Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 teszt

Sok dicshimnuszt halottam már az SH sorozat legkisebb tagjáról, de csak idén nyílt lehetőségem hosszú távon kipróbálni. Az átvételkor nem is gondoltam, hogy egy ilyen kis szemtelen 125-ös, hogy be tudja lopni magát az ember szívébe…

Az alacsony „padlós”, hagyományos kinézetű robogók közül nem soknak van olyan híre, mint az SH-nak. A szóbeszéd szerint egy mindenre használható, praktikus, hétköznapi közlekedési eszköz, ami minden körülmények között teszi a dolgát, és ezért alig kér cserébe valamit.

Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 teszt


Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 tesztEgy kis karbantartás, némi üzemanyag, és lehet haladni tovább. Ennek próbáltam utána járni, és az idei, egyedi megjelenésű Verto Green színben átlátszó – pompázó nem lehet, mert matt és valóban átlátszik a burkolat – modellre azonnal bejelentettem igényemet. Az átlátszóság a sötét zöld árnyalat miatt távolról nem tűnik fel, közelről szemügyre véve, azonban a burkolat alatti rögzítési pontok azonnal előtűnnek.

Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 teszt

Engem a látvány nem zavart, aki nem tud ezzel megbarátkozni, az válasszon hagyományos fényezést. Tehát nyeregbe pattantam, és megkezdtük közös küldetésünket, valóban igazak-e a mondák az SH-ról? Az első teszt az autóút volt hazafelé. Az M4-es a Monor-Irsai-dombságon vezet keresztül, kíváncsi voltam hogyan küzdi le a közel 13 lóerő a Monor melletti kaptatót. Ez kellően hosszan emelkedik, hogy lássam mennyit veszít a lendületéből a zenitjéig a kis gép. Neki futottam 95 km/órás sebességgel, és a tetőre érve éppen 85 alatti értéket mutatott az óra. Eközben nem kellett teljesen elfordítanom a gázkart, tehát az első pozitív élmény megvolt, a „kicsike” nem gyengült el teljesen a domb láttán.

Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 teszt

Ezzel egyidőben a pillanatnyi fogyasztásmérő értéke „szignifikánsan” megugrott, a kezdeti 1,9 literes értékről 2,4-re emelkedett. Úgy döntöttem, ezt még kibírom… Másnaptól a hétköznapi ingázás hasznos eszközévé tettem a motort, de kerültem a gyorsforgalmi utakat, maradt az országút-város felhasználási terület. A 16-os kerekek és a jól hangolt futómű miatt a rosszabb felületű útszakaszok sem jelentettek kihívást.  Úgy döntöttem 90-es átlagsebességgel közlekedem, ez még nem a csúcs, van még tartalék.

Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 teszt

A kocsik egyenes útszakaszokon elhajtottak mellettem, de aztán jött a város, és a lámpáknál, a torlódásoknál mindig visszaelőztem őket, és olyan előnyre tettem szert, amit nem tudtak behozni. A városban a keskeny idom miatt pedig nem volt kihívás a lámpa alá beállni elsőként. Innen a gyorsulással gyakorlatilag nincs ellenfél, tehát hatékonyan lehet használni a gyorsulást a nagyvárosi közlekedés viszonyai között.

Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 teszt

Ha valami nagyon megy, akkor meg is kell tudni állítani, amit a Hondánál két tárcsafékre bíztak, az egyiket előre, a másikat hátra szerelték, az ABS pedig kitűnő kiegészítése a rendszernek. Ha kicsit tompának éreznénk a lassulást az első fékkel, csak ráhúzunk a hátsó fékkarra és nagyjából gyökeret verünk. A kettő együttes használata meglepően jó lassulást eredményez, megcsúszás nélkül. A kipörgésgátló visszajelzője egyetlen alkalommal sem mutatta, hogy beavatkozott volna. Annyira tetszett a „zöldség”, hogy terveztem egy túrát a Tisza tóhoz. Utas nélkül tettem meg néptelen utakon 150 km-t a 90-es sebességet tartva, és gond nélkül elértem célom. A kirándulás során az ülés alatti rekeszbe csak esőruhát tettem és egy 1,5 literes üdítőt, ha a nagy melegben megszomjaznék, tudjak mihez nyúlni.

Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 teszt

Meglepetésemre a tároló rekeszben nem melegedett annyira fel az ital, mint a hátsó dobozban hétköznapokon szállított. Az ülés alatti rekesz egy teljes sisak és némi egyéb kiegészítő tárolására elegendő helyet kínál, a hátsó dobozban egy zárt sisak gond nélkül elhelyezhető és még hely is marad. Akár múzeumot is látogathattam volna egy mobillal és pénztárcával a kézben, mert a dzsekit, kesztyűt, sisakot simán el tudtam volna pakolni. A nyereg elsőre elég keménynek tűnt, de 300 km megtétele után leszállva sem éreztem „ülőfáradtságot” tagjaimban.

Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 teszt

Egy könnyű ebéd után haza felé vettem az irányt, tankoltam, és a szélben feszüléssel együtt a fogyasztás nem ment 2,4 liter fölé. Még néhány napig nálam volt a motor, ingáztam tovább, és az SH kompakt méretei felidézték bennem azt az időszakot, amikor négy év kihagyás után egy Honda Dio nyergébe szálltam vissza, hogy lépcsőzetesen haladjak a teljesítmény létrán ismét felfelé. A kis Hondával volt hasonló tapasztalatom, bárhol elfértem, bárhol elmentem, gyorsult, és csak benzin kellett bele meg a kulcs, hogy menjünk.

Szemtelen „zöldség” – Honda SH 125 teszt

Azon kaptam magam menet közben, hogy kifejezetten élvezem ezt a robogót, a start-stop rendszerét, az egyszerű, de lényegre törő műszerfalát, és egyre szemtelenebb lettem a nyeregben. Be mertem szállni a kocsisorok közé, ha megfelelő helyet láttam, mert bíztam a motorban. A legendát így én is tovább erősítem, valóban jó motor az SH, nálam is elférne egy a garázsban…

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes