A GB350S kezdőknek és haladóknak, ingázóknak és kalandoroknak egyaránt tökéletes társa lehet, hiszen praktikus a hétköznapokon, új élményekkel ajándékoz meg a hétvégéken és partner az ismeretlen tájak felfedezésében. Mindegy, hogy kávézni vagy kirándulni indul-e a tulajdonosa, e sármos, szabadon személyre szabható GB350S minden kilométert élménnyé varázsol. Egy kormány, két kerék és végtelen lehetőség… Ez a motorozás színtiszta élvezete.
A GB350S egyebek mellett a 348 cm3-es, SOHC-vezérlésű, kétszelepes, léghűtéses motornak köszönheti különleges mivoltát.
Ez az álomszép, csupa szív, csupa lélek erőforrás a Honda saját fejlesztése, s annak köszönheti jellegzetes, pulzáló hangját, hogy optimalizálták az égési folyamatot és nagy tömegű lendkereket alkalmaztak. Ez utóbbi a rezgések csökkentését is elősegíti, akárcsak a váltótengelyre szerelt ellensúly és a főtengely előtt elhelyezett kiegyensúlyozó tengely. A PGM-FI üzemanyag-befecskendező rendszer részeként egyenes, optimalizált átmérőjű levegőzőcsövön érkezik az oxigén az égéstérbe, melynek hosszát úgy határozták meg, hogy az alsó fordulatszám-tartományban is jelentős nyomaték álljon a pilóta rendelkezésére.
A stabil levegőellátás érdekében a szívócsatorna közvetlenül a légszűrőház mögött kapott helyet, a cső pedig végigszalad az ülés alatt, majd keresztül a légszűrőház tetején. Mindez az alsó fordulatszám-tartományban jelentkező nyomaték növelését és a szívdobbanásra hasonlító motorhang elérését is szolgálja. Már a tervezés kezdeténél fő szempont volt, hogy a 45 mm-es csőben végződő kipufogó is magával ragadó hangon daloljon. Ennek megfelelően a leömlő dupla rétegű csőből készül, és kissé megdöntötték, hogy optimális legyen a gázok áramlása. Ráadásként csak egy tágulási kamrát alakítottak ki a rendszerben – ennek tudható be a jellegzetes, mély hangú pulzálás, ami oly tökéletesen illik a modellhez.
Az – 5500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – maximális teljesítmény 21,1 LE, (15,5 kW) míg a legnagyobb forgatónyomaték eléri a 29,0 Nm-t (3000 f./perc). A furat és a löket 70 mm, illetve 90,5 mm, a sűrítési viszony pedig 9,5:1. A klasszikus megjelenés dacára a GB350S a Honda legújabb műszaki megoldásait hordozza. Erről tanúskodik a rendkívül kis belső súrlódású, 10 mm-es dugattyúeltolású, aszimmetrikus hajtórudakkal és zárt forgattyúházzal gyártott motor is, amit úgy építettek, hogy a lehető legkisebb legyen a fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A szükséges olajmennyiség elérése és az olajkeveredés elkerülése érdekében a zárt forgattyúház és a váltóház közé választófal került. A válaszfalban található membránszelep a forgattyúházban uralkodó nyomás – dugattyúmozgás okozta – változásait követve nyit és zár.
Nyitott állásban egy fúvókán át kenőanyagot juttat a dugattyúra, hogy hűtse azt, továbbá gondoskodik a hajtórúdcsapágy kenéséről is. Ezt követően az olaj a váltókamrába kerül, ahol ugyancsak csökkenti a súrlódást, ilyenformán az üzemanyag-hatékonyságot is fokozza. Az optimális hőcserét szem előtt tartva a hűtőbordák méretét, vastagságát és sűrűségét egyaránt nagy gondossággal határozták meg. A motor megjelenésén ugyancsak sokat dolgoztak, így nemcsak erőforrásként, hanem stíluselemként is szolgál. Az égéstér mögötti terület hűtését egy hengerfejben kialakított, szinte a hengerfej teljes felső részére kiterjedő olajcsatornával oldották meg, ezzel 10%-kal csökkent az üzemi hőmérséklet. Az ötfokozatú váltó első négy áttételét az ideális városi nyomatékleadást figyelembe véve számolták ki, míg az ötödik „gang” a sokoldalúság jegyében született – 30 km/órától egészen autópálya-tempóig használható.
A tengelykapcsoló használatát alumínium kuplungasszisztens könnyíti meg, alkalmazásával 30% lett kisebb a kuplungkar behúzásához szükséges erő. Ráadásként nyomatékhatároló akadályozza meg, hogy a hátsó kerék blokkoljon visszakapcsolás vagy határozott fékezés közben. Roppant hasznos a Honda által fejlesztett Honda Állítható Nyomatékszabályozó (Honda Selectable Torque Control – HSTC) is, hiszen minden helyzetben biztos tapadást garantál, így a kezdők is magabiztosan motorozhatnak a GB350S nyergében. A jövőbe mutató műszaki megoldások hozadékaként az erőforrás fogyasztása csupán 2,5 l/100 km (WMTC szabvány szerint), tehát – 15 literes üzemanyagtartályával – kb. 600 km-es hatótávolsággal büszkélkedhet a típus.
A GB350S alapját hagyományos, acélcsövekből összeállított bölcsőváz adja. Optimalizált hossz- és keresztirányú, valamint csavarodási merevségének köszönhetően nemes egyszerűséggel tökéletes érzetet nyújt. Ez elmondható a 60×30 mm-es zártszelvényből gyártott lengővilláról is, hiszen kiszámítható és hatékony az erőleadás. A villaszög 27°, az utánfutás 120 mm, a tengelytáv 1440 mm, míg a villaeltolás 45 mm-es. A nyereg javítja a használhatóságot, az ülésmagasság ugyanis csak 880 mm, és nem lehet panasz a GB350S tömegére sem, lévén, hogy csupán 178 kg. Előnyös, a viszonylag nagy, 168 mm-es szabad hasmagasság is, ahogy a jól eltalált kormánygeometria, az alacsony tömegközéppont és a hátra húzott kormány is jelentősen megkönnyíti az amúgy is egyszerű kezelhetőséget. Mindez a városi közlekedés tökéletes eszközévé teszi a Honda újdonságát, különösképp, hogy a 43°-os villaszögnek hála a fordulókör sugara 2,3 méter.
A 106 mm-es rugóúttal felvértezett, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű első teleszkópokat – a klasszikus stílushoz illően – fekete gumiharmonika óvja a külső behatásoktól, míg a 120 mm-es löketű kétoldali hátsó rugóstagokat a finom hangolás és a nitrogéntöltés teszi érdekessé. Elöl 310 mm-es tárcsa és újonnan tervezett, nagy merevségű, kétdugattyús féknyereg emészti fel a mozgási energiát, hátul pedig egydugattyús féknyereg és 240 mm-es tárcsa párosa felel a lassításért.
Hogy a fékrendszer is a legmagasabb színvonalat képviselje, a fékbetéteket nagy élettartamú súrlódóanyaggal vonják be és kis méretű, illetve tömegű ABS-szabályozót építenek be. Emellett minimálisra csökkentették a kerekek forgási sebességét mérő tárcsa méretét, hogy ne borítsa fel az esztétikai egységet. Maga a kerékgarnitúra 14 ágú, öntött alumíniumfelnikből áll össze, az első 19”, a hátsó 17” átmérőjű. A kiváló úttartást 100/90 R19 és 150/70 R17 méretű Metzeler Tourance Next abroncsok szavatolják.
A GB350S maga az egyszerűség és a letisztultság – vérbeli klasszikus Honda kortalan, ikonikus, múltidéző megjelenéssel. Acél üzemanyagtartályával, műgyanta alapú oldalidomaival és jellegzetes arányaival a motorozás aranykorát vetíti elénk, fényezett sárvédői pedig a prémium színvonalról árulkodnak. A gyönyörű, kör alakú fényszóró megjelenésében klasszikus, műszakiságát illetően viszont roppant fejlett, ugyanis 4 LED-izzó (3 felső, 1 alsó) került bele fényforrásként. Szintén LED-ek az irányjelzők, még inkább kihangsúlyozva a GB350S korszerű mivoltát.
A fekete részletek, közöttük a motor, a lámpakeret, a villaszár, a lengővilla, a leömlő, a kerékgarnitúra és a hátsó rugópár még egyedibbé teszik a GB350S megjelenését. A kompakt műszeregység két részből áll. Bal oldalon, a gyújtáskapcsolótól némiképp eltolva egy analóg sebességmérő kapott helyet, míg jobb oldalon egy váltófokozatot, pillanatnyi és átlagfogyasztást, valamint aktuális hatótávolságot is megjeleníteni képes, ECO-lámpával kiegészített digitális kijelző mutatja az adatokat.
A hátsó irányjelzők Automatikus Vészvillogóként (Emergency Stop Signal, ESS) is hozzájárulnak a menetbiztonsághoz. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy vészfékezéskor automatikusan bekapcsol a négy irányjelző, késlekedés nélkül figyelmeztetve a többi közlekedőt. Kanyarodásnál és előzésnél csak az index aktiválása hárul a vezetőre, a kikapcsolás ugyancsak elektronikusan vezérelt. A rendszer folyamatosan figyeli az első és hátsó kerék forgási sebessége közötti különbséget, s lekapcsolja az indexeket, ha a jármű ismét egyenletes tempóval halad.
Style Csomag
Ez az összeállítás különféle tartozékokkal hangsúlyozza ki a GB350S klasszikus stílusát. Az alábbi tételeket tartalmazza:
- Felső motorvédő cső – 28,6 mm-es, extra vastag acélcső a feltűnő megjelenésért.
- Üléstakaró idom – beborítja a hátsó nyerget, egyszersmind sportosabbá és veteránosabbá varázsolja az összhatást.
- Kormányvégek – még csavarjuk is egyedi, így még jellegzetesebb lehet a GB350S.
- Szélvédő – fokozza a menetkomfortot a pilóta és az utas számára, ugyanakkor még sportosabb megjelenéssel ruházza fel a modellt.
- Oldalborítás az üzemanyagtartályra – véd a sérülésektől és elősegíti a pilóta térdének megtapadását.
- Ködlámpa – javítja a látási viszonyokat rossz időben, a kormányon elhelyezett, integrált kapcsolóval vezérelhető.
Travel csomag
Növeli a kényelmet és a használati értéket a hosszabb túrákon. Az alábbi tételeket tartalmazza:
- Üléstáska és táskatartó – könnyen lecsatolható, 14 és 10 literes jobb, illetve bal táska erős, ballisztikai nejlonból.
- Térdvédő – úgy alakították ki, hogy elterelje a menetszelet és az esőcseppeket a vezető kezéről és karjáról.
- Túraplexi – 355 mm magas, így eltereli a levegőt a vezető fejétől és vállától.
Az összeállítás extraként rendelhető, 5 fokozatban állítható markolatfűtéssel és praktikus USB-aljzattal tehető teljessé, illetve elérhető kevésbé magas túraplexi is. A csomagban foglalt termékek természetesen egyenként is megvásárolhatóak.
A 2025-ös GB350S az alábbi színekben lesz elérhető: Puco Blue (kék), Gunmetal Black Metallic (metálfekete), Pearl Deep Mud Gray (gyöngyházszürke).
Szöveg és kép: Honda Magyarország