A maximális motorozási élmény érdekében fejlesztettek a kis Hypermotard-hoz alkatrészeket. Puritán és könnyű, mint egy szupermoto, de erős és elegáns, ami egy Ducatitól elvárható. A tökéletes összhang a szupermoto stílus és az esztétikus megjelenés között nem véletlen.
Az eredmény egy olyan motorkerékpár, ami a Superquadro-Mono motorjának 659 köbcentijéből 77,5 lóerőt állít elő, és a fordulatszám határa 10250-nél van. Más egyhengeres utcai motor sem rendelkezik ilyen paraméterrel.
A teljesítmény adatok nem véletlenek, a desmo szelepvezérlés kulturáltabb és jobb teljesítmény leadására képes motort eredményezett. A gyári kiegészítőknek hála, mostantól a Hypermotard 698 Mono-val minden tulajdonos átérezheti a saját gépének személyre szabhatóságát. A minőségi megoldásokat kínáló csomagok segítségével igazi öröm motorozásra szánt jármű vagy versenyzésre alkalmas motor alakítható.
A sport csomagba olyan alkatrészek kerültek, amelyek a városban gyorsulva vagy a hegyi utakon kanyarogva emelik a sportos megjelenést. Az alumínium rendszámtábla tartó és a LED-es indexek a hátsó rész karcsúságát hangsúlyozzák, míg a Termignoni kipufogó a hangjával járul hozzá az összképhez. Ez utóbbi utcai használatra alkalmas minősítéssel rendelkezik.
Szerethető részletekkel gazdagítja a motort a két visszapillantótükör, a hozzájuk tartozó adapterekkel, a fék és kuplung munkahengerekhez tartozó folyadék tartályok, valamint markolatvédők. Ezek állíthatóak, kialakításuk tagolt, hogy esetleges törésük esetén rövidebb formában tudják tovább szolgálni a működést.
Azt a gyáriak sem tagadják, hogy ezeknek az alkatrészeknek a kialakításánál a Rizoma tudására és tapasztalatára hagyatkoztak. Szénszálas anyagból egy szélvédőt és a kipufogóhoz hővédőt is kínálnak a típushoz.
A versenyzéshez a Termignoni-val közösen fejlesztett kipufogó áll rendelkezésre fekete titán bevonattal, aminek felszerelés 1,5 kg súly megtakarítást jelent. Ezzel együtt a légszűrő cseréjét is érdemes megejteni, így már 7 lóerővel nagyobb teljesítményre lesz képes a gép. A Ducati Performance szoftver segítségével a Ducati Wheelie Control (DWC) a versenypályán gond nélküli startot tesz lehetővé. Legjobban a gyorsváltóval (Ducati Quick Shift) működik tökéletesen.
A látható átalakítások terén szupermoto lábtartó beszerzése sem árt, utcai közlekedés esetén gumibetéttel, pályán anélkül érdemes használni. Verseny üléssel a pálya használat lesz könnyebb, a dinamikus vezetési manőverek során. A védelem terén is van ajánlata a gyárnak, például kartervédőt kínálnak műanyagból, első villa és hátsó rugóstag védőt, valamint burkolatot a kuplung- és fékfolyadék tartályokhoz.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati