2025-ös Yamaha R9

Az elmúlt három évtizedben a Yamaha R sorozata a sebesség, a teljesítmény és a stílus szinonimájává vált. Az új „R” modell bevezetése mindig is meghatározó pillanat volt a Yamaha számára, kezdve az eredeti R1 1998-as bemutatásától, amelyet egy évvel később az R6 követett az ikonikus YZF-R7-essel együtt, egészen a belépőszintű piac újbóli felvirágoztatásáig az R125-össel 2008-ban. 2015-ben a MotoGP-szintű elektronika került bevezetésre a szupersport szegmensbe az R1 és az R1M modellel, majd 2021-ben a CP2 motorral hajtott R7 teljesen új dimenziót adott a szupersport piacának.

És most, 2025-re eljött az idő, hogy újra definiáljuk a szupersport kategóriát a legújabb, nagyon várt modellel, amely csatlakozik a legendás R Series kínálatához; az R9. Az R sorozatot híressé tevő izgalmas teljesítményt és a legmodernebb technológiát kínálva az R9 a szupersport egy teljesen új generációját képviseli.

2025-ös Yamaha R9


Nem lehet nem észrevenni, hogy a szupersport piaca az évek során megváltozott, a motorosok igényei és vágyai egyre komolyabbak lettek, a károsanyag-kibocsátási előírások pedig szigorúbbá váltak. Ez a változás vezette a Yamahát arra a döntésre, hogy ikonikus R1-es modelljük 2025-től csak versenypályán használható modell lesz az R1 RACE bevezetésével és az R1 GYTR folytatásával. Bár az R1 GYTR és az R1 RACE, valamint ezek legjobb pályateljesítménye továbbra is a Supersport kínálat csúcsmodelljei maradnak, a Yamaha továbbra is elkötelezett a közúti szupersport piac jövője iránt, és az R7 bevezetése óta mutatkozó étvágy és vágy egyértelművé teszi, hogy továbbra is van helye a közúti Supersport modelleknek. Az R9 bevezetésével teljessé válik a szupersport kategória, amely a belépő szintű R125-ből az A2-es kategóriájú R3-ba, a középsúlyú R7-be és most az R9-be halad az utcai oldalon, míg a mindig fontos R1 GYTR, R1 RACE, R6 GYTR és R6 RACE a versenypályára fenntartott magas szintű teljesítményükkel megtartják helyüket a felállásban. A szupersport új generációja egy új fejezet kezdetét jelzi, a történet ugyanaz marad, mivel a szupersport termékcsalád identitása a Yamaha versenyzési DNS-éből született.

2025-ös Yamaha R9

A dizájnelemektől kezdve a versenyzésben kifejlesztett technológiákig minden egyes Supersport modell a Yamaha legmagasabb szintű versenyzésének terméke. Az R9 ezt a jól bevált, versenyből származó technológiát és dizájnt ötvözi a kritikusok által elismert, háromhengeres CP3 motorplatformmal, amely az elmúlt évtizedben forradalmasította a Yamaha márkát. A híresen nagy nyomatékú erőforrás és a Yamaha híres, versenyszintű pontosságú irányíthatóságának párosítása alkotja meg a tökéletesen kiegyensúlyozott szupersport modellt, amely méltó az R sorozat zászlóshajója címre, és kihasználható sportteljesítményt kínál az utcán, valamint bőséges teljesítményt a versenypályán.
Bármely R sorozatú modell bevezetése mindig is nyilatkozat volt, és ez alól az R9 sem kivétel. Míg az R9 megtartotta a MotoGP által inspirált dizájnelemeket, amelyek a Yamaha szupersport modelljeinek szinonimájává váltak, és azonnal nyilvánvalóvá teszik, hogy „R” gép, kialakítása az új generációtól elvárt fejlődést is képviseli. A vízszintes vonalakat a 2015-ös R1 óta minden R modellen kihangsúlyozzuk, de ez az agresszív és sportos stílus az R9 esetében a következő szintre lépett, a vízszintes vonalak helyett inkább vízszintes mozdulatokkal, erőteljes és áramló érzést nyújtva, megtestesítve az R9 agilitását, precíz irányíthatóságot és a versenysportból származó innovációt.

2025-ös Yamaha R9

Ezt az új megjelenést a beépített aerodinamikai szárnyak ölelik körül, amelyek hozzájárulnak az R9 vad, új arcához, és teljessé teszik a felpezsdítő teljesítményt. Az ikonikus R-sorozatú „M” alakú légcsatorna és ikerszem-fényszórók megmaradtak, de ezek a tervezési jellemzők mindegyike hangsúlyt kapott, hogy fokozza az agresszív, következő generációs stílust. Az M csatornában elhelyezett egylencsés fényszóró tovább fokozza a jéghideg megjelenést, míg a középső első spoiler szintén a fényszóró előtt van rögzítve, hogy együttműködjön a szárnyakkal, miközben szintén hozzátesz a vad esztétikához.
Az R9-et a Yamaha díjnyertes 890 köbcentiméteres, folyadékhűtéses, háromhengeres, DOHC, négyszelepes, hengerenként négyszelepes, üzemanyag-befecskendezéses CP3 motorja hajtja. A 78 mm x 62 mm-es furat és löket, valamint a 11,5:1-es sűrítési arány kiváló nyomatékot és bőséges teljesítményt biztosít, ami a Yamaha chipvezérlésű fojtószelep (YCC-T) által kínált finom vezérléssel kombinálva optimális teljesítményt nyújt a pályán és az úton egyaránt. A végső áttétel, a gyújtásidőzítés és az üzemanyag-feltérképezés mind a szupersport teljesítményéhez van optimalizálva mind a pályán, mind az úton.
A háromhengeres üvöltés az évek során a CP3 védjegyévé vált, és a Yamaha mérnökei jelentős figyelmet fordítottak a motor érzelmeket kiváltó hangjának felerősítésére. A kifejezetten az R9-hez kifejlesztett gravitációs öntött alumínium Deltabox stílusú váz merevségét alacsony és nagy terhelés mellett is sportteljesítményre hangolták.

2025-ös Yamaha R9

A Yamaha többi CP3 modelljéhez képest az R9 alapvázának merevsége mindhárom irányban nagyobb: Torziós, hosszanti és oldalirányú. A Yamaha mérnökei speciális vastagságok, formák és megmunkált lyukak alkalmazásával a merevség és a rugalmasság egyensúlyát igyekeztek megteremteni, hogy a motoros számára magas szintű visszajelzést és vezetési kényelmet biztosítsanak. A váz 9,7 kg-os önálló súlyával a Yamaha szupersport modellhez valaha használt legkönnyebb váz. Ez a könnyű váz azt jelenti, hogy az R9 teljes nedves tömege mindössze 195 kg, ami optimális teljesítmény-tömeg arányt eredményez. A vázat a segédvázzal együtt úgy terveztük, hogy hozzájáruljon az R9 keskeny és fürge attitűdjéhez, ugyanakkor kihangsúlyozza egy igazi szupersport gép sebességét és teljesítményét.
Tekintettel a teljesítményéhez viszonyított méretére, az R6 már régóta a Yamaha eddigi legaerodinamikusabb modellje, és a Yamaha mérnökei ezt a mércét vették alapul az R9 aerodinamikai hatékonyságának finomításakor. A mérnökök alapos szélcsatorna-tesztek segítségével alakították ki az R9-et úgy, hogy az R6-nál kisebb légellenállással büszkélkedhessen (így maximalizálva a végsebességet és a gyorsulási teljesítményt), annak ellenére, hogy az R9 nagyobb hengerűrtartalommal, hűtővel és homlokfelülettel rendelkezik.

2025-ös Yamaha R9

Ezt a hatékonyságot az elülső burkolat kialakításának kombinációjával érik el, míg a közvetlenül a lámpák alá helyezett új aerodinamikus szárnyak csökkentik az elülső emelést és javítják az úttal való érintkezést. Normális esetben a szárnyak hozzáadása önmagában is generálna extra légellenállást, de az ismételt teszteléssel sikerült kiküszöbölni a káros hatásokat, és a végleges kialakítás.
A Yamaha szupersport gépei híresek kezelhetőségükről, és ez igaz az R9-re is. Az első és a hátsó lengéscsillapító is új tervezésű KYB felfüggesztéselemek, amelyeket kifejezetten e géphez állítottunk be, és a 2025-ös R1 GYTR és R1 RACE modellekkel együtt fejlesztettünk ki. Az új, 43 mm-es KYB fordított első villákat teljesen újratervezték, és most egyedi beállítókkal rendelkeznek a bal és jobb villacsövek visszapattanásához és kompressziócsillapításához. Mindegyik külön-külön állítható, a jobb oldali cső a visszapattanás csillapításhoz, a bal oldali pedig a kompresszióhoz, mind nagy, mind alacsony sebességnél. Ezenkívül most minden villaszáron van egy alapszelep, amelyet úgy terveztek, hogy optimalizálja a hengerben lévő nyomást azáltal, hogy korlátozza vagy teljesen megakadályozza az olaj beáramlását a villa aljába. Ez az új elrendezés jobb csillapítási reakciót, jobb érintkezési érzetet és jobb körkörös stabilitást eredményez.  A Kashima bevonat pedig igazi teljesítményesztétikával sötétíti az arany/bronz színt. A hátsó lengéscsillapító állítható előfeszítéshez, húzófokozati csillapításhoz, nyomócsillapításhoz és Az új elrendezés hozzájárul a rendkívül pontos csillapításhoz, nagyobb visszajelzést adva a pályáról és az útfelületről.

2025-ös Yamaha R9

Az R9 versenyből származó Brembo Stylema monoblokk féknyergekkel rendelkezik, amelyek könnyűek, merevek és jobb irányíthatóságot és stabilitást biztosítanak. A rozsdamentes acél hálós féktömlők és a nagy, 320 mm-es első tárcsák kiváló konzisztenciát és szabályozható érzetet biztosítanak, különösen hosszan tartó használat és erős fékezés esetén. Az R9 fékerejét a következő szintre emelő Brembo radiális főfékhenger dugattyúja a fékkar útjával párhuzamos irányban mozog, és lineárisan fejti ki a nyomást, miközben a motoros húzza a kart, ami kifinomult irányíthatósági érzést eredményez. A könnyű Stylema féknyergek négy 30 mm-es dugattyún keresztül állítják elő fékerejüket, és úgy tervezték őket, hogy optimális légáramlást tegyenek lehetővé a hatékony hűtés érdekében, csökkentve a fék fakulását a pályán.
A szupersport stílusához hűen az R9 vezetési pozícióját sportosra terveztük, verseny stílusú, felpattintható kormányrudakkal, de a versenypályák nyílt napjait kihasználó, különböző szinten lévő motorosok, valamint az országúti motorosok igényeinek kielégítése érdekében a motorkerékpár és a test közötti érintkezési pontokat úgy alakítottuk ki, hogy a különböző testalkatú motorosok szabadon mozoghassanak a motoron. A kormányrúd és a motoros csípője közötti távolságot úgy optimalizáltuk, hogy elkerüljük a túlzottan előredőlő testtartást, a 830 mm-es ülésmagasság pedig a motorosok széles köre számára használhatóvá teszi a motorkerékpárt. A lábtartók úgy vannak elhelyezve, hogy nagyobb helyet biztosítsanak és megelőzzék a lábak begörcsölését.

2025-ös Yamaha R9

A kormányrudak villahíd alá szerelt bilincses kormányrudak, amely a szupersporttól elvárható elülső terhelést biztosítja, anélkül, hogy túlságosan agresszívan dőlne előre. Az elhelyezés sportosabb, mint az R7-en található bilincses kormányrudak esetében, de lazább, mint az R6 RACE-nél, így jobban megfelel a motorozás különböző típusaihoz.
A 14 literes üzemanyagtartály elegendő utazótávolságot biztosít országúti használat esetén, miközben keskenysége optimális motoros-gép egységet biztosít. Az üzemanyagtartály formáját úgy terveztük, hogy kanyarodás közben bőséges tapadást biztosítson a motoros külső combja és karja számára, azzal a céllal, hogy a kanyar közepén a stabilitás és a kapcsolat érzetét keltse.
Az R9 a Bridgestone Battlax Hypersport RS11 gumiabroncsokkal van felszerelve, amelyek a pályaszintű teljesítményt közúton való használatra hangolják. Ezek a sportgumiabroncsok hihetetlenül nagy teljesítményt nyújtanak a magas szintű tapadásnak, a kanyarstabilitásnak és az érintkezési érzésnek köszönhetően.
Az R9 kapcsolóberendezése intuitív és könnyen használható, a gombok számának minimalizálására összpontosítva a funkciók széles skálájának működtetéséhez. A gomb formáját és használat közbeni érzetét alaposan finomították, hogy optimális működést biztosítsanak kesztyű viselése közben.

2025-ös Yamaha R9

A nagyobb távolságok kényelme érdekében az R9 sebességtartó automatikával van felszerelve, amely 40 km/h vagy annál nagyobb sebességnél harmadik vagy magasabb sebességfokozatban aktiválható. Az utazási sebesség beállítása után 1 km/h-s lépésekben növelhető vagy csökkenthető a kapcsoló egyszeri megnyomásával, vagy folyamatosan a kapcsoló nyomva tartásával. A sebességtartó automatika egy gombnyomással, a fék, a kuplung vagy a gázpedál megnyomásával is kikapcsolható. A motorosok sebességhatárt is beállíthatnak a gépük számára, amely úgy szabályozza a motor teljesítményét, hogy a gép ne lépje túl a kiválasztott sebességet.
Az R9 csúcstechnológiás hattengelyes IMU-ja, amelyet közvetlenül az R1 elektronikus rendszereiből fejlesztettek ki, folyamatosan méri a gyorsulást előre-hátra, fel-le és balra-jobbra irányban, valamint a gép dőlési, gördülési és fordulási irányában mért szögsebességet. Az IMU valós idejű adatokat képes küldeni az ECU-nak, amely vezérli az elektronikus vezetői segédeszközöket, és megváltoztatja a gép viselkedését a motoros által választott támogatási szinttől függően. A motorosok a Yamaha Ride Control (YRC) beállítások segítségével még inkább testre szabhatják a vezetési élményt, amelyek lehetővé teszik a motor teljesítményjellemzőinek és az elektronikus támogatás szintjének kiválasztását a saját preferenciáknak és a vezetési viszonyoknak megfelelően.

2025-ös Yamaha R9

A három integrált, „sport”, „utcai” és „esős” hajtási módot a különböző körülményekhez igazodó, különböző szintekkel rendelkező gyári beállítások egészítik ki két egyéni üzemmód és négy Track mód előzetes beállításának lehetőségével. Ez lehetővé teszi a speciális YRC-beállítások létrehozását bizonyos helyzeteknek vagy körülményeknek megfelelően az elektronikus támogatás szintjének megváltoztatásával, mint például az erőleadás (PWR), a kipörgésgátló (TCS), a hátsó kerék csúszását gátló rendszer (SCS), a fékvezérlő rendszer (BC), a hátsó csúszásszabályozó (BSR), a motorfékvezérlő rendszer (EBM) és az első kerék emelését figyelő rendszer (LIF), amelyek mindegyike közvetlenül az R9 YRC-beállítási képernyőjén keresztül vagy a Yamaha MyRide okostelefonos alkalmazáson keresztül állítható be.

2025-ös Yamaha R9

Az optimális versenystartok érdekében az R9 indításvezérlő rendszerrel is rendelkezik, amely támogatja a motorosokat az indításkor és az álló helyzetből történő gyorsításkor. A pályán való motorozás esetén pedig lehetőség van a hátsó ABS kikapcsolására.
A Yamaha harmadik generációs gyorsváltó rendszere (QSS) lehetővé teszi a kuplung nélküli fel- és visszaváltást, az 1. beállítással gyorsításkor (felváltás esetén) és lassításkor (visszaváltás esetén), míg a 2. beállítással gyorsításkor is lehetővé teszi a visszaváltást, lassításkor pedig a felváltást, ami nagyobb funkcionalitást biztosít az esetek szélesebb körében.

2025-ös Yamaha R9

Az R9 színes, 5”-os TFT-kijelzője négy választható témával testre szabható, míg a Track mód csak a pályán való motorozás során releváns információkat jelenít meg, beleértve a köridőt is. Az R9 kijelzője a Yamaha MyRide alkalmazáson keresztül, a motor fedélzeti kommunikációvezérlő-egységén (CCU) keresztül csatlakoztatható okostelefonhoz. Az alkalmazás a YRC-beállítások módosítására használható, lehetővé téve új YRC üzemmódok létrehozását akkor is, ha éppen nem a motorkerékpáron ülsz. Az alkalmazáson akár 40 különböző üzemmód-beállítási variáció is elmenthető az adott út- vagy pályakörülményeknek megfelelően, majd a hatótávolságon belül feltölthető a motorkerékpárra. Az integrált teljes navigációs rendszer a Garmin StreetCross alkalmazáson keresztül is elérhető. A felhasználók különféle információkat és képeket jeleníthetnek meg a kijelzőn, beleértve a telefonhívásokat, szöveges üzeneteket és időjárás-frissítéseket.
Az Y-Trac alkalmazás még jobbá teszi a szupersport élményét, lehetővé téve a motorosok számára, hogy javítsák a pályán való motorozást és teljesítményüket olyan eszközökkel, amelyek általában csak a profi versenyzők számára állnak rendelkezésre.

2025-ös Yamaha R9

A verseny ihlette Y-Trac alkalmazás professzionális szintű technológiával kínál lehetőséget a vezetési adatok naplózására és elemzésére minden szintű versenyző számára, legyen szó kezdőkről vagy profikról. Az Y-Trac alkalmazással naplózhatók a kör- és szektoridők, valamint a gépadatok, beleértve a dőlésszöget, a motor fordulatszámát, a sebességváltó helyzetét, a sebességet, a gázkar helyzetét és az elektronikus támogató rendszerek, például a kipörgésgátló által nyújtott támogatás szintjét. A GPS-helyadatok bevitele történhet a motoros okostelefonján keresztül, de ha a motoros GPS-egységet szeretne használni a motorkerékpáron, az Y-TRAC összekapcsolható a Garmin GLO2 rendszerrel. Az Y-Trac lehetőséget kínál egy „virtuális box táblára” is, ahol a versenyző box személyzete üzeneteket küldhet a fedélzeti deszkára, miközben a pályán van. Az R9-tulajdonosok regisztrálhatnak az alkalmazás ingyenes próbaverziójára, vagy előfizethetnek a prémium előfizetésre.

Szöveg és kép: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes