40 ÉVES A HARLEY-DAVIDSON SOFTAIL

1984-ben a Harley-Davidson bemutatta az új Softail motorkerékpár modelljét. A rejtett hátsó felfüggesztés és az agyafúrt lengőkar-kialakítás a váznak egy klasszikus motorkerékpár letisztult profilját adta, amiben egyáltalán nem volt hátsó felfüggesztést – vagyis egy úgynevezett hardtail-t. A Softail váz rendkívül sikeresnek bizonyult, és számos ikonikus Harley-Davidson gyári custom motorkerékpár modell alapjául szolgált.

A Harley-Davidson idén ünnepli az eredeti FXST Softail modell bemutatásának évfordulóját, egy olyan dizájn, amely 40 év alatt részleteiben elképesztően sokat fejlődött, de megtartotta ugyanazt a klasszikus „hardtail” formavilágot, akárcsak az eredeti.

1984 – FXST Softail


A 2018-ban bemutatott jelenlegi Softail váz az alapja a Harley-Davidson Cruiser motorkerékpárok 2024-es kollekciójának kilenc modelljének, melyek mindegyikét úgy tervezték, hogy merevek és könnyűek legyenek egyaránt, és olyan agilitást és teljesítmént nyújtsanak, amely felülmúlja a legigényesebb cirkáló motorosok elvárásait is. A Softail futómű központi eleme egy hátsó mono lengéscsillapító, melyet prémium felfüggesztési teljesítményre és kiváló kezelhetőségre terveztek. A spirálrugós lengéscsillapító az ülés alatt található, ahol könnyen és praktikusan elérhető az előfeszítés beállításához, illetve a kerékmozgás hatékony szabályozásához. Ezek mellett, a mono lengéscsillapítós hátsó felfüggesztés stílusra is megőrzi a Softail váz jellegzetes „hardtail” vonalait.

1986 – Heritage Softail

Minden jelenlegi Cirkáló modellt a jól bevált Milwaukee-Eight V-Twin motor hajt, amely kettős kiegyensúlyozóval rendelkezik, és úgy hangolták, hogy kiküszöböljön minden rezgést alapjáraton, növelje a vezető és az utasok kényelmét, valamint lehetővé tegye a motorok merev beépítését a vázba. A merev beépítés megerősíti a teljes vázat, ami közvetlenebbé teszi a motoros és az utak közötti kapcsolatot és a vezetési élményt.
A 2024-es Cirkáló kínálat a legváltozatosabb a Harley-Davidson motorkerékpár-portfóliójában, ahol sorokazonak a nosztalgikus és a legmodernebb modellek is. Nem az úticél számit, egy Harley-Davidson Cirkáló modell minden motorozást felejthetetlen élménnyé varázsol. A 2024-es Cirkáló modellek közé tartoznak:

1988 – Springer Softail


Softail Standard modell: Ez a kihagyhatatlan Harley-Davidson cruiser élmény, elegáns, könnyű vázzal, klasszikus krómmal és fényezett részletekkel, kedvező áron, hogy még a testreszabás is beleférjen a költségvetésbe.
Street Bob 114-es modell: A nyers bobber stílus a „mini ape” kormánytól kezdve a különleges hátsó sárvédőig olyan modern technológiával párosul, mint például a digitális emelkedőmérő és a jellegzetes LED-es első világítás. Ideális választás azoknak, akik stílusra, teljesítményre és dinamikus kezelhetőségre is vágynak egyaránt.
Low Rider S modell: Már gyári felszereltséggel is, ez a motor a West Coast stílus és a könyörtelen teljesítmény ötvözete, amely korábban csak extra kiegészítőkbe való jelentős befektetéssel volt megalkotható.

1990 – Fat Boy

Low Rider ST modell: A levehető merev nyeregtáskák és az aerodinamikus formák kombinációja egy olyan hétvégi menekülőgépet alkotnak, amely a West Coast stílust kedvelő, illetve a félelmetesen élvezetes teljesítményre vágyó motorosok számára készült.
Breakout modell: A hosszú, letisztult chopper stílusú Breakout modellnél kevés vagányabb motorral fogsz találkozni az utakon. A Milwaukee-Eight 117-es motorblokk könyörtelen erejét egy 240 mm-es hátsó gumiabroncs egészíti ki, melyet a bobtail sárvédő pimasz, felhajtott kinézete tesz igazán stílusossá.
Heritage Classic 114-es modell: Az amerikai cirkáló motorok egyik ikonja. A látványos vintage részletekkel és a hamisítatlan rock and roll stílussal a Softail alapot az 1950-es évek Harley-Davidson modelljei által inspirált nosztalgia teszi különlegessé.
Fat Boy 114-es modell: Az eredeti fat-custom ikon gőzhengeres megjelenésével, öntött alumínium Lakester kerekeivel és egyedi, összetéveszthetetlen első fényszóróval uralja az utakat.

1999 – Softail Deuce


Fat Bob 114-es modell: A városi utcák meghódítására tervezve, páratlan erővel, agilitással és a csúcstechnológia teljes arzenáljával – kettős első tárcsafékekkel, fordított verseny stílusú első villával és 2-1-2 egyedi stílusú kipufogóval felszerelve.
Sport Glide modell: A levehető fejidom és táskák igazi kabrióvá teszik ezt a motorkerékpárt mind stílusban, mind sokoldalúsága szempontjából is – nagyszerű opció a változatosságra vágyó motorosok számára.
A Softail eredete
Az 1980-as évek elején a Harley-Davidson megvásárolt egy koncepció-motorkerékpárt Bill Davistől, aki független tervezőmérnökként dolgozott és rejtett hátsó lengéscsillapítókkal támogatott felfüggesztéssel kísérletezett egy Big Twin vázon. A Harley-Davidson mérnökei tökéletesítették a tervet, amelyet 1984-ben be is mutattak FXST Softail modellként.

2008 – Cross Bones

A váz letisztult formavilágot és az egyedi motorépítők által kedvelt klasszikus „hardtail” vonalakat kínálta a vásárlóknak, de nem áldozta fel a teljes hátsó felfüggesztés által kínált kényelmet és kezelhetőséget sem. A vízszintes, gázzal töltött lengéscsillapítók elhelyezése a váz alsó csövei alatt alacsonyabb üléspozíciót biztosítottak, ami még kényelmesebbé tette a motor kialakítását.
Az 1984-es FXST Softail modell bevezette a teljesen új Evolution V-Twin hajtásláncot is, amely az öregedő Shovelhead motort váltotta fel, mivel az fokozatosan egyre inkább bekerült a Big Twin modellcsaládba is. Egy olyan időszakban, amikor a vállalat pénzügyi nehézségekkel küzdött, az Evolution motor és a Softail alváz együttesen segítették a Harley-Davidson-t visszatérni egy versenyképes piaci pozícióba.

2024 – FXBR Breakout


„Ha visszagondolok az FXST Softail modell megjelenésének idejére és a piacra gyakorolt hatására – éppen új tulajdonosokkal küszködtünk -, rájövök, hogy ez a nagyszerű új motor milyen döntő fontosságú volt a túlélésünk szempontjából” – írta Willie G. Davidson egykori vezető stílustervező a „100 years of Harley-Davidson” című könyvében. „A Softail termékcsalád örökös bestseller és a motorosok kedvence. Sikeresen ötvözi a múltat a jelen legmodernebb technológiával, és világszerte hatalmas rajongótáborra tett szert.”
A Softail modell alapjainak sokoldalúsága lehetővé teszi azt is, hogy a jövő új motorkerékpár modelljeit a lehető legkülönlegesebb stílusokra is lehessen tervezni. Néhány kiemelkedő történelmi mérföldkő:
1986-os Heritage Softail – A jellegzetes FL orr-rész, a teljes szegélyű első sárvédő, a csipkézett kerekek és a feltűnő fényszóró az 1949-es FL Hydra-Glide modellek stíluselemeit tükrözik.

2024 – FLFBS Fat Boy 114

Ez a klasszikus megjelenés egyértelműen a Harley-Davidsonról árulkodik, és az egész világon könnyen felismerhető az ikonikus márka mind a motorosok és a nem motorosok által egyaránt.
1988-as Springer Softail – A Springer első felfüggesztés látványos korszakának feltámasztása – melyet a Harley-Davidson 1948 után megszüntetett a hidraulikus villák javára – ez egy merész stílusbeli lépés volt.
1990-es Fat Boy – A Harley-Davidson történetének egyik legikonikusabb modellje, jellegzetes tömör öntött alumínium kerekeivel és tekintélyes megjelenésével még ma is a Cirkáló portfólióban van.
1999-es Softail Deuce – Talán a legradikálisabb a Softail gyári custom motorok közül, a Deuce új, „”nyújtott„” benzintankot, elegáns krómozott villákat, teljesen új hátsó sárvédőt és az új Twin Cam 88B motorblokkot mutatott be.

2024 – FXLRST Low Rider ST


2008-as Cross Bones – A tiszta vintage bobber stílusra alapozva, a széles gumikat keretező Springer™ orral, domináns fekete felnikkel, rugózott egyszemélyes üléssel, félhold alakú lábtámlákkal és a letisztult Denim festés bevezetésével robbant piacra.

Szöveg és kép: Harley.hu

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes