Reevu sisak teszt

Pillantsunk vissza!

Avagy Győző arcul „csapása”, aki a „napszemcsis” bukóval akart villantani idén nyáron, de be kellett lássa a visszapillantós sisak mindent visz!

A motoros sajtót bejárta már a hír, hogy Angliában visszapillantóval ellátott sisakot gyárt a Reevu. Azt hittem soha nem találkozom majd vele, aztán rám mosolygott a szerencse.

A Motor Kiállításon rohangáltam a sisak forgalmazók között, hogy néhány ígéretet kicsikarjak a közel jövőre nézve, de nem sok jóval kecsegtettek. Kicsit belefáradva a beszélgetésekbe egy tisztelgő látogatást tettem az Amargo standján. Rafay Jánossal beszélgettem és elmondtam bánatom, hogy nem igazán tudtam zöldágra vergődni a sisak tesztek ügyében. Akkor azt mondta, hogy ő tud nekem olyat adni, amit itthon nem forgalmaznak. A sisakot szívesen bevezette volna a magyar piacra, de a gyártóval végül nem tudtak megállapodni. Maradt nála néhány darab bemutatóba a kollekcióból, de ha igény van rá bármikor be tudja szerezni. Megegyeztünk, hogy a szélesebb utak és a jobb idők eljövetelével, magamhoz veszek egyet, és tapasztalataimat megírhatom.

Haza hoztam a nagy fekete dobozt, benne a zsák, mellette Felhasználói kézikönyv. Ez a könyv inkább csak arról szól, hogy hogyan válasszunk sisakot, melyik a megfelelő méret, meg néhány szó arról, hogy ez igazán nem helyettesíti az eredeti tükröket, mindezt négy nyelven.

A zsákból kivettem a sisakot, felpróbáltam és érdekes kép tárult elém. A sisak hátulján lévő plexin keresztül jól látható minden, ami a hátam mögött van! Ezt néhány tükör segítségével érik el, egy kicsit nagyítva a valós képen.

A két motoron lévő tükör nálam úgy van beállítva, hogy széles körben lássak hátra, ennek viszont az a hátránya, hogy a motor mögötti rész kiesik. Ezzel a megoldással ezt a „sötét” részt teljesen kiiktathatjuk. A nagyítós tükröződésnek köszönhetően jó az átfedés a motoron lévő tükörben látható és a sisak képe között. Megszokást igényel, hogy az ember felpillant és megjelenik a mögöttes kép. Eleinte sokat nézelődtem hátra, de aztán rájöttem, hogy azért előre sem árt néha figyelni. A kezdeti időszak után egész hasznosnak ítéltem a kiegészítő tükröt, főleg akkor tesz nagy szolgálatot, ha a mögöttünk jövő motorost már nem látjuk a „külső” tükrökben, de egy pillantást vetünk fel a sisakba és látjuk, hogy a mögöttünk jövő gyorsít és az előzésünkbe kezd. Ezt még motorversenyzők tudnák kamatoztatni!

A másik előnyét akkor láttam, ha én mentem elöl a túrák alkalmával és visszanéztem a társaságra, hogy milyen tempót diktálhatok, meg van-e mindenki? Ezek után hozzá

szoktam és már azon kezdtem gondolkodni, hogy igazán nem is olyan nagy segítség ez a tükör dolog, nem csodálom, hogy annyira nem kapták fel. A sors közbeszólt, mert visszavettem egy alkalommal régi Bieffe sisakomat, és megrázó pillanatok vártak rám. Nézegettem a sisakba fel, de nem láttam semmit, húzódoztam össze-vissza a motoron, hogy lássam a mögöttem lévő dolgokat, de ezt „csak” két tükörrel sokkal nehezebb volt. Hiába, a jót akkor hiányolja az ember, ha már nincs!

A sisak nagyon könnyű, a belső plüss bélés finom, viselése nagyon kellemes. Az áll alatt egy kis bőr darab zárja le a beáramló levegő útját, oldalt a nyaknál passzos, ezért a sisak zaj alacsonyabb sokkal, mint az általam használt eddigi sisakok. A széles arcpárna, a belső kiképzés, illetve a tükör nem kedvez a szemüveges viselésnek, a sisakban nincs kialakítva a szemüveg szárának megfelelő hely.

Használtam a sisakot esőben, napsütésben. Az esővel kapcsolatosan volt némi negatív élményem, mert a „hátsó” plexi mellett néhány csepp víz bekerült a belső oldalra, és annak eltávolítása csak két kis csavar kitekerése árán valósítható meg.

Az „első” plexi viszont nagyon jó, nem karcolódott és elég helyet hagy felhajtás után, hogy a belső oldalon is mindenhol letörölhessük, anélkül, hogy szét kellene szedni. Az állítása is könnyű, és elég jól zár, köszönhetően a gumi peremnek.

A sisak szellőzését a fejen egy, az állon egy másik retesszel szabályozhatjuk. A reteszeket a szokásostól eltérően kicsit megnyomva kell előre, vagy hátra tolni, így nem kopik olyan hamar ki a sok használattól.

A csat dupla „D” gyűrűs, nagyon jól állítható, szemben a „gyors kioldós” zárakkal mindig oda állíthatjuk és olyan szorosra, amilyenre akarjuk.

A néhány hónap alatt sajnos a sok pozitív benyomás mellett két negatív tapasztalatot is szereztem.

Az egyik a „hátsó” plexi mögötti habszivacs borítás fényezésének megrepedezése, ami nem befolyásol semmit, de esztétikai hiányosság.

A másik kellemetlen dolog a sisak alján végig futó gumi borítás ragasztásának leválása. Ilyenkor kicsit furának érzem a dolgot, hiszen a fejlesztések során mindent „jól kitaláltak”, kívülről is tetszetős, használatra is kényelmes, de az összerakás során nem jól ragasztott gumi „beárnyékol”. Valószínűleg egyedi esetről van szó, és remélem senkit nem riasztottam el ezzel az észrevétellel a vásárlástól.

Budapest, 2006. június 23.

Szöveg: Buny
Kép: Buny

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes