Egy különleges expedíció az indiai Ladakh régióba, ahol csak átalakítás nélküli motorkerékpárokat és üzletben kapható gumiabroncsokat tesztelnek nagyon nehéz körülmények között tereputakon. A hat Honda Africa Twin gépre szerelt Metzeler Karoo 4 abroncsok voltak a főszereplői egy egészen különleges, a Honda által szervezett túrának, amely lehetővé tette a motorkerékpárok és az abroncsok teljesítményének értékelését a kihívásokkal teli környezetben – a Himalája útjain, India Ladakh régiójában.
A csapat az aprólékos felkészülési programnak köszönhetően képes volt a legnagyobb magassággal kapcsolatos nehézségek leküzdésére, megmásztak négy Himalája hágót, összesen több mint 300 kilométert haladtak, alig több mint 8 óra alatt.
A csapatot Carlo Fiorani (Honda), Salvo Pennisi (Metzeler), Thorsten Dentges (Motorrad) és Carlo Pettinato (Due Ruote) újságírók, valamint a versenyző Francesca Gasperi és Marco Aurelio Fontana alkotta. Vegyes terep- és aszfaltos utakon haladtak, állandóan 4500 méteres tengerszint feletti magasságban, a Tsaga La, Photi La, Umling La és Nurbu La hágókon keresztül.
A használt motorkerékpárok Honda Africa Twin-ek voltak, az ES és Adventure Sports változatoknál Metzeler Karoo 4 abroncsokat szereltek fel, hátra 150/70 R18 M/C 70T M+S TL méretben és előre 21 hüvelykes (90/90 – 21 M/C 54T M+S TL, valamint 19 hüvelykes 110/80 R19 M/C 59T M+S TL gumikat, a motorokra SC-Project kipufogót szereltek.
Indulás a Pangong-tótól, nagyon közel a kínai határhoz, reggel 7 órakor. Az első himalájai hágót – a Tsaga La-t – gyorsan elérték körülbelül 70 kilométeres sima, gázlós és homokos háttérrel teli szakaszon.
A második hágó, a Photi La felé egy nagyon keskeny, kanyargós, látványos hegyi úton haladva, omladozó aszfalttal, ami helyenként hiányzott találkoztak. Az 5000 méter feletti magasságot a versenyzők és a motorosok egyaránt érezték, de nem jelentett különösebb kihívást a csapat fizikai felkészültségének és az Africa Twins kifinomult elektronikus üzemanyag-befecskendezőjének köszönhetően, amely tökéletesen kompenzálta az oxigéncsökkenést. A csapat a Photi La-hágóról való leereszkedés után gyorsan elérte az expedíció legmagasabb magasságát, az Umling La-hágót, amely közel 5900 méteres tengerszint feletti magasságával jelenleg a világ legmagasabban megközelíthető hágója.
A motorosok ezután leereszkedtek a szintén jóval 5000 méter feletti Nurbula-hágóhoz, a magaslati kaland utolsó szakaszaként. Az egész csapat nagyon elégedett volt, amikor a stopperóra 8 óra 4 perc és 14 másodpercnél megállt, ami lenyűgöző eredmény ennek a magashegyi útvonalnak a körülményeit és jellemzőit figyelembe véve. A Honda Africa Twin és Metzeler Karoo 4 abroncsokból álló csomag tehát megerősítette, hogy ideális kombináció kalandtúrákhoz, köszönhetően az olyan tulajdonságoknak, mint a nagy autonómia és a kivételes kezelhetőség, amely lehetővé tette a kihívást jelentő tereputakon való könnyű közlekedést is.
Valójában a Metzeler Karoo 4 abroncsok példás terepen való tapadást nyújtanak, feneketlen sárban is, és jelentős úttartással párosulnak, függetlenül a terheléstől, köszönhetően a nedves úton nyújtott kiváló tapadásnak és a vezetőt segítő integrációnak. Ehhez járul még az extrém kopás-, vágás- és szakadás elleni állóképesség.
Salvatore Pennisi, a Metzeler tesztelési és műszaki kapcsolatok igazgatója így nyilatkozott: „Ez a bravúr megerősíti a Honda Africa Twin és a Metzeler abroncsok közötti, régóta fennálló együttműködést.
2017-ben a Metzeler MC 360 abroncsokkal szerelt Honda Africa Twins-szel három világrekordot értünk el az Argentína és Chile határán fekvő Nevado Ojos del Salado vulkán megmászásával. Hét évvel később itt vagyunk egy új kalanddal, egy ugyanolyan kihívásokkal teli környezetben, ahol a Honda Africa Twin, jelen esetben Metzeler Karoo 4 abroncsokkal volt felszerelve Indiában. Az útvonal kivételes tesztterepnek bizonyult mind a motorkerékpár, mind az abroncsok számára, ismét megerősítve, hogy ez egy abszolút nyerő kombináció.
Mind a 19, mind a 21 hüvelykes változatban a Honda Africa Twin és a Metzeler Karoo 4 abroncsok kombinációja egyedi teljesítményt nyújtott a gyorsan növekvő kalandtúra szegmensében. Terepen vagy aszfalton, szárazon vagy nedvesen, minden körülmények között élveztük a tökéletes kölcsönhatást és egyensúlyt a kerékpár és a gumik között. A technikai élmény mellett ott volt az emberi oldal is, csodálatos társakkal, nagyszerű versenyzőkkel és barátokkal.”
Carlo Fiorani, a Honda Motor Europe Ltd Olaszország képviseletében az alábbiakat mondta: „Fantasztikus utazás egy olyan régióba, ahol a tibeti kultusz mindenhol érezhető. Lenyűgöző templomok és minden kanyar után megnyíló látványos panorámák, végtelen ösvények, amelyek a világ legtávolabbi helyeire vezetnek, tiszta örömutazás ez a rally szerelmeseinek. Ez a kaland örökre megmarad, köszönhetően annak a csapatnak is, amelyet mindig is egyesített az extrém motorozás iránti szenvedély. Útitársként minden nehézséggel együtt néztünk szembe és győztük le ezeket, és egy felejthetetlen élmény megosztásával igazi barátságot alakítottunk ki.
Az Africa Twin az elért magasságok ellenére is szépen kezelte a kihívásokat, könnyű irányíthatóságuk és erejük lehetővé tette, hogy gyorsak, és egyben biztonságosan tegyük meg a távot mind közúton, mind terepen. Egy igazi Rally Queen!”
Szöveg: Buny
Kép: Metzeler