknak, legyen szó ruházatról vagy szerszámokról. Az utasok számára fenntartott ülésrész kivehető, így helyet biztosít a csomagtartónak, ami egy másik részlet, amely kiemeli ennek a koncepciónak a kaland és alapvető szellemiségét. Hátul a bal oldali doboz egy üres tartály újrahasznosítására emlékeztet. A megemelt Termignoni kipufogó kiemeli ennek a koncepciónak a megjelenését, amelyet a 18 hüvelykes első és a 17 hüvelykes hátsó felnin feszülő Pirelli Scorpion Rally abroncsok tesznek teljessé. A magas és rövid első sárvédővel kombinálva bármilyen tereppel képes megbirkózni.
A Desmodue motort modernizálták, és új, simább és kompaktabb tengelykapcsolóval szerelték fel, amely több helyet biztosít a vezető lábának. Az új Ducati Scramblert technikailag is korszerűsítették. A 4 kg-os súlycsökkentés a motorkerékpárt jobban kezelhetővé teszi. Az elektromos fojtószelep vezérlés bevezetésének köszönhetően a vezetési élmény és a biztonság is javult.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati