Yamaha MT-10 Tourer Edition

A különleges túraközpontú felszerelés még sokoldalúbbá és praktikusabbá teszi ezt az izgalmas Hyper Naked motorkerékpárt, amely így még nagyobb távolságokat képes nagy sebességgel megtenni. Az MT-10 Tourer Edition ötvözi az izgalmas teljesítményt a
sokoldalúsággal, hiszen az ingázástól kezdve a sportos vezetésen és a hétvégi kirándulásokon át egészen a nagyobb távolságokig bármire használható.

Az YZF-R1 modellen alapuló motor
Az MT-10 motorját közvetlenül az YZF-R1 998 köbcentis, soros, négyhengeres „CP4″ keresztsíkú motorjából fejlesztették ki, amely a legmagasabb szintű és legizgalmasabb kialakítás a kategóriájában.

A motor számos jelentős technikai változáson ment keresztül, hogy nagyobb nyomatékot biztosítson az alacsony és a közepes fordulatszám tartományban – és így megfeleljen a Hyper Naked osztály követelményeinek -, beleértve a különleges kialakítású szívó-, kipufogó- és üzemanyagrendszert, valamint az optimalizált forgattyúskar-egyensúlyt. Számos modellspecifikus beállítást végeztünk el annak érdekében, hogy jobbá tegyük a gázadás és a hátsó kerék közti közvetlen kapcsolat érzetét, ami a keresztsíkú kialakítás jellegzetessége.

A Yamaha D-MODE három motorvezérlési módot biztosít, melyeket különböző vezetési helyzetekhez és feltételekhez terveztek. Működésének a kulcsa a Yamaha chipvezérlésű fojtószelep rendszerben található kifinomult elektronikus csomag, amely képes azonnal megváltoztatni a motor karakterét a fojtószelep, a gyújtásidőzítés és a befecskendezett
üzemanyag-mennyiség módosításával. A kipörgésgátló rendszernek köszönhetően az MT-10 különböző felületeken is kiváló tapadást biztosít, így a Tourer Edition ideális választás hosszabb utakhoz. A TCS úgy működik, hogy figyeli a hátsó kereket, és csúszás esetén az YCC-T automatikusan szabályozza a fojtószelepet, a gyújtás időzítését és a befecskendezett üzemanyag mennyiséget, helyreállítva ezáltal a hátsó kerék tapadását, biztosítva a jobb irányíthatóságot.

Az MT-10 a gyorsváltó rendszerből (QSS) is profitál, melynek köszönhetően kuplung nélküli felváltást tesz lehetővé teljes gáz mellett, lenyűgöző gyorsulást biztosítva elinduláskor és haladás közben egyaránt. Az MT-10 fejlett A&S kuplungja hasonlít az YZF-R1 új generációjánál használthoz. A kompakt és kifinomult kialakítás számos előnnyel jár gyorsításkor és lassításkor. A Tourer Edition csomag által nyújtott nagyobb kényelem és funkcionalitás, valamint a sima és könnyű A&S kuplung tökéletes választássá teszi ezt a Hyper Naked modellt azok számára, akik nagy forgalomban ingáznak nap mint nap. Az MT-10 Tourer Edition modellt azoknak fejlesztettük ki, akik egy nagy teljesítményű, nagyobb távokra felszerelt Hyper Naked motorra vágynak.

Eredeti roadster természetes üléshelyzettel


Mint minden modell a Yamaha népszerű Hyper Naked szegmensében, az MT-10 egy adott célra készített roadster, amelyet úgy alakítottunk ki, hogy valódi sokoldalúságot és magas fokú vezetési kényelmet nyújtson – más gyártók kevésbé sokoldalú naked modelljeivel szemben, amelyek lényegében lecsupaszított szupersport motorkerékpárok. A kormány, az ülés és a lábtartó egymáshoz viszonyított helyzetét – a tankburkolat formájával és helyzetével együtt – úgy alakították ki, hogy a motoros biztosan
megtámaszthassa a térdét és az alsótestét kanyarodáskor és gyorsításkor, míg az MT-10 Tourer Edition kényelmes ülésén található magasított hátsó rész az utas kényelméről gondoskodik.

Az MT-10 váza az új generációs YZF-R1 váza alapján készült, amely sokak szerint az egyik legkifinomultabb és legjobban kezelhető szupersport motorkerékpár a piacon. Míg az YZF-R1 egy igazi szupersport motorkerékpár, addig az MT-10 azoknak a motorosoknak készült, akik egy olyan izgalmas és sokszínű teljesítményű motorkerékpárra vágynak, amely számos helyzetben használható. Annak érdekében, hogy még kényelmesebbé tegyük az MT mindennapi használatát, újragondoltuk a Deltabox váz erő-merevség egyensúlyát, amely kiváló kezelhetőségről, mozgékonyságról, kategória első irányíthatóságról és pontos visszajelzésről gondoskodik.

Az MT-10 rendkívül rövid, 1400 mm-es tengelytávval rendelkezik – ez pontosan 35 mm-rel kevesebb a legközelebbi versenytársénál, így ez kategóriájának legkompaktabb naked motorja. Az extra hosszú, YZF-R1 típusú, felfelé álló rácsos alumínium lengőkarnak és a Deltabox vázgeometriáján végrehajtott kisebb változtatásoknak köszönhetően az 1400 mm-es tengelytáv könnyű és semleges kezelhetőséget, valamint kiváló iránytartást biztosít gyorsulás közben is. A teljesen állítható első és hátsó felfüggesztést az YZF-R1 legújabb generációjánál használt, közkedvelt rendszer alapján fejlesztettük ki. A motor elején a KYB fordított, patronos típusú villa 43 mm átmérőjű csövei 120 mm-es rugóutat biztosítanak.

A modellspecifikus beállítások egyenletes és kényelmes érzetet nyújtanak az alacsony terhelésű helyzetek kezdő ütemei során, magasabb terhelésnél pedig az első villa pontos visszajelzést és érzetet biztosít az első kerékről, így jobb az irányíthatóság. Az MT-10 hátsó részén egy R1-típusú felfelé álló rácsos lengőkar található, melynek forgáspontját a jármű közepéhez közel alakítottak ki, ezáltal kiváló iránytartást biztosít. Az extra hosszú, csúcsminőségű alumínium lengőkar egy KYB hátsó lengéscsillapítót működtet az alsó áttételű Monocross rendszeren keresztül, a felfüggesztési beállításokat pedig úgy alakították ki, hogy a láncfeszességből adódó erőt a hajtóerő és a tapadás optimalizálására használja a gyorsulás során.

Az ABS az alapfelszereltség része. Az MT-10 két 320 mm átmérőjű, úszóágyazású első tárcsával rendelkezik, melyeket radiálisan rögzített, 4 szemben álló dugattyúval és szinter fém fékbetétekkel rendelkező féknyergek lassítanak. A modell színválasztéka: Tech Black (fekete), Race Blu (szürke-kék), Night Fluo (szürke-neon sárga), a kereskedésekben 2017 márciusától várható feltűnése.

Szöveg és kép: Yamaha Motor Magyarország

Nem lehet hozzászólni a hírhez!

Powered by WordPress | Compare the Best Free WordPress Themes Online. | Thanks to WordPress 4 Themes, Home Based Companies and Free Premium WordPress Themes