Honda NX500 – 2024

A CB500X típusjelzéstől elbúcsúztunk, átvette a helyét a ’80-as évek végén megjelent NX betű kombináció. Így elhagyhatóvá vált a hengerűrtartalomra utaló szám mögötti „X”, ami ez esetben a terephasználatra alkalmasságot hivatott jelölni.

A név változás mellett azért finomítottak egy kicsit a motor egyéb részein is, a legszembetűnőbb a burkolatok új formája.

Honda NX500 – 2024


Szélesebb felül, a kis szélvédő távolabb került a vezetőtől, és a kalandmotorokhoz illően a műszerfal felett a navigáció elhelyezésére szolgáló tartó „vasról” sem feledkeztek meg. Menet közben érezni az átdolgozott idomok jótékony hatását, a felső testtől kellőképpen távol tartja a menetszelet, de én egy kicsit magasabb plexinek jobban örültem volna. Az örvények pont a sisakom tetején rángatták a szellőzőnyílás zárófedelét, nyilván egy, a stílushoz jobban illő enduro sisakban más lett volna a tapasztalat, de nekem olyanom sajnos nincs a polcon. A motor kezelhetőségére nem lehet panasz, könnyű terelgetni, ami köszönhető az előd modellnél kisebb tömegnek, így a motor nem nyom 200 kg-ot.

Honda NX500 – 2024

Az egyenes üléspozíció, a lábtartó helye és a kormány elhelyezése kényelmes utazást tesz lehetővé, kérdés a kemény ülést ki mennyi ideig tudja tolerálni. A motor teljesítménye elegendő, legyen szó országútról, városról vagy autópályáról. Nem vall szégyent sehol, igaz tapasztalataimat szólóban motorozva szereztem, utassal nem volt szerencsém kipróbálni. Autópálya tempónál éppen túllépi a fordulatszámmérő mutatója a 6000-es értéket, innen még van tovább, de azért nagy tartalékokra ne számítson senki. A blokk inkább a közepes fordulatszám tartományra van hangolva, ott érzi igazán jól magát.

Honda NX500 – 2024

A méretes tank nagy hatótávolságot enged, bár a gyár által megadott 3,6 literes fogyasztás az általam megszokott használat jóvoltából, nekem nem jött össze. Sztrádán a pillanatnyi fogyasztásmérő vonaldiagrammja folyamatosan 4 litert mutatott, – nem lévén magasabb érték rajta – a tankolásnál számoltam ki, hogy ezt a határt túllépte a fogyasztás. Országúton 3 és 4 liter között mozog a mutató, ott el tudom képzelni a megadott alacsonyabb érték elérését. Terephasználaton alapuló mérésekkel nem szolgálhatok, a motor ilyen irányú felhasználásától tartózkodtam. A fékek és rugózás kérdéséről nem értekeznék sokat, legyen elég annyi, hogy az általam támasztott követelményeknek mindkét egység elemei tökéletesen megfeleltek.

Honda NX500 – 2024

Az ígéretek szerint a kiegyenlítő tengely és a 180 fokos elékelése a főtengelynek alacsony rezonanciát kellene, hogy eredményezzen, azonban ezt a 6000-es fordulatszám tartományban nem tapasztaltam. Ellenkezőleg, a lábtartó remegése jól érezhető, és a kormányon is megjelenik a rezonancia. Nem elviselhetetlen, de a hiányát jobban értékelném. Persze ez nem hiba, inkább „jelleg”, amivel a kéthengeresek tulajdonosainak illik megbarátkozni. Az első 19-es felni és a hátsó 18-as kiválóan teljesít a budapesti utakon, nem jelent problémát a Gyömrői út, Vaspálya utca és Sibrik Miklós út közötti szakasza sem. Az abroncsok jól tapadnak, kanyarodáskor kifejezetten élvezetesen lehet dönteni a gépet, nem csúszkál, amihez a Honda nyomatékszabályozó rendszere és a kipörgésgátló is hozzáteszi a magáét. Ez utóbbi rendszer terepen kiiktatható egy gombnyomással.

Honda NX500 – 2024

A műszeregység a legújabb trendnek megfelelő, és a Honda RoadSync alkalmazás segítségével számos funkció megjelenítésére alkalmas az okostelefon csatlakoztatásával. A grafikus jelekkel és rövid szöveges üzenetekkel könnyebb a navigáció, de telefonálásra vagy zene hallgatásra is használhatjuk, már amennyiben a sisak fel van szerelve az ehhez szükséges eszközökkel. A gyáriak gondoltak a motor többféle felhasználására, ezért csomag ajánlatokat dolgoztaki ki a modellhez, Adventure, Travel, Urban és Comfort néven. A poggyász szállítástól a fűthető markolatig számos utólag felszerelhető kiegészítőt lehet ezek között találni, és még variálhatók az igények figyelembevételével.

Honda NX500 – 2024

Emellett a hasonló felszerelésekre szakosodott gyártók is számtalan megoldást kínálnak a tulajdonosoknak, hiszen tudják ők a névváltástól a sláger, az sláger marad.

Szöveg és kép: Buny

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes