Yamaha MT07 – 2025

A kéthengeres naked osztály 2014-es bevezetésekor újradefiniáló motorkerékpárként a Yamaha MT-07 több mint egy évtizede Európa legkelendőbb gépei közé tartozik. A „Japán Sötét Oldala” filozófiát követve a MT-07 futurisztikus stílusával és nyomatékkal terhelt motorjával vezette az iparágat, amely rajongók hatalmas táborát szerezte világszerte. Az éles, néha radikális megjelenés kultuszt adott az MT sorozatnak, és a motorosok új generációját inspirálta arra, hogy két kerékre pattanjanak, és megtapasztalják azt az izgalmat, amit csak az MT közösség tagjai értenek.

2025-ben ismét a Yamaha tűnik a kategória trendteremtőjének, hiszen az MT család legújabb tagját friss, új külsővel, még magasabb specifikációval és Y-AMT-vel felszerelt változattal köszöntheti. Bár a Yamaha MT sorozatának agresszív stílusa kitűnt a tömegből, az MT-07 sikere mindig is a motorozási élménynek köszönhető.

Yamaha MT07 – 2025


Az első MT-07 azonnali sikert aratott könnyű súlyának és az első generációs CP2 motor játékos jellegének kombinációjával, és ez a vigyort kiváltó karakter teszi a MT-07-t modern kori ikonná. Ezek az összetevők továbbra is a 2025-ös MT-07 középpontjában állnak, amelyet úgy terveztek, hogy még élvezetesebb vezetési élményt nyújtson az átdolgozott alváznak és a számos testreszabható vezetési módnak köszönhetően, valamint az YCC-T elektronikus gázkar és a CP2 motor továbbfejlesztett hangzású változata révén, amelyet úgy fejlesztettek ki, hogy még szorosabb kapcsolatot teremtsen a motoros és a gép között. Az eredmény egy sokoldalú, középsúlyú motorkerékpár, egy szórakoztató gép, amely ugyanolyan otthon van a napi ingázásban, mint a hegyi hágókon való átkelésben. De minden fejlődése ellenére a 2025-ös MT-07 továbbra is az a nyomatékos huligán, amelyről hírhedtté vált, bár kifinomultabb, több technológiával és extra prémium alkatrészekkel. Merész és garantáltan mosolyt csal az arcodra.

Yamaha MT07 – 2025

A városi legenda folytatódik! A MT-07-et mindig is dicsérték könnyű súlyáért és sportos természetéért, ezért a Yamaha mérnökei szorgalmasan dolgoztak a súlycsökkentésen a specifikáció jelentős növekedése ellenére. Míg a 2025-ös MT-07-hez hozzáadott technológia általában 4,5 Technológiakg-os növekedést eredményezett volna a teljes tömegben, a legújabb gép súlya mindössze 183 kg – egy teljes kilogrammal kevesebb, mint az előző modellé. A Yamaha szabadalmaztatott spinforging eljárásával gyártott új kerekek csaknem fél kilogrammot takarítanak meg a rugózatlan tömegtől – csökkentve a giroszkópikus hatást vezetés közben, és hozzájárulva egy agilisabb kezelhetőséghez –, miközben az olyan alkatrészek, mint az akkumulátor és az öntött alumínium hármas bilincs szintén jelentős súlymegtakarítást kínálnak. A negyedik generációs MT-07 minimalista karosszériája önmagában felelős a 600 grammos megtakarításért. A Yamaha tervezőcsapata holisztikus megközelítést alkalmazva könnyű és mozgékony motorkerékpárt alkotott, minden lehetőséget megragadott, hogy ahol csak lehetséges legyen a súlycsökkentés – még akkor is, ha a nyereség elhanyagolhatónak tekinthető.

Yamaha MT07 – 2025

Az olyan alkatrészek, mint a légszűrő, a lánc és még az üzemanyagsapka is példák azokra az alkatrészekre, amelyeket néhány gramm megtakarítása érdekében alakítottunk át, hogy a késztermék teljes tömegét a lehető legkisebbre csökkentsék.
A negyedik generációs Yamaha MT-07 elegáns új külsőt kapott a teljesen új karosszériának és a teljesen újratervezett, kétfunkciós LED-es fényszóróegységnek köszönhetően. Az iparág vezető szerepe és az ügyfelek növekvő elvárásai azzal kapcsolatban, hogy milyennek kell lennie egy középsúlyú nakednek, mindig is kulcsfontosságú tényező volt az MT termékcsalád sikerében. A 2014-ben bemutatott első generációs MT-07 egy újfajta motorkerékpárt hozott létre, amely a Japán utcáin található városi szubkultúra által ihletett „Cool Urban Sports” koncepció alapján készült. A következő két generációban az MT-07 a „Japán sötét oldala” dizájnfilozófiát követte, de mindig is megőrizte a „kétszintes” szerkezetet, a motorkerékpár felső része a motoros és a gép egységéből fakadó szépséget fejezi ki, míg az alsó rész lecsupaszított és funkcionális maradt. A gép vizuális vonzerejének megértésével ugyanezt a filozófiát a negyedik generációs modellnél is megtartottuk, miközben a gondosan megformált karosszéria még magasabb minőségi szintet kapott.

Yamaha MT07 – 2025

Míg a mérnöki munka nagy része a súlycsökkentésre és a súly minimalizálására összpontosított, az MT-07 stylistjai igyekeztek megőrizni egy bizonyos fokú volument a legújabb projektjükkel – így biztosítva egy jól arányos, teljes méretű motorkerékpárt, amelyet az európai motorosok igazán magukénak érezhetnek. A MT-07 egy szórakoztató motorkerékpár, és a tervezőcsapat ezt igyekezett közvetíteni a stílusban. Előre a karaktert a fényszóróegység határozza meg, a kompakt LED-es lámpákat szándékosan úgy alakították ki, hogy két bámuló szemnek tűnjenek, és jellegzetes arcot kölcsönözzenek a MT-07-nek. Nagy gondot fordítottunk a tömlők és a kábelezés csomagolására, hogy a kompakt üzemanyagtartályon és az új hátsó részen keresztül megőrizzük a tiszta megjelenést, amely szintén különálló megjelenést biztosít. Kikapcsolt gyújtás mellett a hátsó lámpa körvonalai keskenyek, a dizájn azonban akkor kel életre, amikor a motorkerékpár életre kel. Bekapcsolva a piros LED-es hátsó lámpákat úgy alakították ki, hogy hangsúlyozzák a vezető és a gép közötti kapcsolatot, erős függőleges tengelyt hozva létre, amely a megvilágított hátsó egységből és a vezető hátából áll – ez egy jellegzetes megjelenés, amely valóban megragadja a járókelők figyelmét. Technikailag nagy gondot fordítottak arra, hogy a karosszéria a lehető legkönnyebb legyen, a 2025 MT-07 burkolata 600 grammal kevesebbet nyomnak, mint az előző változatai.

Yamaha MT07 – 2025

De az érzelmek mindig is kulcsfontosságú tényezők voltak ennek a legkelendőbb modellnek a megformálásakor, és a jellegzetes dizájn hű marad az MT család hagyományaihoz. Bár az MT-07 számos utánzatot szült az évek során, egyik sem tudta elérni a kategória meghatározó gépének puszta érzelmeit vagy formatervezési tisztaságát. Vadonatúj stílusával a 2025-ös Yamaha MT-07 ismét magasabbra helyezi a lécet a középsúlyú naked osztályban.
A CP2 platformon először megjelenő 2025 MT-07 a Yamaha chippel vezérelt fojtószelep-rendszerrel rendelkezik, amelyet korábban az MT-sorozat nagyobb kapacitású modelljeiben használtak. Ennek a ride-by-wire gázadó Technológiának az alkalmazása lehetővé teszi, hogy az MT-07 elektronikus segédrendszerek egész sorát alkalmazza, amelyek lehetővé teszik a testreszabást és segítik az élvezetet. Az MT-07 kiváló gázreakciója mostantól három YRC (Yamaha Ride Control) beállítással rendelkezik, amelyek a motoros preferenciáinak és útviszonyainak megfelelően változtatják a teljesítményjellemzőket. Az YCC-T megkönnyíti a szériafelszereltséghez tartozó kapcsolható kipörgésgátlót, az Y-AMT sebességváltót, és lehetővé teszi a Yamaha harmadik generációs fel-le váltójának felszerelését, amely a szériafelszereltséghez tartozékként rendelhető.

Yamaha MT07 – 2025

A 2025-ös MT-07 Y-AMT exkluzív, szériatartozék sebességtartó automatika is, amely növeli a kényelmet és csökkenti a fáradtságot az autópályán való motorozás során. A MT-07 előre beállított két gyári YRC móddal érkezik, Sport és Street, egy harmadik egyéni beállítással, amelyet a felhasználó határozhat meg a TFT műszerfalán vagy az ingyenes MyRide alkalmazáson keresztül. A motoros három teljesítménytérkép és két kipörgésgátló szint közül választhat, valamint kikapcsolhatja a beavatkozást. A Sport módot a lelkesebb motorozáshoz fejlesztették ki, például pályákon vagy kanyargós utakon. Előre be van állítva, hogy a legérzékenyebb teljesítménytérképet (PWR1) és alacsonyabb szintű kipörgésgátlót (TCS1) kínáljon. A mindennapi használatra tervezett utcai üzemmód lágyabb teljesítményleadást (PWR2) és a legmagasabb szintű beavatkozást (TCS2) alkalmazza. A harmadik teljesítménybeállítás (PWR3) biztosítja a legenyhébb teljesítményt, amely nedves időjárási és alacsony tapadási viszonyokhoz is megfelelő, és a felhasználók a három teljesítményfokozat és a három kipörgésgátló beállítás közül bármelyiket választhatják (beleértve a beavatkozás teljes kikapcsolásának lehetőségét) az egyéni elő beállításhoz.

Yamaha MT07 – 2025

Az Y-AMT-vel felszerelt MT-07-ek esetében a további YRC-beállítások tovább tükrözik a kiválasztott vezetési módot. Kézi (MT) beállítás esetén a MT-07 Y-AMT ugyanazokat az üzemmódokat használja, mint a kézi változat. A két AT-beállítás mindegyikének saját YRC módja van. D módban a rendszer a gázreakció, a TCS és a váltás kiegyensúlyozott kombinációját biztosítja, hogy minden körülmények között megfelelő beállítással rendelkezzen. D+ módban a YRC különböző szintű TCS-beavatkozást biztosít, és hosszabb ideig tartja az egyes sebességfokozatokat – arra ösztönözve a motorost, hogy élvezze a CP2 motor felpörgetését, és kibontakoztassa az innovatív váltási mód által kínált legélénkebb teljesítményszinteket.
Az MT-07 friss karosszériája mellett az átdolgozott vezetési pozíció sportosabb érzést és egységérzetet kölcsönöz a gépnek. Keskeny derékvonalával és 805 mm-es ülésmagasságával a 2025-ös MT-07 a motorosok széles köre számára elérhető, miközben a nagyobb testalkatúak számára is jól arányos és tágas marad. Az előző modellhez képest az új MT-07 kormánya 18 mm-rel szélesebb, 22 mm-rel alacsonyabb és 9,3 mm-rel hátrébb van, míg a lábtartók 10 mm-rel alacsonyabbak a nagyobb lábtér érdekében.

Yamaha MT07 – 2025

Annak érdekében, hogy a motorkerékpár könnyebben hozzáférhetővé váljon, és hogy a motorkerékpárral való kapcsolat érzését hangsúlyozzák, az üzemanyagtartály fedele keskenyebb, annak ellenére, hogy az új YCC-T elektronikus gázkar és az új akusztikai erősítő rendszer csatornái találhatók rajta. A kialakítás megkönnyíti a motorosnak, hogy térdével megfogja az üzemanyagtartályt, ami nagyobb magabiztosságot ad a kanyarokban a pályanapokon. Maga az üzemanyagtartály kialakítása új, de megtartja a 14 literes kapacitást, mint korábban. A motoros kényelmét tovább segíti az új, két darabból álló ülésszerelvény, amely kifinomult mérettel, formával és párnázással rendelkezik mind a vezető, mind az utas számára. Ezek együttesen megkönnyítik a motoros számára a motorkerékpárra való felszállást és a testsúly mozgását vezetés közben, valamint megkönnyítik a tank térddel való megfogását sportos vezetés közben.
A legendás 690 köbcentiméteres CP2 párhuzamos ikermotorral hajtott, negyedik generációs MT-07 innovatív hangzást fokozó rendszerrel rendelkezik, amely valóban növeli a hangzás élményét vezetés közben, javítva a vezető és a gép közötti kapcsolatot. A CP2 már eddig is egyedi hangot produkál egyenetlen gyújtási időzítésének köszönhetően, és most a szívócsövet úgy hangolták, hogy optimalizálja a motor hangját a fojtószelep nyitásakor, jellegzetes morgást keltve, különösen a középtartományban történő gyorsításkor.

Yamaha MT07 – 2025

A kívánt eredmény elérése érdekében a mérnökök optimalizálták a szívórendszer alkatrészeinek méretét, alakját és elrendezését, beleértve a légszűrőt, a szívócsatornát, a szívótölcsért és a szívófedelet. Maga a hangerősítő négy nyílásból áll az új üzemanyagtartályfedélen, amelyek felerősítik az optimalizált motorhangot, és a gondosan kialakított hanghullámokat a motoros felé irányítják. Az eredmény leginkább a lassú kanyarokból való kihajtáskor észlelhető, 25-50% közötti gázkarnál, és nagyobb szimbiózist hoz létre a vezető és a gépe között, ami izgalmasabb utazást eredményez, és ünnepli a díjnyertes CP2 erőforrás jellemzőit.
Új, 41 mm-es fordított villák díszítik az új MT-07 elejét, amelyek modernebb és prémiumabb megjelenés mellett egy sokkal jobban beültetett érzést nyújt az elülső részen. A fordított villák az új vázzal kombinálva sportosabb és vonzóbb utazást biztosítanak, míg az új öntött alumínium hármas bilincs az első a nagy kapacitású Yamaha modellekben. Az új dizájnú szerkezet majdnem fél kilogrammal könnyebb, mint az előző MT-07-es modellben található elem, ami jelentős szerepet játszik a teljes súlycsökkentési programban, és hozzájárul a könnyű és agilis kormányzáshoz, amiért ezt a modellt mindig is nagyra tartották. Hátul a lengéscsillapítót és a lengőkart úgy optimalizálták, hogy kiegészítsék az új orr-részt és az alváz egyéb fejlesztéseit, állítható előfeszítéssel és visszapattanás csillapítással, lehetőséget adva a motorosoknak arra, hogy személyes körülményeiknek és vezetési stílusuknak megfelelően módosítsák az utazást.

Yamaha MT07 – 2025

Az új felfüggesztés mellett az MT-07-en először kettős négydugattyús, radiálisan szerelt féknyergeket is alkalmaznak. Ezek jobb merevséget kínálnak az erősebb és egyenletesebb fékerő érdekében.
A könnyebb és jobban összekapcsolt tengelykapcsoló-működtetés érdekében a standard MT-07 mostantól Assist & Slipper (A&S) tengelykapcsolóval van felszerelve. A tengelykapcsoló két vezérműtengelyt, egy segéd- és egy csúszótárcsát használva simább és stabilabb gépet hoz létre, miközben visszavált, és körülbelül 22%-kal csökkenti a tengelykapcsoló kar behúzásához szükséges erőt.Az A&S tengelykapcsoló kialakítása gátolja a sebességváltó cseréjekor keletkező ellennyomatékot és túlzott motorféket, lehetővé téve a következetesebb és pontosabb kanyarvételt, míg a legújabb modellben kínált csúszási szintet finomhangolták, hogy az MT-07 sportos természetének megfelelő szintű motorféket hozzanak létre.
A MT-07 a negyedik generációs MT-07 frissített vázát és alvázát tartalmazza, amelyet a jobb kezelhetőség és az alapfelszereltségként kínált új technológia könnyebb beépítése érdekében módosítottunk. A nagy merevséget és szilárdságot biztosító, nagy szakítószilárdságú acélcsövek felhasználásával a váz súlya megegyezik az előző generációs MT-07-éval, körülbelül 14,8 kg, annak ellenére, hogy 12-13%-kal nagyobb torziós, hosszanti és oldalirányú merevséget kínál. Különösen a lengőkar tengelyegység különbözik jelentősen a régi modelltől, új formájával, vastagságával és merevítésével, ami kritikus szerepet játszik a motorkerékpár egyensúlyának és a kezelhetőség agilitásának meghatározásában.

Yamaha MT07 – 2025

Bár megjelenésében hasonlít az előző modell vázához, csak a kormányoszlop maradt ugyanaz. Az acélcsövek átmérőjét és vastagságát, valamint a megerősítő lemezeket felülvizsgálták. A változtatásokat nemcsak a 2025-ös MT-07 kezelési jellemzőinek javítása érdekében hajtották végre, hanem az új YCC-T gázkar és az Y-AMT elhelyezése érdekében is, anélkül, hogy a légszűrő vagy az üzemanyagtartály kapacitását veszélyeztetnék. Az erősen frissített váz egy átdolgozott lengőkarral van kombinálva. Az aszimmetrikus kialakítás 2014-es megjelenése óta része a MT-07 DNS-nek, és ez a negyedik generációs modellben először kerül átdolgozásra. A felső felületeket lefaragtuk a súlycsökkentés és a korszerűbb megjelenés érdekében, miközben a merevséget is optimalizáltuk, hogy együttműködjön az új vázzal és a 41 mm-es, fejjel lefelé fordított villákkal. A változtatások eredményeként az új alváz és felfüggesztés nagyobb stabilitást és jobb kezelhetőséget kínál a csomagok szállításakor. A 34 literes eredeti Yamaha tetőcsomagtartóval felszerelve az ügyfelek nagyobb sokoldalúságot tudnak kihozni az MT-07-ből a hosszabb utak során.
A 2025-ös MT-07 egy vadonatúj, a Yamaha szabadalmaztatott kovácsolási technikájával gyártott keréktárcsa-kialakítással készült. Az eljárás eredményeként vékonyabb, és ezért könnyebb felni jön létre anélkül, hogy a szilárdság csökkenne. Ennek eredményeképpen a legújabb MT-07 keréktárcsái 480 grammal könnyebbek, mint az előző változaté, így a motorkerékpár tehetetlensége elöl és hátul egyaránt 4%-kal csökkent.

Yamaha MT07 – 2025

Ezek a könnyebb kerekek nemcsak a jármű tömegének általános csökkentéséhez járulnak hozzá, hanem a csökkent tehetetlenségnek köszönhetően növelik az agilitást, különösen az elülső részen. A SpinForged kerekek Dunlop Sportmax Q5A gumiabroncsokkal vannak felszerelve, amelyek arról híresek, hogy a könnyű kezelhetőség érzetét tartóssággal és nagyszerű mindenoldalú képességekkel párosítják. A Sportmax gumiabroncsok tökéletesen kiegészítik az MT-07 alvázát és sokoldalú képességeit, mivel otthon vannak nedves és száraz körülmények között, valamint sokféle felhasználásban.
A 2025-ös MT-07 5″-os színes kijelzővel van felszerelve, amely négy különböző témát kínál a motoros számára, amelyek közül a kormány kapcsolóberendezésén keresztül lehet kiválasztani. A sebességmérő és a fordulatszámmérő mellett az átfogó műszerek üzemanyagmérőt, átlagos üzemanyag-fogyasztást, levegő hőmérsékletet és sebességváltó jelzőt is tartalmaznak. Minden elrendezés kiemeli a sebességmérőt, de az információkat különböző módon jeleníti meg, hogy megfeleljen a motoros ízlésének vagy vezetési stílusának. A városi kultúrából született MT-07 tele van olyan funkciókkal, amelyek segítenek a motorosnak eligazodni a város utcáin. A TFT műszerfala az ingyenes MyRide alkalmazáson keresztül csatlakoztatható a motoros okostelefonjához. Az alkalmazás lehetővé teszi a motoros számára, hogy hívásokat fogadjon és kezelje a zenét menet közben, valamint képes változtatni a kerékpár YRC üzemmódjának beállításain. A motorosok telepíthetik az ingyenes Garmin StreetCross alkalmazást is, és párosíthatják az MT-07 műszerfalával, hogy teljes térképes vagy kanyaronkénti navigációt kínáljon valós idejű forgalmi információkkal.

Yamaha MT07 – 2025

A 2025-ös MT-07 számos extra funkciójának elérése érdekében új kapcsolóberendezéseket fejlesztettek ki. Belül az új kapcsolók rugalmas nyomtatott áramköri lapokat alkalmaznak, amelyek lehetővé teszik több funkció kezelését, míg kívülről nagy figyelmet fordítottak az egyes gombok formájának és érzetének optimalizálására. Az eredmény egy intuitív kapcsolóberendezés-rendszer, amely teljes mértékben integrálva van az MT-07 funkcióival, de nem foglal több helyet, mint az előző generációs modell elemei. Az irányjelzőket frissítettük, és három új funkcióval rendelkeznek a szokásos irányjelző és veszélyjelző funkciók mellett. Az új „három villanás” funkció a gomb „lágy” érintésével aktiválható. Ez egy rövid, három villanásból álló sorozatot eredményez, amely ideális sávváltáskor, míg a gomb erősebb megnyomása teljesen aktiválja a villogót. Az irányjelzők automatikusan kikapcsolnak, és 15 másodperc után automatikusan kikapcsolnak, ha a motorkerékpár több mint 150 métert tett meg. Ezenkívül a 2025-ös MT-07 vészfékezés jelző rendszerrel is rendelkezik, amely érzékeli a hirtelen fékezést, és automatikusan bekapcsolja mindkét irányjelzőt, hogy figyelmeztesse a többi közlekedőt a gyors lassításra.

Szöveg és kép: Yamaha

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes