Honda Forza 750 – 2025

A Forza 750 újragondolt feszes, szögletes idomzata nagy sebességnél is kiváló időjárás-védelmet biztosít, nem mellesleg a könnyű kezelhetőséghez is hozzájárul, hiszen bőséges lábtér és alacsony ülés kialakítását tette lehetővé. Az új, nappali menetfénnyel és integrált irányjelzőkkel kiegészített, dupla fényszóró még modernebbé varázsolja az összhatást, és a fenntarthatósági törekvések is érvényesültek, ugyanis egyes alkatrészek lebomlani képes Durabio anyagból készülnek.

Miként az egy GT-szintű túrarobogótól elvárható, a Forza 750 karcsú fejidoma – nagy tempónál is – hatékony időjárás-védelmet nyújt az utasoknak. A könnyű kezelhetőséget szolgálják a 2025-ös változaton könnyebben állítható, magasra és szélre helyezett visszapillantó-tükrök is, akárcsak a kompakt, túlzásoktól mentes, városi használatot megkönnyítő építésmód.

Honda Forza 750


Újragondolt, immáron feszes idomzatával modern maxirobogó benyomását kelti a Forza 750. Ebben az is közrejátszik, hogy az új, nappali menetfényekkel kiegészített, dupla LED-fényszóró prémium megjelenést kölcsönöz a modellnek.
Az új, elektromosan állítható szélvédő a vezetőt és az utast is hatékonyan óvja a légörvényektől. Nem meglepő, hiszen 480 mm magas és 100 mm-rel, azaz 25%-kal szélesebb, mint az elődmodellnél alkalmazott plexi. Helyzete 120 mm-es, illetve 10 fokos tartományban állítható, és automatikus leereszkedésre is képes. Ez azt jelenti, hogy a gyújtáskapcsoló OFF-állásba fordításakor önműködően a legalsó pozícióba húzódik, így még egyszerűbb a motor leparkolása. További előnye, hogy memóriával is ellátták, tehát elindulást követően, amint a motor eléri az 5 km/órát, visszatér a legutóbbi helyzetbe.

Honda Forza 750

A szélvédő és az idomzat gyártásánál Durabiót, azaz biobázisú polikarbonát-gyantát is felhasznál a Honda, miként visszaforgatott műanyag és gumi is szerephez jut. A kimagasló használati értéken felül a Forza család fejének van még egy ellenállhatatlan tulajdonsága: gyönyörű. Egy guruló műalkotás, ami jellegzetes formavilágával, valamint prémium színvonalú műszaki és esztétikai megoldásaival mindig vonzó jelenség, függetlenül attól, hogy szemléli vagy megüli az ember. Persze a részletmegoldások is sokat számítanak. Ráadásként – az átrajzolt idomzatnak és a fellépőnek köszönhetően – hatalmas az első lábtér, a gondosan formált, 790 mm magasra helyezett nyereg pedig már az első másodpercben roppant kényelmes és könnyedén leér róla a pilóta lába. Az ülést felhajtva 22 literes csomagtartó tárul fel, amibe egy teljes értékű, zárt sisak is betehető. Jól szolgálatot tehet a jobb oldali belső idom mögé bújtatott, könnyen hozzáférhető, hétköznapi tárgyaknak kialakított kesztyűtartó is.

Honda Forza 750

Igazodva a felhasználói igényekhez, a tárolórekeszben elhelyezett USB-C-aljzat átkerült a kormányra. Az új, DCT-vel teljes összhangban dolgozó sebességrögzítő használata hihetetlenül egyszerű. A jobb kormánykapcsolóval aktiválható, míg a bal oldalin található Plus/Minus- és Resume/Set-gombbal a különféle parancsok adhatóak ki (sebesség növelése és csökkentése, visszaállítás). A menetadatokat új, 5”-os, színes TFT-műszeregység jeleníti meg, melyet úgynevezett optikai ragasztással állítanak össze. Ez azt jelenti, hogy gyantával töltik ki a folyadékkristályos kijelző és a fedőüveg közötti rést, ezzel jelentősen csökkentve a tükröződést és javítva a láthatóságot. Hogy a vezető még inkább személyre szabhassa új Hondáját, többféle stílusú (Bar, Circle és Simple) grafikát állíthat be a kijelzőn, és a Honda RoadSync alkalmazással okostelefont is csatlakoztathat a rendszerhez.

Honda Forza 750

Ezáltal a kijelző roppant egyszerűen használható turn-by-turn navigációra, sőt, ha a vezető sisakbeszélővel motorozik, zenét hallgathat, hívásokat fogadhat vagy meghallgathatja a legfrissebb időjárás-előrejelzést, miközben a háttérvilágítással kiegészített, négyirányú kormánykapcsolóval ösztönösen kezeli a sokoldalú műszeregységet. Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy letölti az ingyenes Honda RoadSync alkalmazást az App Store-ból vagy a Google Play áruházból, és készülékével kapcsolódik a műszeregységhez. Legalább ennyire praktikus a speciális, rádióhullámokat kibocsátó Smart Key, melynek lényege, hogy ha a slusszkulcs hatótávolságon belül van, jelet küld az elektromos rendszernek a pilóta zsebéből, nem kell tehát a kulcsnyílásba helyezni  ahhoz, hogy beindítható legyen a motor vagy kinyitható az ülés alatti tárolórekesz és az üzemanyagbetöltő-nyílás.

Honda Forza 750

Ha hatótávolságon belül van, a motorra szerelt főkapcsoló elfordíthatóvá válik, s ráadható a gyújtás, oldható a kormányzár, illetve nyitható az üzemanyagbetöltő-nyílás és az ülés alatti tárolórekesz. A Smart Key a Smart Top Box túradoboz zárját is kezeli, és arra is képes, hogy a távolból egy pillanatra „megvillantsa” az irányjelzőket, ezzel segítve a motor megtalálását a nagy parkolókban. A kormányzárat – egy elektromos kapcsolószerkezet révén – ugyancsak nyitja-zárja a rendszer, így illetéktelenek nem tudják elvinni a Honda túrarobogóját. A hátsó irányjelzők Automatikus Vészvillogóként (Emergency Stop Signal, ESS) is hozzájárulnak a menetbiztonsághoz. A funkció 53 km/óra felett aktiválódik, s akkor kezdi – a többi közlekedő figyelmeztetése végett – szabályos időközönként fel-le kapcsolgatni az izzókat, ha legalább 6,0 m/s2-es lassulást érzékel. Bekapcsolt ABS, valamint nedves útburkolat esetén a határérték jóval alacsonyabb, mindössze 2,5 m/s2.

Honda Forza 750

Az automatikus vészvillogást követően önműködően leáll a rendszer, amit nem egyszerű „időkapcsoló” vezérel, hanem összetett elektronika, ami az első és a hátsó kerék fordulatszáma alapján kalkulálja ki, hogy mikor fejezze be a villogást.
A Forza 750 soros, kéthengeres, folyadékhűtésű, nyolcszelepes, SOHC-vezérlésű motorját úgy tervezték a mérnökök, hogy az alsó és középső fordulatszám-tartományban egyaránt ütős legyen a teljesítmény. Szerkezetileg nem változott a 2025-ös modellévre, ugyanis még mindig rendkívül fejlettnek számít. Viszonylag hosszú löketének, különleges formájú égéstereinek és nagy tehetetlenségi nyomatékú főtengelyének köszönhetően már egészen alacsony fordulaton jelentős nyomatékot szabadít a hátsó kerékre, előredöntésével pedig még alacsonyabbra került a tömegközéppont.

Honda Forza 750

A 6750-es percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező, 58,6 lóerős csúcsteljesítmény bőven elegendő a villámgyors, gondtalan motorozásokhoz, miként a 4750 f./perctől kiaknázható, 69 Nm-es legnagyobb forgatónyomaték és a 7000 f./percnél kezdődő piros fordulatszám-tartomány is tiszteletre méltó. Az adatok magukért beszélnek: a Forza 750 mindössze 3,9 másodperc alatt tesz meg 50 métert állórajttal, és 60 km/óránál csupán 2500-at forog főtengelye percenként.

Honda Forza 750

A magas fordulatszámon is kifinomult járáskultúrát két kiegyensúlyozó-tengely biztosítja, míg a jellegzetes, pulzáló hang a 270 fokos főtengely-elékelésnek és a szokatlan gyújtássorrendnek tudható be. Bárhogy is, a furat 77, a löket 80 mm és bizonyos alkatrészek több feladatot is végeznek. A vezérműtengely például a hűtőfolyadék-szivattyút is hajtja, a kiegyensúlyozó-tengelyek pedig az olajpumpát is forgatják. Az összetevők számának minimálisra csökkentésével sikerült könnyű, hatékony és megbízható motorkonstrukciót létrehozni.

Honda Forza 750

A modell 35 kW-os változatban is elérhető, így az A2-es jogosítvánnyal rendelkezők is kihasználhatják a Forza 750 képességeit. Amennyiben a motor vásárlását követően megszerzik a korlátlan vezetői engedélyt, a hivatalos Honda-márkaszervizek bármikor visszaállítják az eredeti állapotot, így a tulajdonosnak nem kell új motort vennie, elég az ECU szakszerű átprogramozása. A Forza 750 fogyasztása kivételesen alacsony, csupán 3,53 l/100 km (WMTC szabvány szerint).

Honda Forza 750

Takarékos mivolta a nagy hatótávolsághoz is hozzájárul, ezt bizonyítja, hogy a 13,2 literes üzemanyagtartály tartalmával 375 km tehető meg. Hogy minden helyzetben ideális legyen a működés, elektronikus gázmarkolat, valamint három előre programozott és egy felhasználó által konfigurálható menetüzemmód áll a pilóta rendelkezésére. Ezek közül a bal oldali kapcsolókonzollal vagy a TFT-műszeregységen választhat.

Honda Forza 750

A STANDARD afféle hétköznapi, kiegyensúlyozott üzemmód, amelynél a teljesítményleadás (P), a motorfék (EB), a DCT és a kipörgésgátló (HSTC) is középállásba kerül, SPORT üzemmódban agresszív a teljesítményleadás és erős a motorfék, de a HSTC csak a legszélsőségesebb esetben avatkozik be és RAIN (eső) üzemmódban óvatos a teljesítményleadás és a motorfék, de maximális a HSTC-érzékenység. A felhasználói, azaz USER üzemmódban a teljesítményleadás és a motorfék alacsony, közepes és magas szintre állítható, míg a HSTC esetében e három opción felül a kikapcsolást is választhatja a motoros.

Honda Forza 750

Az elektronikus gázmarkolattal, valamint a háromállású Honda Állítható Nyomatékszabályozóval (Honda Selectable Torque Control, HSTC) rendkívül precízen vezérelhető a teljesítményleadás, így mindig maximális lehet a hátsó kerék tapadása. 1. szint: minimális beavatkozás és felügyelet a hátsó kerék forgási sebessége felett. 2. szint: ez az alapbeállítás.

Honda Forza 750

Fokozza a tapadást, ezáltal magabiztossá teszi a pilótát átlagos időjárási és útviszonyok közepette. 3. szint: maximális tapadást garantál csúszós útfelületen. A 2025-ös modellévre kifinomultabbá vált működése. A HSTC természetesen ki is kapcsolható. A Forza 750 erős, acélcsövekből készülő vázra épül. Hála az átgondolt kialakításnak, a kompakt szerkezetbe minden befér, még egy jókora ülés alatti tárolórekesz kialakítására is lehetősége nyílt a tervezőknek. A villaszög 27°, az utánfutás 104, a tengelytáv 1580 mm, a modell nedves tömege pedig csupán 236 kg. Átlagon felüli menetkomfortot és kiváló úttartást garantál az állítható rugó-előfeszítésű, belső tartályos központi hátsó rugóstag, ami Pro-Link himbarendszer közbeiktatásával kapcsolódik – az üreges keresztmerevítővel és U-szelvényekkel erősebbé tett – alumínium lengővillához. Az újonnan tervezett 3by3 öntött alumíniumkerekek szintén fokozzák a kezelhetőséget és a stabilitást. Az első 17, a hátsó 15 hüvelykes, az abroncsméret 120/70 R17, illetve 160/60 R15.

Honda Forza 750

A hatékony lassításról radiálisan rögzített, négydugattyús első nyergek és 310 mm-es első tárcsák gondoskodnak, méghozzá blokkolásgátlóval kiegészítve.
Eredeti Honda Kiegészítők széles választéka garantálja, hogy minden vásárló saját ízlésére és igényeire szabhassa a Forza 750-et. A tartozékok gondosan összeválogatott csomagban és egyenként is megrendelhetőek. Comfort csomag esetében a kényelem és a megbízhatóság áll a középpontban, ennek megfelelően az alábbi tartozékokat foglalja magában: légterelőkészlet, komfortülés, markolatfűtés, konzoltáska. A Style csomag az alábbiakat is tartalmazza: rögzítőfékkar, rögzítőfékkar-borítás, oldalburkolatok, lábtartópanel, ködfényszóró. A színben passzoló Travel csomaggal tovább növelhető a Forza 750 szállítókapacitása, hiszen ezt mind tartalmazza: oldaldobozok (jobb: 26 liter, bal 33 liter), motor színére fényezett dobozvédő elemek, belső táskák oldaldobozokhoz.

Honda Forza 750

A szintén színben passzoló Urban csomaggal az ingázóképesség emelhető magasabb szintre: alumínium csomagtartó konzol, 50 literes Smart Top Box túradoboz, Top Box párna piros vagy szürke komfortüléshez illő varrással, motor színére fényezett díszítőelemek a Smart Top Box túradobozhoz, 25 literes belső táska túradobozhoz, raktérosztó az ülés alatti tárolórekeszhez. Elérhető továbbá: alumíniumbetétek a túradobozhoz és az oldaldobozokhoz, 50 literes túradoboz (kézi), 38 literes túradoboz (kézi), riasztórendszer, háttámla az utasnak.

Szöveg és kép: Honda Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes