Az új Panigale V2 és az új Streetfighter V2 sorozatuk legkönnyebb modelljei. Ez a két nagy teljesítményű motorkerékpár, amelyet a maximális vezetési élményre terveztek, és a teljesen új tervezési megközelítésnek köszönhetően a versenypályán és az úton egyaránt örömet tud majd szerezni. Új mércét állítanak fel a kompaktság és a könnyű szerkezet tekintetében.
A Ducati Panigale V2 korszakos változást jelent a kéthengeres sportmotorjainak történetében. Ez egy olyan motorkerékpár, amely átveszi az olyan ikonikus modellek hagyományait, mint a 748, a 848 és a 959, amelyek sportosságát megőrzi, de könnyű vezetni, és nagyszerű szórakozást kínál az úton.
Az új kéthengeres Panigale egy teljesen újratervezett motorkerékpár, amely az új 90°-os V2-es motornak és a monocoque váznak köszönhetően a valaha volt legkönnyebb Panigale. Az új Panigale V2 dizájnját a nemrégiben piacra dobott Panigale V4 ihlette, amelynek jellemzői a feszes és letisztult vonalak, ez egy agresszív és egyben elegáns sportmotorkerékpár. A burkolaton belül passzív szellőzőrendszer gondoskodik arról, hogy a vezető friss levegőt kapjon, és a hűtőből kiáramló forró levegőt elirányítsa tőle. A teljes LED-es fényszóró kettős nappali menetfénnyel rendelkezik, ami ugyanazt a határozott „kinézetet” kölcsönzi neki, mint nagyobb testvérének. Az új üzemanyagtartályt úgy tervezték, hogy támogassa a vezetőt a sportos vezetésben. Az ergonómiát úgy alakították ki, hogy csökkentsék a csukló feszülését, miközben kanyarodáskor megőrzik a kiváló visszajelzést. A hátsó rész teljesen fedett, mint a MotoGP Desmosedicije. A teljes LED-es hátsó lámpa két részből áll, a Ducati sportmotorok hagyományainak megfelelően.
Az ülés alatti hangtompítókban végződő kipufogó a Panigale versenyhagyományait idézi, és kiemeli a motorkerékpár sportos jellegét. Az új, 6 küllős „Y” könnyűfém keréktárcsák három csoportba rendezve az ikonikus Marchesini háromküllős megjelenésének modern újraértelmezése. A kerekek fekete színe hangsúlyozza a Ducati piros, teljes burkolatát. A versenypályán végzett fejlesztési tesztek során az új Panigale V2 az előző modellnek megfelelő teljesítményszintet ért el. Ennek oka a 17 kg-os súlycsökkentés, a könnyű és modern futómű, az új ergonómia, a nagy nyomatékú motor és a jobb vezethetőség, amely nem hasonlítható össze az előző V2-es modellel. Az új Panigale V2-ben a vezető az első kanyartól kényelmesen érzi magát, és a kisebb erőfeszítésnek köszönhetően könnyedén vezethetiő, gyorsabban eléri határait. Közúton azonban az új Panigale V2 a valaha volt legkönnyebb és legélvezetesebb Ducati sportmotornak bizonyul. Az elejét kevésbé terhelő üléshelyzetnek, a könnyű kezelhetőségnek és a hőkomfortnak köszönhetően a vezetési élmény új szintre emelkedik.
A Ducati a Fight Formulát az új Panigale-ből a valaha volt legkönnyebb streetfighterre is „lefordította“, egy izgalmas meztelen motor formájában, ami az utcán és versenypályán egyaránt egy nagy teljesítményű motorkerékpár. A képlet egyszerű: 890 cm³-es motor, Panigale V2-es alváz, 175 kg-os tömeg, széles és magas kormány, burkolat nélkül. Az új V2 a Ducati által valaha kifejlesztett legkönnyebb streetfighter. A jelentős súlymegtakarítást az új monocoque váz, a továbbfejlesztett alváz és az új, modern és hatékony 90°-os V2 motor tette lehetővé. Az eredmény egy olyan motorkerékpár, amely nagyon jól manőverezhető, ugyanakkor stabil és magabiztos nagy sebességnél. Versenypályán ugyanolyan gyors, mint az előző változat, de közúton és a hétköznapokban is sokkal kényelmesebb és szórakoztatóbb vele közlekedni. Intuitívabb vezetés, élénk és izgalmas a V2 könnyedségének és nyomatékának köszönhetően, amely az első benyomástól kezdve nagyszerű érzést ad. Az új V2 dizájnja átveszi a Streetfighter család jellegzetes stílusjegyeit, mellőzi a burkolatot, és így kiemeli a mechanikát. Nagyon jól felismerhető az első éles és fenyegető „fejidom”, amelyet a teljes LED-es fényszórók és a nappali menetfény egészít ki.
Az üzemanyagtartály, a teljesen fedetlen ülés-farok egység és a könnyűfém keréktárcsák megegyeznek a Panigale V2-vel. A Panigale V2 és a Streetfighter V2 az új, 90°-os V2-es, változtatható szívószelep-időzítésű motorral készül, amely megfelel az Euro5+ szabványnak, és 120 lóerős. Mindössze 54,4 kg-os tömege a Ducati által valaha gyártott legkönnyebb kéthengeres. Nyomatékgörbéje, amely mindössze 3000 ford./percnél eléri a maximális érték 70%-át, nagyszerű vezetési élményt biztosít. Ha az új V2-es modelleket a versenypályán szeretné valaki használni, akkor a versenykipufogórendszer felszerelésével 126 lóerőre emelkedik. Ezen kívül mindkét motorkerékpár 35 kW-os változatban is elérhető. A Panigale V2 és Streetfighter V2 Marzocchi villákkal és Kayaba lengéscsillapítókkal rendelkezik, míg a V2 S változatok Öhlins villákat és lengéscsillapítókat, valamint lítium-ion akkumulátort kapnak, amely csökkenti a súlyt. A kanyarokban és nagy sebességnél, burkolat nélküli stabilitás érdekében a Streetfighter V2 30 mm-rel hosszabb lengőkarral rendelkezik, mint a Panigale V2, és Sachs kormánycsillapítót kapott alapfelszereltségként.
Az új öntött kerekeken 120/70 és 190/55 méretű Pirelli Diablo Rosso IV abroncsok feszülnek, amelyek egyesítik a jó kezelhetőséget és a nagy érintkezési felületet. A Brembo első fékrendszere két 320 mm-es tárcsából és M50-es monoblokk féknyergekből áll, amelyek erős fékteljesítményt biztosítanak akár versenypálya használathoz is, valamint jó irányíthatóságot közúti vezetés közben. A hattengelyes IMU inerciális platform hatékony elektronikai csomagot támogat a közúti biztonság és a pálya használat érdekében. Az elektronikai csomag tartalmazza a sport kanyar ABS-t slide-by-fék funkcióval, a Ducati Traction Control, a Ducati Wheelie Control, a Engine Brake Control és az új Ducati Quick Shift 2.0 rendszert, amely mindkét változatban alapkivitelben elérhető. A motoros azonnal megváltoztathatja a motorkerékpár karakterét, ha 4 vezetési mód közül választhat (verseny, sport, országúti, vizes), amelyek előre konfigurált és testre szabható beavatkozási szinteket kínálnak az összes vezérlési stratégiához és a motor reakciójához.
Ez lehetővé teszi, hogy a Panigale V2 és a Streetfighter V2 a motoros preferenciáihoz és a különböző vezetési helyzetekhez igazítható legyen egy gombnyomással. A műszerfal 5 hüvelykes TFT-kijelzőből áll, információs módokon alapuló felhasználói felülettel. A három nézet „Road”, „Road Pro” és „Track” úgy lett kialakítva, hogy a vezető a vezetésre koncentrálhasson azáltal, hogy a felhasználási területtől függően racionális és átfogó kijelzővel kiemeli a legfontosabb információkat. Az információ megjelenítési formátumát leegyszerűsítették azáltal, hogy integrálták az olvashatóság javítása érdekében. A fordulatszámmérő például sebességváltó-jelzőként is működik. Zölden világít a tökéletes időpontban a magasabb fokozatba kapcsoláshoz, és pirosra vált, ha a sebesség túl magas. Számos gyári kiegészítő érhető el az új Panigale V2 és Streetfighter V2 modellekhez, amelyek javítják a versenypálya teljesítményt, vagy sokoldalúbbá teszik őket az utcai használatra.
Van egy speciális versenypálya csomag a Panigale-hez, amely versenyburkolatból, versenykipufogóból, Öhlins kormánycsillapítóból, karbon sarokvédőkből, állítható lábtartókból, alulra helyezett kormányból, kuplung- és generátor védőburkolataiból, valamint tükrökből és a rendszámtartóból. Minden alkatrész külön is megvásárolható. A Lap Timer Pro az Info-Mode Track funkcióval kombinálva valós időben jeleníti meg a vezető köridejét, részidőit és teljesítményjavulását. Ha teljes mértékben szeretné élvezni az új Panigale V2-t útközben, utólag beszerelheti a sebességtartó automatikát, a részletes navigációt, az okostelefon tápellátását biztosító USB-aljzatot és a TPMS abroncsnyomás-érzékelőket. 2025. január végétől az új Panigale V2 két változatban és kizárólag Ducati Red színben lesz elérhető a kereskedőknél.
Az új Streetfighter V2 2025 márciusának végén kerül a kereskedésekbe. A Panigale V2 és a Streetfighter V2 kétüléses, míg az S változatok együlésesként kaphatók.
Szöveg: Buny
Kép: Ducati